וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים המרכזיים בעולם נרתמים לסייע לאירופה

16.9.2011 / 6:02

הבנקים המרכזיים יזרימו כספים באופן מתואם לשווקים באירופה. מניות הבנקים באירופה מזנקות, והבנקים בארה"ב מטפסים מעל ל-2%. "בעולם נפל האסימון לגבי החוב האירופי"

מניות הבנקים באירופה מזנקות ומקבילותיהן בארה"ב נסחרות במגמה חיובית בעקבות המהלך המשולב של בנקים מרכזיים בעולם להזרמת נזילות לבנקים בגוש היורו.

BNP פאריבה, הבנק הגדול בצרפת, מזנק ב-15% בבורסת פאריס לאחר שכבר נסק ב-22% מיד לאחר ההודעה. סוסייטה ז'נרל וקרדי אגריקול, הבנקים השני והשלישי בגודלם בצרפת, עולים ב-9% וב-10.5% בהתאמה. דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה, עולה בקרוב ל-8% בבורסת פרנקפורט. בוול סטריט רושמות מניות בנק אוף אמריקה, סיטי ו-ג'יי.פי מורגן צ'ייס עליות של יותר מ-2%. קרדיט סוויס עולה במעל 6%.

חמישה בנקים מרכזיים מובילים בעולם הודיעו כי יעמידו הלוואות דולריות לבנקים בגוש היורו באמצעות שלוש הלוואות נפרדות לתקופות של שלושה חודשים. ההלוואות יינתנו בערך עד סוף השנה, על מנת להבטיח שלבנקים יהיו מספיק דולרים במהלך 2011.

להקדים תרופה למכה

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הודיע כי המהלך מתבצע במתואם עם הבנק הפדרלי בארה"ב, בנק אוף אינגלנד, הבנק המרכזי של יפן והבנק המרכזי של שווייץ. התוכנית הדולרית החדשה תתנהל בנוסף להלוואות הדולריות השבועיות הקיימות, מסר הבנק המרכזי של אירופה.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון אמר בתגובה לתוכנית המשולבת כי "לאחר שרק ביום שלישי האחרון הכחיש BNP פאריבה קשיי מימון בדולרים, באים הבנקים המרכזיים המובילים ועושים יד אחת לקדם טיפול בבעיה אשר לכאורה 'לא קיימת' - למישהו בעולם נפל האסימון שקריסה של מוסדות פיננסיים באירופה עלולה להניע אפקט דומינו עולמי ולפיכך דרוש טיפול משותף בבעיה כדי להקדים תרופה למכה".

לדבריו, "צעד זה הוא המשך ישיר למעורבות הגוברת בימים האחרונים של מדינות ה-BRICS במשבר החובות האירופי ונכונותם לרכוש אג"ח אירופי וכן השליחות יוצאת הדופן של שר האוצר האמריקני לפגישת שרי האוצר האירופאים בפולין". עם זאת, פגוט טוען כי צפויות לא מעט עליות ומורדות בעלילה האירופית - לב הבעיה הגלובלית כיום - שכן "עדיין לא הושקה תוכנית רחבה לטיפול בחובות הריבוניים וכן בפריסת רשת ביטחון למערכת הפיננסית באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully