וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונה בשופרסל? בשדרות תשלם יותר מבירושלים

עדי דברת-מזריץ

14.9.2011 / 8:39

בבדיקה של 50 מוצרים בסניפי שופרסל בשדרות ובירושלים עולה כי המחירים בסניף שדרות יקרים יותר בכ-30% מהמחירים בסניף הירושלמי. פערי המחירים בלטו בכל הקטגוריות

תושבי הפריפריה ממשיכים לשלם את מחיר חוסר התחרות באזור המגורים שלהם. מבדיקת TheMarker עולה כי המחירים בשופרסל דיל בשדרות גבוהים ב-30% מהמחירים בשופרסל דיל בירושלים, בכל הנוגע למוצרים שנבדקו.

הבדיקה כללה יותר מ-50 מוצרים מתחומי המזון, המשקאות, מוצרים לבית וטיפוח הפרט בסניף שופרסל דיל בשדרות מול שופרסל דיל ברחוב האומן בירושלים. כאמור, פערי המחירים בלטו בכל הקטגוריות שנבדקו.

כך, מרק עוף קנור 400 גרם עולה בשופרסל דיל בירושלים 12.80 שקל, לעומת 20.99 שקל בשופרסל דיל בשדרות. בתחום המשקאות, קפה טורקי 100 גרם של עלית עולה בשופרסל דיל בירושלים 8.99 שקל לעומת 4.90 בירושלים. קוקה קולה 1.5 ליטר עולה בשדרות 5.99 שקל, לעומת 4.25 בשופרסל ירושלים. גם בגזרת המוצרים לבית היה פער לטובת שופרסל בירושלים. ליטר נוזל כלים של פלמוליב עולה בירושלים 9.40 שקל ובשדרות 12.99 שקל, ואבקת כביסה סנו מקסימה 2.5 ליטרים עולה 17.99 שקל, לעומת 14.90 שקל בירושלים.

תושבי שדרות משלמים יותר גם על מוצרי תינוקות שנבדקו: חבילת 52 יחידות של חיתולי האגיס אורגניים עולה בשופרסל דיל בשדרות 54 שקל, לעומת 40 שקל בירושלים; וגם מחירי המזון לתינוקות של מטרנה ושל סימילאק היו גבוהים בעשרות אחוזים בסניף שופרסל בשדרות. פערי המחירים נשמרו גם במוצרי טיפוח פרט שונים, כמו תחליב רחצה דאב שעולה בשופרסל דיל ירושלים 13.68 שקל, לעומת 21.99 שקל בשדרות.

מנתוני חברת צ'מנסקי בן שחר עולה כי אין הצדקה של ממש לפערים שנמצאו. דמי השכירות החודשיים באזור התעשייה בשדרות הם 25-30 שקל למ"ר בממוצע, לעומת 75-100 שקל בממוצע בירושלים. ככל הנראה, הפער במחירים נובע מתחרות גבוהה הרבה יותר בירושלים מאשר בשדרות. בעוד שבירושלים יש 59 סניפים של סופרמרקטים, בשדרות פועלים שלושה סניפים בלבד - סניף של שופרסל דיל, סניף של מגה בול וסניף של ויקטורי.

לדברי תמיר בן שחר מחברת הייעוץ, "מהבדיקות עולה כי בפריפריה הפחות עשירה, שבה ההיצע מוגבל, משלמים יותר על מוצרי צריכה בסיסיים. הסיבה לכך היא שהרשתות כיום קובעות מחירים ברמה האזורית והמקומית ולא בהכרח ברמה הארצית, ולפי השוואת מחירים יומית שמבצעים מנהלי החנויות והאזוריים מול המתחרים. יש לשער כי לא קיים פער גדול במחירים בין שלוש החנויות בשדרות, והן מתחרות ביניהן על מחיר גבוה יותר ממיקומים אחרים שבהם התחרות גבוהה יותר".

תושבי שדרות הם לא היחידים שמשלמים את מחיר חוסר התחרות במקום מגוריהם. זה יותר מחודש שתושבי היישוב מיתר מנהלים מאבק נגד שופרסל, המפעילה שם סניף של שופרסל שלי - הפורמט השכונתי והיקר יותר של שופרסל - שהוא הסופרמרקט היחיד באותו יישוב. "כשהתחלתי לערוך קניות בסניף של מחסני השוק במרחק של 10 דקות נסיעה ממיתר, הזדעזעתי מכך שהמחירים אצלנו ביישוב גבוהים בהרבה", סיפרה חדוה שקד, תושבת מיתר שהחלה את המאבק נגד הרשת ביישוב כשפתחתה לפני כחודש קבוצה בפייסבוק הנקראת "מיתר הורדת מחירי הסופר". שקד אירגנה את תושבי היישוב לעמוד מחוץ לסניף ולקרוא לאנשים לא לקנות בחנות, מה שהביא לדבריה לירידה במכירות. בתגובה, הודיעה שופרסל על הורדת מחירם של 1,000 מוצרים במיתר.

גם בקריית שמונה משלמים יותר על מוצרי הפארם. מבדיקת TheMarker באמצעות חברת פרייסל בשלושה סניפי סופר-פארם עלה כי המחירים בסניף בקריית שמונה היו גבוהים יותר מבסניפים במודיעין ובקריית גת.

משופרסל נמסר בתגובה: "בסניף שופרסל דיל בשדרות יותר מ-90% מהמוצרים במחירים זהים לסניף שופרסל דיל בירושלים, דהיינו יותר מ-20 אלף מוצרים במחירים זהים. כך היה בעבר, כך יהיה בעתיד וכך גם הוכחנו ל-TheMarker.

"שופרסל עושה כל שביכולתה שבכל עיר הסל שלנו יהיה הזול ביותר, ולכן ברמת הסניפים יש מדי חודש מאות מוצרים בתמחורים שונים בין הסניפים בהתאם לתחרות הסביבתית. ביום הבדיקה היו גם מאות מוצרים זולים יותר בסניף שופרסל דיל בשדרות מאשר בסניף שופרסל דיל בירושלים, אך תמוה הדבר שהמוצרים ההלו לא הוצגו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully