וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרכנים תומכים: "לא קונים תנובה - נחרים את כל היקרנים"

החרם על מוצרי תנובה ייכנס רשמית לתוקפו הערב, ובסופרמרקטים רובם המוחלט של הלקוחות כבר משתפים פעולה. "ככה צריך לעשות לכולם, שילמדו שאנחנו לא מרוויחים עשרות אלפי שקלים בחודש"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

אגודת הסטודנטים של תל אביב שיזמה את חרם הצרכנים על מוצרי תנובה הודיעה כי הוא ייכנס באופן רשמי לתוקפו רק בשעה 18:30, אולם בסופרים בשדרות הוא הורגש כבר במהלך היום. התושבים הביעו תמיכה כמעט מלאה ביוזמה, ואף טענו כי בכוונתם להחרים עוד חברות.

"אם כל הטייקונים והחברות מעלים את המחירים, אז צריך לעשות פעילות. חרם צרכנים לדעתי תמיד הוא חיובי", אמר יורם גלעד, תושב קיבוץ גבים לוואלה! חדשות. "ככה צריך לעשות לא רק עם תנובה, אלא עם כל חברה שהרווחים בה הם מעל ומעבר. רק חשוב שזה לא יפגע בחקלאים וביצרנים, זאת אומרת במי שעובד קשה ומרוויח את לחמו בקושי".

האם תצטרפו לחרם? בואו לדבר על זה בפייסבוק

חרם הסטודנטים - כותרות אחרונות בוואלה!:
החרם על תנובה מתחיל: ”יביא לפתרון הקרטליזציה"
אגודת הסטודנטים בת"א: "להחרים את תנובה עד החגים"
זהבית כהן למפגינים מחוץ לביתה: "המחאה צודקת"
עקב האיום בחרם: שופרסל תוזיל 30 מוצרי יסוד

גבינת קוטג'. עומר מירון
"להחרים לא רק את תנובה, אלא כל חברה שהרווחים בה הם מעל ומעבר"/עומר מירון

"אמרתי לאשתי לא לקנות תנובה חודש ימים, פשוט מאוד", הוסיף יעקב שושני, תושב העיר. "זה נכון ומוצדק, ואחרי זה צריך חודש לא לקנות שטראוס - ככה לעשות לכולם שילמדו שאנחנו לא מרוויחים עשרות אלפי שקלים בחודש". מספר לקוחות הודו שהחליטו שלא לוותר על רכישת המוצר של החברה לו הם רגילים, אולם ציינו כי צמצמו את ההיקף השגרתי של הקנייה.

"תנובה הורידו קצת מחירים כבר, זאת אומרת שזה אפשרי", הוסיף יפים פיינברג, גם הוא תושב שדרות. "אז למה לא הורידו לפני?" גם פיינברג סבור שיש להמשיך עם החרם ולהחילו גם על מוצרים ומותגים אחרים. "צריך להוריד מחירים למטרנה, לטיטולים - בשביל הילדים ובשביל ההורים".

תנובה: "נעשה לנו עוול"

לעמוד הפייסבוק של החרם, המתוכנן להמשיך עד אחרי החגים, הצטרפו לפי שעה מעל ל-10,500 בני אדם. בנוסף, 12 אגודות סטודנטים מטעם אוניברסיטאות ומכללות ברחבי הארץ הודיעו כי יתמכו במהלך, ועל פי אגודת הסטודנטים, כ-1,500 משקי בית הודיעו כי גם הם יחרימו את מוצרי החברה. בהמשך היום ומחר מתכננים הסטודנטים פעולות מחאה בסופרמרקטים בחיפה, בקריית שמונה ובאשקלון, וכן יתקיימו "משמרות מחאה" מחר גם במרכולים ברחבי תל אביב.

בראיון בגלי צה"ל, התייחס הבוקר מנכ"ל תנובה, אריק שור, ליוזמה המתוכננת, וציין כי הוא מרגיש שנעשה עוול לחברה. "ישנה תחושה שנעשתה פה רולטה רוסית וברגע האחרון עלינו בגורל", הסביר שור. "אנחנו מאוד קשובים למחאה והיינו בין הראשונים שהורידו מחירים בצורה חד צדדית. אנחנו מנסים לפתור את הבעיה והפנמנו אותה - אבל אי אפשר להפיל הכל על כתפיה של תנובה, יש צורך במהלך כולל של כל המערכת". שור הוסיף כי תנובה פועלת במישור לטווח קצר ולטווח הארוך על מנת למצוא פתרון ליוקר המחירים, והדגיש כי "דרוש פתרון ארוך טווח רציני ולא מהלך רגעי, פופוליסטי ושטחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully