וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס הורידה דירוג האשראי של בנקים צרפתיים

14.9.2011 / 9:50

בעקבות חשיפתם ליוון הורידה חברת דירוג האשראי מודי'ס את דירוג האשראי של הבנקים הצרפתיים קרדיט אגריקול וסוסייטה ז'נרל בדרגה אחת

חברת דירוג האשראי מודי'ס הורידה את דירוג הבנקים הצרפתים קרדיט אגריקול וסוסייטה ז'נרל בדרגה אחת בעקבות חשיפתם ליוון.

מודי'ס הורידה את דירוגה של סוסייטה ז'נרל ל- Aa3מ-Aa2 עם אופק שלילי וציינה כי ישנה גם אפשרות להורדת דירוג החוסן הפיננסי בדרגה אחת. עבור קרדיט אגריקול הורידה החברה את דירוג החוסן הפיננסי של הבנק ל- Cמ-C+ ואת דירוג האג"ח ארוכות הטווח ל- Aa2 מ- Aa1.

הבנק הגדול הנוסף בצרפת BNP פאריבה נמצא עדיין תחת סקירה אך במודי'ס מציינים כי גם אם תהיה הורדת דירוג, היא תסתכם בדרגה אחת של הורדה. ב-15 ביוני החלה מודי'ס לבדוק את הבנקים הצרפתיים עקב חשיפתם הגבוהה ליוון שלפי הערכות צפויה להגיע לחדלות פירעון בקרוב.

סוכנות הדירוג ציינה את הדאגות סביב יכולת הבנקים להתמודד עם דרישות נזילות גבוהות יותר לאור האפשרות כי ייאלצו להגיע להסדר חוב.

עם זאת, מודי'ס ציינה כי היא מאמינה שההון של סוסייטה ז'נרל יכול לספוג הפסדים מאג"ח יווניות ועדיין להישאר ברמת החוסן הפיננסי שלה, אפילו לאור האפשרות להורדה נוספת של אג"ח פורטוגל ואירלנד.

לפי מודי'ס, ל-BNP פאריבה נמצא ברמת רווחיות והון שיאפשרו לה לספוג הפסדים בפקיעת אג"ח ממשלתיות של יוון, פורטוגל ואירלנד.

BNP פאריבה הודיע הבוקר (רביעי) על תוכנית למכירת נכסים בשווי 70 מילירד יורו (95.7 מיליארד דולר) כדי להרגיע את חששות המשקיעים בנוגע למינוף הבנק. יומיים לפני כן פירסם בנק סוסייטה ז'נרל תוכנית דומה.

לסוסייטה ז'נרל וקרדיט אגריקול החשיפה הגבוהה ביותר ליוון כאשר כל אחד מהם מחזיק בבנק יווני. הבנקים החלו לרשום מחיקות ערך באג"ח ממשלת יוון כחלק מהשתתפותם בתוכנית החילוץ, אך יש בשוק הטוענים כי צעדים אלו לא היו אגרסיביים דיו.

ביום שבת התחייבה יוון להתמיד בצעדי הצנע עליהם הכריזה ולהמנע מחדלות פירעון לאחר שהשיחות בנוגע להמשך חבילת הסיוע למדינה הוקפאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully