וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המסחר באחד העם נחתם בעליות חדות

רם עוזרי

14.9.2011 / 17:11

לאחר שיום המסחר נפתח בירידות, השתנתה המגמה ובסופו של היום התגברו עליות השערים. ת"א 25 עלה ב-1.6% ואילו ת"א 100 הוסיף 1.8% לערכו

הבורסה בת"א נסגרה בעליות שערים חדות קרוב לרמה היומית הגבוהה. יום המסחר נפתח בירידות שערים של עד 1.5%, אך עבר לאחר שעה של מסחר לעליות. לקראת תום המסחר התגברו עליות השערים על רקע ציפיות לפתיחה חיובית בבורסות ניו יורק.

מדד ת"א 25 סיים בעלייה של 1.6% ומדד ת"א 100 הוסיף 1.8% לערכו. מדד מניות הבנקים טיפס ב-2.5% ומדד מניות הנדל"ן מוסיף 1.3%.

הצעת הרכש שהגישה אתמול בלילה דסק"ש למחזיקי המניות של החברה הבת כור הזניקה את מחיר המניה של כור ב-14.5% לרמה של 34.6 שקל. דסק"ש קבעה בהצעת הרכש שלה מחיר של 35 שקל למניה, ששיקפה פרמיה של 15%, והמשקיעים בתל אביב יישרו קו עם מחיר זה.

זינוקים מרשימים נרשמו גם במניותיהם של שני הבנקים הגדולים. לאומי ופועלים עלו ב-3% במחזורי מסחר גבוהים.

"המפתח למסחר בימים האלה הוא התנודתיות. התנודתיות כל כך גבוהה בימים האחרונים ששום דבר כבר לא מפתיע. יש המון גורמים שמשפיעים על המסחר", אומר רועי לאופר, מנהל חדר המסחר בדש ברוקראז'.

מי שרוצה לדעת מה יקרה בבורסה, מוסיף לאופר, צריך להקשיב לחדשות ולא להביט במסכי המסחר. "השוק מחכה להתבהרות ביוון, באירופה, בפוליטיקה של גרמניה, בפוליטיקה של ארה"ב. יש החלטות שצריכות להתקבל בעולם בנושא של נזילות, בנושאים של תקציבי ממשלה. יש את האביב בעולם הערבי. אצלנו יש את המחאה ואת החשש מספטמבר. זה הסלט הכי מוקפץ שהיה לנו אי פעם".

עם זאת, מוסיף לאופר, בימים האחרונים ניתן לראות חזרה של ביטחון מצד המשקיעים בשל רמות המחירים הנמוכות. "מי שהרוויח עד היום הוא השורטיסטים ושחקני האופציות. גם היום אין תנועה חדה של מישהו ספציפי פנימה, אבל אפשר לזהות יותר קניות של מוסדיים".

משבר החובות באירופה והאפשרות שיוון תכריז על חדלות פירעון ממשיכים להיות במוקד תשומת הלב של המשקיעים בבורסות ברחבי העולם. המשקיעים עוצרים את נשימתם בציפייה לתוצאות שיחת הפסגה שתיערך היום באירופה, בה ינסו מנהיגי אירופה לפתור את בעיית החוב היווני. בשיחה ישתתפו נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדראו. זאת לאחר הצהרתה של מרקל אתמול כי גרמניה תעשה כל שאפשר על מנת למנוע חדלות פירעון לא מבוקרת של יוון.

בשוק המקומי

חילופי גברא בחברת התקשורת פרטנר. מנכ"ל פרטנר , יעקב גלברד, יפרוש מתפקידו לאחר 12 חודשים בלבד בתפקיד. מי שיחליף אותו בתפקידו יהיה חיים רומנו, מנכ"ל אל על לשעבר וסמנכ"ל לשעבר בפרטנר. מניית החברה הגיבה בעליה של 3%.

בעקבות הצלחתה של חברת קיורטק בשלב השני של ניסויים קליניים בבני אדם לטיפול בסרטן מסוג לימפומה, החליט דירקטוריון חברת טבע לממש אופציה ולהשקיע סכום נוסף של 19 מיליון דולר בחברה. אחזקותיה בקיורטק, שבשליטת כלל ביוטכנולוגיה יגדלו מ-33% ל-75%. טבע גם תיקח על עצמה את מימון תוכנית המחקר של החברה עד ל-50 מיליון דולר. מניית טבע טיפסה ב-2.5%.

מניות המזון ממשיכות לרכז עניין לאחר שאתמול רשמו ירידות שערים על רקע העליות של השוק. מניית שטראוס הוסיפה היום 1% לאחר שאיבדה 3.4% אתמול. לעומתה מניית אסם שאיבדה אתמול 1.2% התממשה היום ב-1% נוסף. זאת, בין השאר על רקע המשך המאבקים הצרכניים והלחץ על החברות להוריד מחירים. הערכות המשקיעים הן כי החברות לא תוכלנו לשמור על רמות המחירים הגבוהות אליהן התרגלו, מה שישחק ההכנסות ויפגע בשורת הרווח.

על רקע זה נראה כי עסקת המכירה של מניות תנובה לא עומדת להתממש. מבטח שמיר , שאמורה היתה למכור את אחזקותיה בתנובה לקרן אייפקס, דחתה למעשה את שתי ההתניות שנדרשות לשם המכירה. החברה לא מסרה באיזו מבין שתי החלופות לעסקה היא בוחרת (היום המועד האחרון); כמו כן, טרם נחתם הסכם מפורט בין הצדדים שהיה אמור להיות מאושר על ידי מועצות המנהלים של שתי החברות עד היום.

מניות קבוצת הראל נסחרו היום על רקע עסקת הרכישה הענקית בכביש חוצה ישראל. קרן תשתיות ישראל (תש"י), שבה מהווה הראל השותפה הדומיננטית (40%), רוכשת את מניות close שיכון ובינוי נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני שיכון ובינוי בכביש (25.5%) תמורת 770 מיליון שקל, ותגיע לאחזקה של 51% בזכיינית הפרויקט, חברת דרך ארץ.

קבוצת דלק שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה (64%) הודיעה אתמול (ג') בצהריים כי הדירקטוריון אישר תוכנית רכישת מניות עצמית בהיקף של עד 40 מיליון שקל. זאת לאחר שבסוף החודש שעבר אושרה תוכנית דומה לרכישה עצמית של איגרות חוב וכתבי אופציה בהיקף של עד 100 מיליון שקל, אשר טרם נוצלה.

לעומת זאת, חברות רבות מנצלות את ירידות השערים של הימים האחרונים כדי לרכוש חוב במחירים מוזלים. כך למשל, קבוצת המשביר לצרכן רכשה בשני ימי המסחר הראשונים של השבוע אג"ח עצמיות בשווי של 2.8 מיליון שקל. חברת close הכשרת הישוב נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני הכשרת הישוב שבשליטת עופר נמרודי רכשה אג"ח בשווי של 12.5 מיליון שקל בשבועיים האחרונים.

יצרנית השבבים מיקנעם איזיצ'יפ, המשיכה ביום נוסף של עליות לאחר שזינקה אתמול ב-10%. זאת על רקע הערכות לפיהן ענקית השבבים מארוול עשויה להתעניין ברכישתה. העניין סביב המניה החל בעקבות הודעה אתמול כי ענקית השבבים ברודקום תרכוש את יצרנית השבבים נטלוג'יק מיקרוסיסטמס תמורת 3.7 מיליארד דולר. מאיזיצ'יפ עצמה נמסר בתגובה כי "החברה אף פעם לא מגיבה לשמועות בנושא מיזוגים ורכישות".

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully