וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר באירופה הפיל את היורו ב-1%: נקבע על 5.07 ש'

דרור רייך

12.9.2011 / 16:27

המשבר באירופה והצניחות בבורסות בישבת הביאו לבריחת משקיעים מהיורו. הדולר התחזק ב-0.67% ל-3.72 שקלים. מנכ"לית פריקו: "היורו עלול להיחלש אף מתחת לרמה של 5 שקלים"

המשבר באירופה וצניחת השווקים ביבשת הביאו גם לבריחת משקיעים מהיורו. המסחר במטבע האירופי הסתיים בירידות חדות של 1% ל-5.07 שקלים. לעומתו, הדולר התחזק מול המטבע הישראלי ונחתם בשער של 3.72 שקלים - עלייה של כ-0.67% לעומת השער היציג.

מנכ"לית פריקו ניהול סיכונים, ורד יצחקי, מסרה כי "היחלשות היורו מול הדולר נובעת מאי היציבות של המערכת הפיננסית האירופאית, וחולשת הכלכלה הריאלית. הבנק המרכזי האירופי החליט שלא לשנות את שיעור הריבית, בנימוק שאינו יכול להעלותה לנוכח ההאטה באיחוד האירופי. בנוסף, תיתכן גם הורדה נוספת של שיעור הריבית כך ששיעור הריבית באיחוד האירופי ישתווה לשיעורה בארה"ב. תהליכים אלו, לצד העלאת הדירוג לישראל והיציבות הכלכלית והפיננסית בישראל תומכים בהמשך היחלשות היורו מול השקל, אף מתחת לרמה של 5 שקלים ליורו".

בורסות אירופה צונחות בהובלת מניות הבנקים, כאשר פאניקת המשקיעים נמשכת בנוגע לחששות מחדלות פירעון ביוון. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי נופל ב-2.8%. פאריס מאבדת 5%, לונדון משילה 2.5%; פרנקפורט יורדת ב-3.2%; מדריד נופלת ב-3.2%. גם הבורסות באסיה רשמו ירידות בהובלת הבנקים החשופים לאירופה. טוקיו נפלה ב-2.2%.

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות חדות ביום שישי האחרון ומחקו את כל העליות של השבוע, כרגע החוזים העתידים מורים על פתיחה בירידות של עד 2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully