וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פרטנר לשעבר: "בן דב איש מדהים שבנה עצמו"

אמיר טייג ואמיתי זיו

14.9.2011 / 13:36

יעקב גלברד שעוזב היום את תפקידו כמנכ"ל פרטנר מחמיא לבעל השליטה אילן בן דב. "יש לו יכולות מדהימות. הוא לא ירש כלום". לתפקיד ייכנס חיים רומנו

"אילן הוא איש מדהים. הוא בנה עצמו בעשר אצבעותיו. יש לו יכולות מדהימות. הוא לא ירש כלום" - כך אמר היום ל-TheMarker מנכ"ל פרטנר הפורש, יעקב גלברד, על בעל השליטה בחברה, אילן בן דב. הבוקר הודיעה פרטנר באופן מפתיע כי גלברד יפרוש מתפקידו לאחר 12 חודשים בלבד בתפקיד. חיים רומנו, מנכ"ל אל על לשעבר וסמנכ"ל לשעבר בפרטנר, יחליף את גלברד.

המנכ"ל הפורש התייחס לטענות כי בן דב היה מעורב מידי בעסקי פרטנר והקשה את הניהול השוטף על גלברד: "אני כמנכ"ל החברה קיבלתי אוטונומיה מלאה מאילן. זה היה תנאי הכרחי כדי שאוכל לפעול. לא היתה מעורבות חריגה של אילן. זה הכול רכילות. אילן מאוד מעורה, וזה תפקידו כיו"ר דירקטוריון פעיל. אך היו"ר אינו מקבל החלטות ניהוליות. הוא השפיע והמליץ, וזה תפקידו, אך את ההחלטות קיבלתי אני. בסופו של דבר ההחלטות הניהוליות צריכות להתקבל על ידי המנכ"ל וכך היה".

"גיביתי את אילן במהלך הרכישה. לאחר מכן, הוא ביקש ממני שאקח את תפקיד המנכ"ל לתקופה קצובה. לאור מצבה של פרטנר באותה התקופה, ומתוך הערכה מאוד רבה לאילן, הסכמתי. היה ברור לכולם כי מדובר בתקופת ביניים. במהלך השנה פעלתי בעיקר על מנת לייצב את המערכת, וכן לשפר את רמת השירות. היה צורך דחוף להחזיר את הרוח השירותית לחברה, זה היה תנאי הכרחי לשימור לקוחות בתקופה תחרותית כל כך סוערת.

"אני חושב שמנהלים כיום של פרטנר יכולים להיות מאוד גאים ברמת השירות. על פי הסקרים שאנו עורכים, חזרנו להוביל את רמת השירות בתחום הסלולר בישראל. היום החברה ערוכה הרבה יותר לתחרות הקשה שצפויה להתחיל בשנת 2012, אך ברור כי יש לפרטנר עוד הרבה עבודה".

האם המנוי של יעקב קדמי לתפקיד סמנכ"ל השיווק עזר לך או היקשה עליך את ניהול החברה?

"קדמי מאוד עזר לי. הוא מנהל מבריק. יש לי הערכה רבה אליו שכן הוא סייע רבות לכוון את האסטרטגיה העסקית של החברה. איש מדהים".

באשר להחלטה לעצור את חלוקת הדיבידנד בגין הרבעון השני, אמר גלברד: "זו אינה החלטה של מנכ"ל אלא של הדירקטוריון. הדירקטוריון הוא בעל הסמכות ובעל האחריות. אני כמנכ"ל יכול רק להמליץ. ההחלטה הזו התקבלה פה אחד בדירקטוריון, כלומר אילן ונציגיו תמכו בה. אני מאמין כי במצב הנוכחי, בו רמת אי הוודאות היא מאוד גבוהה, עדיף לחברה לשמור על המזומנים שלה. זה היה שיקול עסקי קר וממוקד. אנו צפויים לתקופה סוערת בשוק הסלולר וגם בזירה שמחוץ לתעשייה זו. עם זאת, אני חייב להזכיר כי פרטנר לא שינתה את מדיניות הדיבידנד שלה. החברה עדיין צפויה לחלק כ-80% מהרווח השנתי שלה".

האם תישאר בדירקטוריון החברה?

"לא אשאר בדירקטוריון. אני חושב שזה לא נכון שמנכ"ל פורש יישאר בדירקטוריון, שכן הדבר עשוי להקשות על המנכ"ל החדש לתפקד. הוא צריך להיות חופשי להוביל את החברה על פי תפיסת עולמו".

אחרי הסערה באל על: חיים רומנו חוזר לפרטנר

חיים רומנו סיים את שירותו הצבאי בדרגת אלוף משנה ולאחר מכן כיהן כראש אגף משאבי אנוש של שירות הביטחון הכללי. רומנו כיהן במשך שנתיים כסמנכ"ל משאבי אנוש ואחראי על פריסת תשתית הרשת של חברת פרטנר. לאחר מכן, שימש במשך שנתיים כסמנכ"ל שירות לקוחות, ובהמשך היה סמנכ"ל מכירות ושירות הלקוחות.

באפריל 2005 התמנה חיים רומנו למנכ"ל אל על. רומנו נכנס לתפקידו זמן קצר לאחר הפיכתה של חברת אל על מחברה ממשלתית לחברה פרטית ורכישת החברה על ידי משפחת בורוביץ, שאף הביאה למינויו כמנכ"ל.

לפני כחצי שנה נקבע כי רומנו יחזיר לאל על מיליון שקל לאחר שדו"ח חמור של רשות ניירות ערך חשף כשלים באישור נוסחת המענק. רשות ניירות ערך קבעה בדו"ח כי אל על שילמה לרומנו סכום עודף של 4.7 מיליון דולר. סכום זה משקף את הפער שבין המענק שהיה מגיע לרומנו אילו קיבל את המענק על פי אחוז מהרווח הנקי של החברה לבין המענק שקיבל בפועל על פי שיעור מהרווח התפעולי התזרימי (EBITDA).

הרשות קבעה כי בשל הכשלים שנפלו באישור המענק מדובר בעסקה בטלה, ועל כן ביקשה מדירקטוריון אל על לאשרר את המענק לרומנו. דירקטוריון ועדת הביקורת של אל על החליטו להפחית מהמענקים ששולמו לרומנו 1.1 מיליון דולר, כלומר 4 מיליון שקל.

רשות ניירות ערך קבעה שפגמים נפלו גם באישור מענקים לנושאי משרה בגין רווחי 2005, בין השאר משום שהדירקטוריון לא היה רשאי להאציל ליו"ר לשעבר, איזי בורוביץ', ולמנכ"ל רומנו את הסמכות לקבוע את היקף המענק שישולם לנושאי משרה. על כן מענקים בהיקף כספי כולל של 2 מיליון שקל ששולמו לבכירים בחברה, כמו סמנכ"ל הכספים, ניסים מלכי, והיועץ המשפטי לשעבר של החברה, אמיר שרף, לא אושרו כדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully