וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופרסל הטעתה צרכנים ונקנסה ב-250 אלף שקל

עדיה פיטרמן

13.9.2011 / 16:27

בעקבות תלונות צרכנים ערך משרד התמ"ת ביקורת בסניפי רשת שופרסל במחוז תל אביב ומצא כי מוצרים נמכרו במחירים גבוהים יותר מהמצויין עליהם. הרשת הורשעה בהטעיית צרכנים

רשת שופרסל הורשעה בהטעיית צרכנים ונקנסה בסכום של 250 אלף שקל הכולל הפעלת התחייבות קודמת. העבירות בגינן נקנסה הרשת התבצעו במאי ואוגוסט 2009 ופברואר 2010 וכללו מקרים בהם גבתה מהצרכנים בסניפים שונים מחירים גבוהים מאלו שסומנו על המוצרים במדפים.

חקירת משרד התמ"ת בנושא החלה בעקבות תלונות של צרכנים שנבדקו את חשבונות הקנייה שלהם. מבקרי התמ"ת ערכו ביקורות בסניפי הרשת במחוז תל אביב. בחקירות נמצא למשל כי בסניף שופרסל ברמת השרון נמכר נקניק קבנוס של יחיעם במחיר של 26.29 שקל במקום המחיר שהיה רשום על גבי המוצר - 25.29 שקל. בביקורת שערך התמ"ת ארבעה חודשים מאוחר יותר נמצא כי אותו מוצר נמכר במחיר 24.29 שקל במקום המחיר 23.29 שקל הרשום על גבי המוצר.

עוד נמצא בביקורות כי בסניף שופרסל דיל בחולון נמכרו 11 מוצרים בהפרשי מחיר לרעת הצרכן, מתוך סל של 25 מוצרים. בסניף שופרסל ברמת אביב ג' נמכרו שתי אריזות גלידת קרמיסימו במחיר של 48.98 שקל במקום במחיר מבצע שפורסם - 38.99 שקל.

בכתב האישום, שהוגש במארס 2011, נטען כי הרשת הטעתה את הצרכנים כאשר היה עליה לפקח ולוודא כי המחירים המצוינים על המוצרים שבמדפים יהיו תואמים למחיריהם בקופה, כך שלא ייווצרו הפרשים לרעת הקונים. בית המשפט אישר את ההסדר שהושג בין הצדדים ובמסגרתו הודו הנאשמים בביצוע העבירות. הקנס הוטל בשבוע שעבר על ידי שופט בית משפט השלום בראשון לציון, אברהם היימן.

מלבד הקנס חייב בית המשפט את הרשת לחתום על התחייבות בסכום של 150 אלף שקל להימנע מעבירות דומות בשנתיים הקרובות. כמו כן, הוטלה על שלושה מנהלי סניפים של הרשת התחייבויות אישית בסך 1,500 שקל.

לדברי עו"ד תמר פינקוס, הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, ייערכו ביקורות חוזרות ונשנות בכל רשתות השיווק למיניהן, "כדי לוודא שחוק הגנת הצרכן מקוים ככתבו וכלשונו החל מהצגת מחירים, עבור למבצעים וכלה בהטעיות בפרסום, ובכל מקום בו תמצא הפרה הפוגעת בזכויות הצרכנים תיערך אכיפה קשה ובלתי מתפשרת".

שופרסל מסרה בתגובה כי "מקור העבירות בטעויות שנעשו בתום לב, באופן נקודתי ולפני שנתיים. אנו מצטערים על כך והופקו לקחים בנושא. שופרסל פועלת כל העת למניעת הישנותן של טעויות כאמור ותכבד את החלטת בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully