וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מהחרפת המשבר באירופה: דאו ג'ונס מאבד 1%

נמחרוד הלפרן, דרור רייך

12.9.2011 / 22:48

לאחר סוף שבוע של ירידות חדות נפתח שבוע המסחר בירידות נוספות. שוק האג"ח הממשלתיות בארצות הברית נסחר בירידות לאחר שהתשואה נפלה לשפל, מדד דאו ג'ונס נסוג ב-1%

בורסות וול סטריט, שרשמו ביום שישי ירידות חדות ומחקו בתוך כך את כל עליות השבוע, פתחו את שבוע המסחר בירידות, לאחר שדיווחים כי גרמניה נערכת לנקוט בצעדים כדי להגן עך המגזר הבנקאי המקומי במקרה של שמיטת חובות יוון, הגבירו את החששות מפני החרפה במשבר החוב באירופה. מניות הפיננסים מובילות את הירידות. הערכות כי חברת דירוג האשראי מודי'ס מתכוונת להוריד השבוע את דירוג האשראי של הבנקים הגדולים בצרפת עקב חשיפתם ליוון, מכבידות על המדדים אף הן.

מדד דאו ג'ונס, אשר נפל ביום שישי ב-2.7%, נסוג היום ב-1%; מדד S&P500, אשר צנח ביום שישי ב-2.7% ומחק בכך את כל עליות השבוע, מאבד 1%. S&P 500 ירד בשבוע שעבר ב-1.7% - ירידה שבועית שישית ב-7 השבועות האחרונים. מדד נאסד"ק, אשר נפל ביום שישי ב- 2.4% בדרכו לירידה שבועית של 0.5%, נסוג היום בשיעור מתון יחסית של 0.4% על רקע פעילות מיזוגים ורכישות במגזר הטכנולוגיה.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, אשר נסחר בתחילת היום בעליות, עבר לירידות קלות. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עולה ב-0.01% לרמה של 1.93% לאחר שמוקדם יותר ירדה ל-1.88% - רמתה הנמוכה מעולם.

משקיע בבורסה הסינית. רויטרס
S&P 500 ירד בשבוע שעבר ב-1.7% - ירידה שבועית שישית ב-7 השבועות האחרונים/רויטרס

היום לא יתפרסמו נתוני מקרו בארה"ב, מחר יפורסמו מחירי היצוא והיבוא לחודש אוגוסט: בחודש שעבר מחירי היצוא עלו ב-0.5% ומחירי היבוא בשיעור מתון יותר של 0.4%. כמו כן, יפורסם תקציב האוצר לחודש אוגוסט כשהצפי הוא לגירעון של 132 מיליארד דולר לעומת גירעון של 90.5 מיליארד דולר ביולי. לקראת סוף השבוע, יתפרסמו תביעות הראשוניות לדמי אבטלה והצפי הוא לירידה של 410 אלף תביעות לעומת 414 אלף תביעות.

"ארה"ב צריכה לשקול לעזוב את אמנת באזל לפיקוח על הבנקים", אמר היום ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג'יי.פי מורגן צ'ייס בראיון ל"פיננשל טיימס". דיימון אמר כי הוא תמך באילוץ הבנקים להחזיק יותר הון, אך טען כי הצעדים לאכיפת התקנות החדשות הרחיקו לכת, במיוחד אצל המלווים הגדולים בארה"ב.

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס צפויה להוריד השבוע את דירוגם של שלושת הבנקים הגדולים בצרפת בשל חשיפתם ליוון, לדברי שני מקורבים לנושא לבלומברג. מודי'ס הציבה ביוני את דירוגיהם של BNP פאריבה, סוסייטה ז'נרל וקרדיט אגריקול תחת מעקב, כדי לבחון "פוטנציאל לאי התאמה בין השפעותיה של חדלות פירעון אפשרית של יוון לרמות הדירוג הנוכחיות", מסרה החברה ביוני. הורדות הדירוג צפויות השבוע, כשתקופת המבחן תסתיים, אמרו המקורות שסירבו להזדהות מאחר שהדיונים בנושא חשאיים.

בתגובה בנק ההשקעות הצרפתי סוסייטה ז'נרל, שאיבד כמעט חצי מערך השוק שלו בחצי השנה האחרונה, הודיע כי ינקוט בשורת מהלכים על מנת לחסוך כסף ולהרגיע את המשקיעים בזמן הכאוס בשווקים, שהוריד את שווי מניית הבנק ב-57% עד כה השנה.

"יוון תוכל לתפקד עד אוקטובר", אמר היום סגן שר האוצר של המדינה, פיליפוס סכינידס והדגיש את הצורך של יוון עתירת החובות, בהמשך הסיוע מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF). ההצהרה שפירסם סגן שר האוצר, מאשרת את הדיווחים האנונימיים שטענו כי ליוון יש מימון מספק למספר שבועות בלבד.

מסחר בבורסה. ShutterStock
"ארה"ב צריכה לשקול לעזוב את אמנת באזל לפיקוח על הבנקים"/ShutterStock

יצרנית שבבי האלחוט ברודקום, המייצרת שבבים עבור מכשירים ניידים מתוצרת אפל, הודיעה על רכישת חברת נטלוג'יק מיקרוסיסטמס תמורת כ-3.7 מיליארד דולר במזומן. העסקה, שהיא השנייה בגודלה השנה במגזר השבבים בארה"ב והרביעית בגודלה בחמש השנים האחרונות, צפויה להרחיב את מגוון טכנולוגיות ייצור השבבים של ברודקום ברשתות מתקדמות יותר.

במסגרת העסקה תשלם ברודקום 50 דולר עבור כל מניית נטלוג'יק, מסרו שתי החברות בהודעה שפירסמו. הדירקטוריונים של שתי החברות אישרו את העסקה, וסגירת העסקה צפויה במחצית הראשונה של שנת 2012.

יצרנית ומפיצת התכשיטים ריצ'ליין אינטרנשונל, חברה בת של
ברקשייר התאווי של המשקיע וורן באפט, הודיעה על רכישת מותג התכשיטים האיטלקי קרניאני. קרניאני הוא מותג התכשיטים האיטלקי החמישי בסדרת הרכישות של ריצ'ליין לצורך הרחבת השליטה בזירה האיטלקית.

בית המחוקקים של מדינת קליפורניה אישר אתמול חוק המהווה פשרה בין המדינה לענקית הקמעונות המקוונת אמזון, בנוגע להטלת מע"מ על מוצרים באינטרנט. הצעת החוק תעניק לאמזון דחייה של שנה בתחילת גביית מע"מ מצרכנים בתוך המדינה. אמזון תתחיל לגבות את המס בספטמבר 2012, אלא אם תהיה עד אז חקיקה פדרלית בנושא. חקיקה זו לא זוכה לפופולריות בקונגרס האמריקאי בתנאים הכלכליים השוררים כיום בשוק.

מנכ"ל אורקל לארי אליסון ומנכ"ל גוגל, לארי פייג' קיבלו זימון להתייצב בבית המשפט ב-19 בספטמבר לדיון בהסדר בתביעת הפטנטים נגד גוגל, דיווחה בלומברג. השופט פול גריוול בסן חוזה, קליפורניה, שלח את הזימון אתמול לאחר ששני הצדדים הסכימו להתייצב בדיונים להסדרים חדשים ואמרו שישלחו לדיונים מנהלים בכירים אחרים. גרינוול מפקח על הליך הגישור בין שתי החברות.

בקרב הישראליות הנסחרות בנאסד"ק, ספקית שבבי המולטימדיה DSPG הודיעה היום כי תספק שבבים לגרנדסטרים נטוורקס (Grandstream Networks) האמריקאית, שישולבו בקו מוצרים חדש המיועד לשוק המשרדי. זהו ההסכם השני עליו מדווחת DSPG מתחילת ספטמבר לאספקת שבבי הדור החדש. ב-6 בספטמבר הודיעה החברה כי תספק את שבב המולטימדיה אקספנדר עבור הסמארטפון הביתי החדש של דויטשה טלקום. המכשיר, המכונה ספידפון 700, מבוסס על מסך מגע הפועל תחת מערכת ההפעלה אנדרואיד ומאפשר שיחות קוליות באיכות HD לצד יישומי מולטימדיה.

כמו כן, חברת רדקום, העוסקת במתן פתרונות ניטור לרשתות תקשורת מתקדמות, סגרה עסקה בהיקף של 6.5 מיליון דולר עם ענקית תקשורת במרכז אמריקה. רדקום מתמחה בניטור רשתות דור שלישי בסלולר, כמו גם בתחום הקול, הנתונים והוידאו, ומפתחת פתרונות תוכנה לבדיקת רשתות התקשורת המסייעים בהטמעת טכנולוגיות מתקדמות, בניתוח תקלות בליבת הרשת ובתחזוקת רשתות פעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully