וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאוששות בבורסה נמשכת: ת"א 25 הוסיף 2%

אורן פרוינד

15.9.2011 / 17:07

עליות שערים נרשמו במדדים המובילים, בתום מחזור מסחר דליל של 1.3 מיליארד שקלים. ת"א 25 נחתם בעלייה יומית שלישית ברציפות - של 2%. פאנדטק זינקה ב-28% על רקע הצעת הרכש

היום האחרון של שבוע המסחר בתל אביב נחתם בעליות שערים במדדים המובילים במחזור מסחר דליל של 1.3 מיליארד שקל. ברקע המסחר היו פערי הארביטראז' החיוביים מוול סטריט ומסקנות ועדת טרכטנברג שהעיבו במקצת על השווקים בפתיחת המסחר.

מדד ת"א 25 נחתם בעלייה של 2% ובסיכום שבועי ירד ב-0.56%, מדד ת"א 100 הוסיף 2.1% לערכו ובסיכום שבועי עלה ב-0.13%. מדד מניות הבנקים עלה היום ב-3% ומדד מניות הנדל"ן קפץ ב-1.6%. פאנדטק בלטה בזינוק יומי של 28% על רקע הצעת הרכש של הקרן האמריקאית GTCR.

ההמלצות הראשוניות של ועדת טרכטנברג, הבוחנת את הפתרונות ליוקר המחיה בארץ, העיבו על השווקים בפתיחת המסחר. הוועדה צפויה להמליץ להקפיא או להעלות את מס החברות (24%) הנהוג היום בארץ, לצד העלאת מס רווחי ההון בבורסה מ-15% ו-20% היום, ל-22% או 25%. עם זאת, טרכטנברג ציין כי הוא אינו ממליץ לבצע חריגה מהתקציב הממשלתי לצורך מימון ההמלצות, ובמקום זאת מציע קיצוץ של 1-3 מיליארד שקל בתקציב הביטחון.

ועדת טרכטנבר, הועדה לשינוי כלכלי חברתי בהתכנסותה הראשונה מול הציבור, אוגוסט 2011. עומר מירון
פרסום ההמלצות הראשוניות של ועדת טרכטנברג העיב על השווקים בפתיחת המסחר/עומר מירון

ההערכות למדד המחירים לצרכן: עלייה של 0.3%

יניב פגוט, אסטרטג ראשי של קבוצת אילון, ציין כי "השוק תימחר את ההקפאה של מס החברות אולם מתעלם מהנושא של המס על רווחי הון בבורסה". להערכתו, נושא זה עוד יבוא עוד לידי ביטוי בשוק.

עוד בזירת המקרו המקומית - מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט יפורסם היום. על פי סקר שערכה ספקית המידע בלומברג, הכלכלנים צופים עלייה של 0.3%. מדד חודש יולי הפתיע את השוק, כאשר ירד ב-0.3% בניגוד להערכת הכלכלנים שצפו עלייה מתונה. ב-12 החודשים האחרונים השלים המדד עלייה של 3.4% - עדיין מעל לגבול העליון של יעד יציבות המחירים הממשלתי - 3%.

רועי לאופר, מנהל חדר מסחר בדש ברוקראז', התייחס למגמה המעורבת בשווקים הבוקר וציין כי "המגמה הסלקטיבית במסחר היא נגזרת של ההמתנה להתפתחויות באירופה ובארה"ב". לדבריו, השוק עושה תיקון קטן לירידות שחלו בתחילת השבוע על רקע הסנטימנט החיובי מאירופה ומוול סטריט.

פגוט מצביע על מעורבותם של הסינים והאמריקאים במשבר החובות באירופה כעילה לסנטימנט החיובי בעולם. "גם האמריקאים וגם הסינים, שהיו גורמים חיצוניים במשבר, הפכו להיות מעורבים במשבר החובות האירופי. השווקים שאבו אנרגיה לאחר שהסינים הביעו התעניינות לקנות אג"חים של יוון בהיקף גדול. עם זאת, ציין פגוט, "אנו עדיין רחוקים מפתרון למשבר הנוכחי. אני לא רואה נוסחה סבירה שמסוגלת להתמודד עם משבר החובות הנוכחי נראה לי ששיא המשבר עוד לפנינו באירופה ולכן מדובר פה בראלי רליף ולא בשינוי מגמה".

מנהיגי העולם שולחים מסר חיובי לשווקים

סימני האטה בארה"ב: המכירות הקמעוניות ומדד המחירים ליצרן נותרו ללא שינוי באוגוסט. המכירות הקמעוניות בארה"ב נותרו ללא שינוי לאחר עלייה של 0.3% ביולי, כך נמסר אתמול ממשרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים הייתה לעלייה של 0.2% לאחר עלייה של 0.5% שעליה דווח במקור ביולי.

"הצרכנים נוהגים יותר בזהירות לאור המצב הכלכלי", אמר מייקל פרולי, הכלכלן הראשי בארה"ב של ג'יי.פי מורגן צ'ייס, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "קובעי המדיניות צריכים להתמקד בצמיחה מכיוון שנראה כי הצמיחה התקרבה לרמה אפסית באוגוסט", הוסיף.

בצד השני של העולם שולחים מנהיגי העולם מסרים חיוביים לשווקים: מנהיגי יוון, צרפת וגרמניה הדגישו במהלך מפגש חירום שנערך אמש כי יוון מהווה חלק "בלתי נפרד" מגוש היורו, וכי צעדי צנע נוספים שעליהם הודיעה באחרונה ממשלת יוון, יבטיחו כי המדינה תצליח לעמוד ביעדים התקציביים שלה. סרקוזי ומרקל "משוכנעים בכך שעתידה של יוון הוא בגוש היורו", נאמר בהודעה שפירסם נשיא צרפת לאחר השיחה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מניות לאומי ופועלים עלו אתמול ב-3%

GTCR, קרן השקעות פרטית משיקגו, מציעה לרכוש את מלוא האחזקות של כלל תעשיות (58%) מקבוצת אי.די.בי בחברת פאנדטק, העוסקת בפיתוח תוכנה לתחומי הסליקה האלקטרונית בין בנקים ועסקים שונים. על פי ההצעה, הקרן תשלם 23.33 דולר למניית פאנדטק - מחיר הגבוה בכ-33% משער הסגירה אשר נקבע אמש בנאסד"ק ומשקף שווי של כ-365 מיליון דולר לחברה.

קבוצת דלק הודיעה אמש כי אושרה הצעת הרכש למניות גדות ביוכימיה. הצעת הרכש אושרה במלואה על ידי בעלי המניות של החברה, ולפיכך תימחק גדות מהמסחר בבורסה. דלק השקעות הציעה לרכוש את כל המניות המוחזקות על ידי הציבור (10.27%) במחיר של 4 שקלים למניה, ששיקף פרמיה של 128% מעל מחירה של גדות ביוכימיה בבורסה, נכון ליום ההודעה על הצעת הרכש.

אלביט הדמיה, בשליטת מוטי זיסר, נסחרה על רקע הודעת החברה הבת פלאזה סנטרס, כי תחלק דיבידנד בסכום כולל של 30 מיליון יורו לבעלי המניות שלה. אלביט הדמיה, המחזיקה ב-68% ממניות החברה, תזכה לקבל 20 מיליון יורו מהדיבידנד האמור.

הצעת הרכש שהגישה אתמול בלילה דסק"ש למחזיקי המניות של החברה הבת כור הזניקה אתמול את מחיר המניה של כור ב-14.5% לרמה של 34.6 שקל. דסק"ש קבעה בהצעת הרכש שלה מחיר של 35 שקל למניה, ששיקפה פרמיה של 15%, והמשקיעים בתל אביב יישרו קו עם מחיר זה.

מניות לאומי ופועלים עלו ב-3% במחזורי מסחר גבוהים ביום המסחר אתמול. מניות אלו ימשיכו לרכז עניין לאחר שאיבדו עשרות אחוזים בחודשים האחרונים על רקע הסדרי החוב במניות הטייקונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully