וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדוע האוצר טרם העביר דו"ח הריכוזיות"?

מוטי בסוק

12.9.2011 / 12:44

התנועה לאיכות השלטון במכתב לאייל גבאי וחיים שני: "העובדה שוועדת הריכוזיות טרם קיבלה הדו"ח מעלה חשש לניסיון להטות את הליך גיבוש העמדות בוועדה". התנועה שוקלת פנייה לבג"צ

משרד האוצר טרם הביא לידיעת הציבור את הדו"ח שכתב בנושא הריכוזיות במשק, כך טוענת התנועה למען איכות השלטון בישראל במכתב ששלחה אתמול לשר האוצר ולממונה על חופש המידע באוצר. לפי מכתב התנועה, האוצר טרם העביר את הדו"ח לוועדת הריכוזיות עצמה וגם לא התייחס למכתב תלונה של התנועה בנושא הדו"ח מהשבוע שעבר.

במקביל, שלחה אתמול התנועה מכתבים לשני יושבי הראש של ועדת הריכוזיות הממשלתית הבינמשרדית, אייל גבאי וחיים שני, בהם היא מתלוננת כי התמהמהות האוצר "בלתי סבירה בעליל, ואף מעלה חשש לניסיון להטות את הליך גיבוש העמדות בוועדה, כמו גם את מסקנותיה". הוועדה מציינת במכתבים כי היא שוקלת פנייה לבג"צ בנושא זה.

במכתבי התנועה לשר האוצר ולממונה על חופש המידע באוצר נאמר כי "בהמשך למכתבנו מיום 7 בספטמבר 2011, בכל הנוגע לדו"ח העוסק בריכוזיות במשק הישראלי, שהוכן על ידי משרד האוצר, ומשלא נענתה פנייתנו האמורה, הרינו לפנות אליך בשנית. לפי פרסומים בתקשורת, בימים הקרובים מתעתדת הועדה להגברת התחרותיות במשק לפרסם את דו"ח הביניים של מסקנותיה. כך אנו למדים כי פעילות הוועדה קורמת עור וגידים, וכל זאת, ככל הנראה מבלי שהונח בפניה הדו"ח האמור, המהווה מסמך יסוד, חיוני ומהותי לפעילותה ולתהליך הסקת המסקנות".

התנועה מדגישה במכתביה לגבאי ולשני כי "כמובן שכידוע לכם, כעומדים בראש ועדת הריכוזיות, שנושא הריכוזיות במשק הינו נושא ציבורי שיש בו כדי להשפיע על כל אזרח ותושב במדינה ועל המשטר הכלכלי בכללותו. הוכחה לכך הינה המחאה החברתית בחודשים האחרונים. הטלת חיסיון על מסמך שכזה, כמו גם הימנעות מהעברתו לידיכם, יש בהן כדי לפגום בעתיד המשק הישראלי ובחוסנו. לפיכך, אנו פונים אליכם בזאת, בבקשה לברר האם הונח בפניכם הדו"ח המדובר".

התנועה מדגישה כי היא שוקלת פנייה לערכאות בנושא בימים הקרובים ודורשת תגובה עוד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully