וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יום תנודתי: המסחר באחד העם נחתם בעליות

ואדים סבידרסקי

13.9.2011 / 17:27

על רקע משבר החובות ביוון נרשמו שינויים במגמות הספקולציות לגבי המסחר בבורסה. בתום יום תנודתי עלה ת"א 25 ב-2% ואילו ת"א 100 טיפס ב-2.3%

יום תנודתי נוסף בבורסת תל אביב נסגר בעליות שערים לקראת פתיחת המסחר בוול סטריט. הספקולציות סביב משבר החובות באירופה גרמו לשינויי מגמה רבים כאשר מדד ת"א 25 נגע ברמת 1,000 נקודות 4 פעמים במהלך המסחר. בסיכום היום, מדד ת"א 25 עלה ב-2% ומדד ת"א 100 הוסיף 2.3%. מדד מניות הבנקים התחזק ב-2.3% ומניות הנדל"ן זינק ב-4%. מחזורי המסחר הסתכמו היום ב-1.85 מיליארד שקל - גבוה מהממוצע היומי המקובל.

סקטור המזון בלט היום בירידות שערים, על רקע ההערכות סביב הנזק האפשרי של החרם הצרכני על החברות המובילות במגזר. מניות יצרניות המזון, שטראוס ואסם אבדו מערכם, כאשר מניות של רשתות שיווק כגון רבוע כחול, רמי לוי ושופרסל הצליחו לעבור לטריטוריה חיובית לקראת סוף היום.

הכלכלן נוריאל רוביני שב וקורא לממשלות ברחבי העולם לייצר תמריצים פיסקליים יזומים לכלכלות, ומזהיר כי העולם צועד לעבר שחזור של השפל הגדול שהיכה בו בשנות ה-30 של המאה הקודמת, כך אמר לבלומברג.רוביני סבור כי הסיכוי למיתון נוסף, שלוש שנים בלבד לאחר קריסת השווקים בעולם, עומד כיום על כ-60%.

"העדיפות העליונה היא להמנע מחדלות פירעון"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הביע תמיכה בשווקים כאשר קרא אמש לקונגרס האמריקאי לאשר באופן מיידי את תוכנית התמריצים לשוק העבודה בארה"ב שהציג בשבוע שעבר ודרש מהמחוקקים כי יתנהלו בעניין "ללא משחקים, ללא פוליטיקה וללא דיחוי".

מוקדם יותר, בראיון לערוץ NBC, אמר אובמה כי התוכנית מהווה תעודת ביטוח כנגד מיתון חוזר של כלכלת ארה"ב. האסטרטג הראשי של בנק ההשקעות השווייצי UBS, ג'ונתן גולוב, העריך אתמול כי הסיכוי למיתון בארה"ב נמוך למדי.

גם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מנסה לתמוך בבורסות הגוש אך טרם זוכה לאמון הסוחרים. "העדיפות העליונה היא להמנע מחדלות פירעון לא מבוקרת של יוון, שתשפיע לא רק עליוון אלא תגרום נזק רב למדינות נוספות בגוש", אמרה מרקל בראיון ברדיו בגרמניה, לפי דיווח בבלומברג.

לקראת שעת הסגירה בתל אביב, הצביעו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב על פתיחת מסחר יציבה בוול סטריט.

קבוצת הראל השקעות מבצרת את מעמדה בכביש חוצה ישראל (כביש 6) על רקע המאבק על רכישת זכויות המדינה בפרויקט. קרן תשתיות ישראל (תש"י), שבה הראל היא השותפה הדומיננטית (40%), רוכשת את מניות שיכון ובינוי בכביש (25.5%) תמורת 770 מיליון שקל ותגיע לאחזקה של 51% בזכיינית הפרויקט, חברת דרך ארץ. בכך נפרד מן הפרויקט אחרון היזמים של כביש 6 - לאחר שאפריקה ישראל ואייקון הקנדית מכרו חלקן בשנה שעברה.

דיסקונט השקעות , שבשליטת נוחי דנקנר, רכשה אתמול כ-5% נוספים ממעריב . מי שמכר את מניותיו מחוץ לבורסה הוא זכי רכיב, שחיסל את החזקותיו בחברה, כך ששיעור החזקותיה של דיסקונט השקעות גדל ל-66%. העסקה בוצעה במחיר של 3.7 שקלים למניה - כ-4.5% פחות ממחירה האחרון בשוק, כך שעל פי שווי שוק של 445 מיליון שקל למעריב, ניתן להעריך כי היקף ההשקעה האחרונה הסתכם בכ-20 מיליון שקל.

איום הפסקת היצוא של תרופות ממפעלה של חברת טבע בהר חוצבים שבירושלים הוסר בסוף השבוע שעבר. טבע קיבלה מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) מכתב שבו היא מודיעה כי החברה טיפלה בכל הנושאים עליהם התריעה הרשות האמריקאית במכתב האזהרה מינואר 2011 . המכתב נשלח בעקבות בדיקה חוזרת שנערכה במפעל הטבליות של החברה בהר חוצבים ב-19 ביוני 2011 שבה לא גילה כל ממצאים שליליים.

איש העסקים צדיק בינו מחדש את מאמציו למכירת הפעילות הסולארית של קבוצת פז נפט בישראל. פז מנהלת באחרונה מגעים מתקדמים למכירת החברה הבת, פז סולאר, לקבוצת שיכון ובינוי של שרי אריסון, תמורת סכום משוער של כ-55 מיליון שקל.

חברת פרוטרום , הפועלת בתחום הטעמים וחומרי הגלם הייחודיים, מדווחת על רכישה של חברת Flavor Systems International האמריקאית. במועד השלמת העסקה, שצפוי בעוד מספר שבועות, תשלם פרוטרום 35.3 מליון דולר. מחירה הסופי של העסקה ייקבע בהתאם למנגנון חישוב תמורה עתידית, כך שתמורת הרכישה יכולה לנוע בין 29.3 מליון דולר ל-45.3 מליון דולר.

חברת ביוליין הודיעה על תוצאות ראשוניות בניסוי קליניPhase Ia עבור BL-1021, תרופה הניתנת בבליעה לטיפול בכאב נוירופתי. תוצאות הניסוי הראו שמתן יחיד של BL-1021 היה בטוח ונסבל. התוצאות הסופיות צפוית ברבעון האחרון של 2011.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully