וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בנק לכל טייקון": ישראל מצטרפת למחאה עולמית נגד הבנקים

אלדד דור

15.9.2011 / 12:18

מאהל רוטשילד, מאחורייך? כ-20 ערים בעולם, ביניהן גם תל אביב, נענו ליוזמה שהחלה בארה"ב ותצא לדרך בשבת הקרובה, בה יימחו נגד התנהלות המערכת הפיננסית. "להקים אוהלים ולכבוש את וול סטריט"

ישראל מצטרפת למחאה עולמית נגד הבנקים בשבת הקרובה, 17 בספטמבר. בארה"ב מתכננים אלפי בני אדם להקים עיר אוהלים בניו יורק מול וול סטריט במחאה על השחיתות ועל המהלכים שהובילו למשבר הכלכלי הנוכחי. כ-20 ערים ברחבי העולם נענו לבקשת האמריקאים להצטרף למחאה, בהן, תל אביב, טוקיו, מדריד ואתונה.

קבוצות מחאה אמריקאיות קוראות לציבור להגיע לוול סטריט ב-17 בספטמבר ולכבוש את המקום. בארה"ב טוענים כי המערכת הפיננסית והפוליטית לא מתפקדת ולאור ההשפעה מההפגנות בכיכר תחריר הוקם אתר בשם occupywallst.org, הקורא לציבור האמריקאי להגיע לוול סטריט, "להקים אוהלים, מטבחים ולכבוש את וול סטריט למספר חודשים".

"משהו עומד להתרחש ב-17 בספטמבר בוול סטריט. זה תלוי בנו מה ייקרה שם", אמר ביל קסאפו, שזיהה את עצמו כמתנדב במאבק ומארגן האירוע אך ציין כי הוא אינו הדובר הרשמי.

האם תצטרפו למחאה? בואו לדבר על זה בפייסבוק

"בנקים מושחתים - נמאסתם"

דרישות מדוייקות עוד אין למאבק אך קסאפו הדגיש כי "אני לא חושב שמישהו יכול להסתכל על המציאות הפוליטית והפיננסית שיש לנו מבלי להבין כי המערכת שבורה. אנחנו מתמקדים בהשפעות המשחיתות של הכסף באוירה הפוליטית ובמצב שנראה יותר כמו תאגיד-קרטיה במקום דמוקרטיה".

ראשי המחאה החברתית בישראל החליטו להצטרף אף הם למאבק ויקיימו בשבת הקרובה, בשעה 20:00 הפגנה ברחוב רוטשילד פינת שד"ל בתל אביב, סמוך לבורסה לניירות ערך. המפגינים ימחו על הריכוזיות והרווחיות הגבוהה במערכת הבנקאות הישראלית. ההפגנה תכלול שיחות וידיאו ישירות עם ההפגנות בעולם ודיון בנושא ריכוזיות הבנקים בהשתתפות עו"ד יאיר אולמרט, הכלכלן בועז נול ורו"ח ברק שויגמן.

ראשי המחאה אומרים כי "רק לא מזמן נחשפנו לשיטות הלא חוקיות לתיאום עמלות בהן השתמשו הבנקים כדי לגרוף רווחי ענק על חשבון הלקוחות. במצב שבו לכל טייקון יש בנק פרטי הכפוף לו ולמקורביו בזמן שאנשים קשיי יום מתקשים לקבל הלוואה לפתיחת עסק קטן, הגיע הזמן להגיד: מספיק, בנקאים מושחתים - נמאסתם. זוהי הזדמנות חסרת תקדים להצטרף לגל המחאה העולמי נגד שיטה קפיטליסטית חזירית שמיטיבה עם מעטים ומשאירה את רוב העם מאחור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully