וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה צונחת: הבנקים בצרפת נופלים ביותר מ-10%

סיוון פיינגולד

12.9.2011 / 12:38

החשש מחדלון פירעון ביוון יחד עם פרסומים לפיהם מודי'ס תוריד את דירוג האשראי של בנקים צרפתים גוררים את אירופה לירידות חדות. פריז מאבדת 4%, BNP פאריבה נופל ב-11.2%

בורסות אירופה צונחות בהובלת מניות הבנקים, כאשר פאניקת המשקיעים נמשכת בנוגע לחששות מחדלות פירעון ביוון. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי נופל ב-2.3%. פאריס מאבדת 4%, לונדון משילה 2.2%; פרנקפורט יורדת ב-3%; מדריד נופלת ב-3.3%.

גם הבורסות באסיה רשמו ירידות בהובלת הבנקים החשופים לאירופה - כאשר טוקיו נפלה ב-2.2%. היורו מאבד 0.5% מול הדולר ונסחר תמורת 1.358 דולר ליורו. החוזים על הנפט מסוג טקסס מתוק יורדים ב-2.25% למחיר של 85.28 דולר לחבית; החוזים על הזהב יורדים ב-1.2% למחיר של 1,837 דולר לאונקייה.

בורסה פרנקפורט. Mario Vedder, GettyImages
היורו מאבד 0.5% מול הדולר. בורסת פרנקפורט/GettyImages, Mario Vedder

מניית סוסייטה ז'נרל מאבדת 10.6% לאחר שהבנק פירסם תוכניות קיצוצים ומכירת נכסים בניסיון להרגיע משקיעים המודאגים מחשיפתו ליוון. קרדיט אגריקול יורד ב-7.7% ו-BNP פאריבה נופל ב-7.5% לאחר דיווחים בתקשורת לפיהם סוכנות דירוג האשראי מוד'יס תוריד את דירוג האשראי של בנקים צרפתים.

ממשלת יוון הודיעה אתמול כי תטיל מס רכוש חדש שישלים 2 מיליארד יורו (2.7 מיליארד דולר) החסרים במטרות תקציב הממשלה ל-2011 - אותן התחייבה להשלים כדי לקבל את יתרת הסיוע הפיננסי מקרן המטבע הבינלאומית (IMF) ומהאיחוד האירופי. במסיבת עיתונאים אמר של האוצר היווני, אוונגלוס וניזלוס, כי הטלת מס הרכוש, שיחול במשך השנתיים הקרובות, הוחלטה בישיבת הקבינט ומגיעה עקב החששות הגוברים כי יוון תכנס לחדלות פירעון בשבועות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully