וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המחאה: גם הרשתות הגדולות מורידות מחירים

עדיה פיטרמן

15.9.2011 / 8:23

בדיקת 32 מוצרים בארבעה סניפים של רשתות הדיסקאונט המובילות באזור המרכז מגלה: רשת "רמי לוי" זולה ב-24% מהרשת היקרה ביותר - "כמעט חינם". עם זאת, הפערים בין שאר הרשתות מצטמצמים

הקניות לחגים כבר בפתח, אך השנה הן ייערכו תחת עננת המחאות החברתיות וחרמות אפשריים על היצרניות והרשתות. פחות משבועיים לפני ראש השנה, מבצעי ההוזלה ברשתות השיווק כבר החלו, מלווים בקמפיינים של הרשתות.

הקמפיינים והפרסומים מנסים למשוך כמה שיותר קונים לפני החג כדי ליהנות מהעלייה במכירות שצפויה גם השנה, למרות המחאה. הרי בחג אין מנוס מלבצע קניות רבות עקב הארוחות המשפחתיות הרבות. לפי נתוני רשת שופרסל, בתקופת חגי תשרי עולות המכירות ברשת ב-50% יחסית לחודשים ללא חגים.

השנה יצאה מגה בול בפרסומים על מבצע "הסל המסובסד - שיחסוך לפחות 20% בכל קנייה", שבו הנחות על מגוון "מוצרי בסיס הנמצאים בכל בית בישראל", לשון הפרסום. הסל אמנם כולל מוצרי בסיס, כמו קפה טורקי, טחינה גולמית, טונה ופסטה, אך אלה ברובם מוצרי המותג הפרטי של הרשת. מבצע נוסף שבו יצאה הרשת מציע מגוון מוצרים שיימכרו ב-10 שקלים, כמו אורז תאילנדי, דבש 250 גרם, גפילטע פיש, שימורים, ממתקים וחומרי ניקוי.

קניות לכיפור בשופרסל. שרון בוקוב
לפי נתוני רשת שופרסל, בתקופת חגי תשרי עולות המכירות ברשת ב-50% יחסית לחודשים ללא חגים/שרון בוקוב

מגה מפרסמת גם מבצעי הנחות מרחיקי לכת חד-שבועיים לפני החג, כמו שבוע שלם שבו יימכרו עוף שלם או כרעיים ב-5.99 שקלים, אך הטבות אלה מיועדות לחברי המועדון בלבד, ובאותיות הקטנות מתגלה כי ההטבה ניתנת רק בקנייה מעל 400 שקל.

שופרסל דיל יצאה בפרסומים לקראת החג תחת הסלוגן "חותכים מחירים ואתם מרוויחים". מנהל העסקים הראשי ברשת, ריצ'י הנטר, יצא בהכרזה כי "הקניות לראש השנה יהיו זולות ברשת בכ-15% לעומת החג אשתקד". במסגרת המבצע מבטיחה הרשת להוריד את מחיריהם של כ-1,600 מוצרים ברשת ב-25%, ועוד כ-1,000 מוצרים ברשת העירונית שופרסל שלי ובחנות המקוונת שופרסל ישיר שיוזלו ב-15%.

בין המוצרים שבמבצע, שנמכרים ב-10, 20 ו-30 שקל, מוצרי מזון כמו שמן, יין תירוש, גפילטע פיש, עוגות דבש, מרק עוף ומשקאות קלים, חומרי ניקוי וטואלטיקה. המגבלה על המבצע היא בכמות הניתנת לקנייה של כל מוצר במבצע - עד שלושה מימושים של מוצר מוזל בקנייה אחת. לצד הקמפיינים השגרתיים של החג, יצאו ברשת כמעט חינם במהלך עם טוויסט. "בצל המחאה", נכתב בהודעת הרשת, יבוטל קמפיין הפרסום המתוכנן לחג, והוא יומר בהורדה נוספת של המחירים.

מגה בול. שי מכלוף
"הסל המסובסד". מגה/שי מכלוף

פער של 30% במחיר העוף

לדברי הרשת, ביטול הקמפיין, שעלותו המתוכננת היתה כמיליון שקל, צפוי להוריד את המחירים בכ-20%-30% נוספים. רני צים, מבעלי הרשת, הכריז: "בעידן הזה, נכון וחשוב יותר לספק לצרכנים מחירים נוחים, מאשר למשוך את הצרכנים עם מבצעים קולניים שלא באמת מוזילים את הסל".

הרשת הודיעה כי למבצעי החג שלה ניתן יהיה להתוודע בחוברת שתפרסם, שבה מוצרים במבצע בהם מוצרי מזון כמו בשר, דגים, יין תירוש ודבש, ומוצרי טואלטיקה וניקיון.

בדיקת TheMarker שהתפרסמה אתמול חשפה פערים עצומים במחירי סל קניות של מוצרי יסוד ברשת שופרסל דיל בין שדרות לירושלים, והעלתה כי תושבי הפריפריה משלמים את מחיר אי-התחרות באזור מגוריהם.

ומה קורה כשיש תחרות? כדי לברר באיזו רשת באמת כדאי לערוך את הקניות לחגים השנה, יצאנו לבדוק את המחירים לסל קנייה לחג בארבעה סניפים של רשתות הדיסקאונט הגדולות באזור תל אביב. הסניפי שנבדקו הם שופרסל דיל במרכז עזריאלי, מגה בול ביד אליהו, רמי לוי שיווק השקמה ברמת גן, ומחסני כמעט חינם במגדלי תל אביב. הרשתות נבחרו לפי קרבתן הגיאוגרפית בתל אביב, כשבמקרה של רשת רמי לוי שיווק השקמה, מדובר בסניף היחיד באזור תל אביב.

שופרסל שלי. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
הרשת הבטיחה להוריד את מחיריהם של כ-1,600 מוצרים ברשת ב-25%. שופרסל/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בסניפים עדיין לא תלויים שלטים גדולים על מבצעי החג, אך על המדפים כבר מצוינים מחירי המבצע החדשים בשלטים קטנים, לעתים, כמו בסניף של רמי לוי, מלווים באיור של תפוח ודבש כדי לסמן על האירוע המחולל את המבצע.

חווית הקנייה בארבעת הסניפים התגלתה כשונה ביותר. בסניף רמי לוי ברמת גן, שאינו קטן במיוחד אך גם אינו מהגדולים ביותר של הרשת, הצפיפות היתה גדולה גם ביום ראשון. הסניף שוקק חיים, ובעת ביקורנו היו בו סדרנים רבים. בסניפי מגה בול ושופרסל דיל בתל אביב בלטה העובדה שמתרחשת החלפת מחירים, כששלטי המדפים מורים כבר על מחירי המבצע, ואילו המדבקות על חלק מהמוצרים עדיין לא הוחלפו.

כדי לבדוק את המחירים בחרנו 32 מוצרים שכללו בשר, דגים, מוצרים ייחודיים לחג, ירקות, פירות, מוצרי מזון בסיסיים וחומרי ניקוי. ברוח התקופה התייחסנו למחירים למוצר בודד, ולא לקנייה במסגרת מבצע של כמה מוצרים יחד.

נראה כי בעקבות המחאה הצרכנית שיצאה נגד מבצעים מסוג זה המאלצים לרכוש מספר רב של מוצרים, מבצעי ההוזלה אכן התמקדו בהורדת מחירו של המוצר הבודד. בחלק מהרשתות, כמו רמי לוי שופרסל דיל וכמעט חינם, מחיר המבצע מוגבל לכמות מוגבלת של מוצרים מאותו סוג, בשונה מהמבצעים המוכרים של "קנה שלושה במחיר של אחד", שמאלץ את הצרכן פעמים רבות לרכוש יותר ממה שהוא צריך באמת.

קניות לחג ברשת רמי לוי ספטמבר 2010. אורי לנץ
ציפיפות גדולה גם ביום ראשון. סניף רמי לוי שיווק השקמה/אורי לנץ

את סל הקנייה הזול ביותר למוצרים שבחרנו מצאנו בסניף של רמי לוי, שם הסתכם הסל בכ-300 שקל. סניף זה נמצא זול בכ-24% מסניף כמעט חינם שנבדק - שנמצא היקר ביותר, שם הסתכם הסל בכ-375 שקל, ובכ-13% מהסניף מגה בול, שם הסתכם הסל בכ-350 שקל.

בבחינה של מוצרים חיוניים לחג, כמו עוף שלם או כרעיים, עוגת דבש, קפה ותה, מצאנו בשופרסל דיל, במגה בול וברמי לוי מחירים כמעט זהים1 ; ק"ג של כרעיים עוף יעלה בשלוש הרשתות 11.60 שקל - פער של 30% בממוצע לעומת המחיר בכמעט חינם (15 שקל); עוף שלם יעלה בשופרסל דיל, ברמי לוי ובמגה בול כ-6.5 שקלים, פער של 127% בממוצע מכמעט חינם (15 שקל); מחיר עוגת דבש של אסם בשלוש הרשתות הוא כ-7 שקלים - זול ב-33% בממוצע מכמעט חינם (10 שקלים).

מחירי הירקות נמצאו דומים בין רשת מגה בול לרשת רמי לוי. מחיר בצל יבש יעלה בשתי רשתות אלה 80 אגורות - פער של 200% משופרסל דיל וכמעט חינם, שם המחיר הוא 2 ו-2.90 שקלים, בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully