וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום רביעי ברציפות של עליות שערים בוול סטריט

נמרוד הלפרן

15.9.2011 / 23:25

הזרמת הנזילות לבנקים באירופה דחפה את בורסות ניו יורק ליום רביעי של עליות. מדד S&P 500 עלה ב-1.7%, כך גם מדד דאו ג'ונס, ומדד הנאסד"ק הוסיף 1.3%

בוול סטריט אמנם ציינו היום (חמישי) את יום השנה השלישי להתמוטטות בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, אולם הדבר לא הפריע למדדים להמשיך בתנופה החיובית ולרשום יום רביעי ברציפות של עליות. המגמה החיובית נרשמה בעקבות מהלך מתואם להזרמת נזילות לבנקים באירופה שעליו הודיעו בנקים מרכזיים ברחבי בעולם, ואשר הגביר את האופטימיות לגבי יכולתו של גוש היורו להתמודד עם משבר החוב. בה בעת, בארה"ב, פורסמו היום נתוני מקרו כלכליים מעורבים.
מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.7%; מדד S&P 500, אשר ירד מתחילת השנה ועד אתמול ב-5.5% מרמתו בתחילת השנה, טיפס ב-1.7%; מדד נאסד"ק הוסיף 1.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.07% לרמה של 2.08%.

החזית המקרו כלכלית בארה"ב סיפקה היום שלל נתונים אשר הצביעו בין השאר על עלייה מפתיעה במספר תביעות האבטלה השבועי לרמתו הגבוהה ביותר מאז סוף יוני, החרפה מפתיעה בהתכווצות פעילות הייצור באזור ניו יורק בספטמבר, והתכווצות בפעילות הייצור באזור פילדלפיה בספטמבר - ירידה שלישית בארבעה חודשים. כמו כן, מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בשיעור חד מהצפוי באוגוסט, התפוקה התעשייתית של ארה"ב גדלה במפתיע באוגוסט, הגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב התכווץ בשיעור חד מהצפוי ברבעון השני של השנה, והריבית על המשכנתאות בארה"ב ירדה לשפל של 40 שנה.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב עלה בשבוע שעבר ב-11 אלף לרמה של 428 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה במספר התביעות לרמה של 411 אלף.

מדד פעילות הייצור באזור ניו יורק (מדד אמפייר סטייט) ירד בספטמבר לרמה של מינוס 8.8 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז נובמבר - לעומת רמה של מינוס 7.7 נקודות באוגוסט, מסר היום הבנק הפדרלי של ניו יורק. תחזית הכלכלנים הייתה לעלייה של המדד לרמה של מינוס 4 נקודות. מדד מתחת לרמה של אפס נקודות מצביע על התכווצות הפעילות הכלכלית, ואילו מדד מעל לרמה זו משקף צמיחה בפעילות.

מדד פעילות הייצור של אזור פילדלפיה עלה בספטמבר לרמה של מינוס 17.5 נקודות לעומת מינוס 30.7 נקודות באוגוסט - קריאה שלילית שלישית בארבעה חודשים - מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה חדה יותר של המדד לרמה של מינוס 13.4 נקודות. קריאה מתחת לאפס משקפת התכווצות של הפעילות הכלכלית ואילו מדד חיובי מצביע על צמיחה בפעילות.
התפוקה התעשייתית בארה"ב גדלה באוגוסט ב-0.2% לאחר זינוק של 0.9% ביולי, מסר היום הבנק הפדרלי. כלכלנים צפו כי התפוקה תישאר ללא שינוי באוגוסט.

מדד המחירים לצרכן (CPI) בארה"ב עלה באוגוסט ב-0.4% לאחר עלייה של 0.5% ביולי, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 0.2%. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והדלק התנודתיים, עלה ב-0.2% - בהתאם לתחזיות. לעומת אוגוסט 2010 עלה מדד הליבה ב-2% - הפעם הראשונה בה הגיע לרמה זו מאז חודש נובמבר 2008.

הגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב התכווץ ברבעון השני ל-118 מיליארד דולר, או 3.1% מהתוצר המקומי הגולמי (GDP), מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים הייתה לגירעון של 121.5 מיליארד דולר. משרד המסחר גם תיקן כלפי מעלה את נתוני הרבעון הראשון לגירעון של 119.6 מיליארד דולר, או 3.2% מהתמ"ג, לעומת גירעון של 119.3 מיליארד דולר שעליו דווח במקור.

הריבית על משכנתאות ל-30 שנה בארה"ב, הנחשבת למשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, ירדה בשבוע החולף ל-4.09% - הרמה הנמוכה ביותר מאז החל להתפרסם הנתון ב-1971 - לעומת 4.12% בשבוע הקודם, לפי נתונים שפרסמה היום ענקית המשכנתאות פרדי מאק. בתקופה המקבילה בשנה שעברה היתה הריבית 4.37%.

בזירה האירופית

חמישה בנקים מרכזיים מובילים בעולם הודיעו כי יעמידו הלוואות דולריות לבנקים בגוש היורו באמצעות שלוש הלוואות נפרדות לתקופות של שלושה חודשים, בערך עד סוף השנה, על מנת להבטיח שלבנקים יהיה די דולרים במהלך 2011.

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הודיע היום כי המהלך מתבצע במתואם עם הבנק הפדרלי בארה"ב, בנק אוף אינגלנד, הבנק המרכזי של יפן והבנק המרכזי של שווייץ. התוכנית הדולרית החדשה תתנהל בנוסף להלוואות הדולריות השבועיות הקיימות, מסר הבנק המרכזי של אירופה.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, דחתה היום שוב את הקריאות להנפקת אג"ח אירופיות משותפות, בטענה כי מדובר ב"רעיון שגוי לחלוטין" ואמרה כי השבת היציבות לגוש היורו מצריכה גישה של "צעד אחר צעד" לטווח ארוך.
"אנחנו חייבים להתרחק מאיחוד של חוב ולהתקדם לאיחוד של יציבות בת קיימא. זה לא יהיה קל, אך זה הדבר הנכון", אמרה מרקל בנאום שנשאה בפרנקפורט. "זה לא יקרה בן לילה, בצורה של 'זבנג וגמרנו', אלא בתהליך מפוקח, צעד-צעד", ציינה מרקל.

בכירים באיחוד האירופי הזהירו את שרי האוצר של גוש היורו מפני מחנק אשראי מחודש, אם משבר החוב באירופה יגלוש לבנקים, כך לפי מסמך שהגיע לידי רויטרס .בדו"ח שהוכן לקראת פגישת שרי האוצר בפולין בשישי ושבת, כתבו בכירים באיחוד האירופי כי גוש היורו מסתכן ב"מעגל קסמים של משברי חוב, בעיות במימון בנקאי וצמיחה שלילית".
יניב פאגוט מצביע על מעורבותם של הסינים והאמריקאים במשבר החובות באירופה כעילה לסנטימנט החיובי בעולם. "גם האמריקאים וגם הסינים, שהיו גורמים חיצוניים במשבר, הפכו להיות מעורבים במשבר החובות האירופי.

השווקים שאבו אנרגיה לאחר שהסינים הביעו התעניינות לקנות אג"חים של יוון בהיקף גדול. עם זאת, ציין פגוט, "אנו עדיין רחוקים מפתרון למשבר הנוכחי. אני לא רואה נוסחה סבירה שמסוגלת להתמודד עם משבר החובות הנוכחי נראה לי ששיא המשבר עוד לפנינו באירופה ולכן מדובר פה פה בראלי רליף ולא בשינוי מגמה".

ג'ון מאק, בן 66, יפרוש מתפקידו כיו"ר בנק ההשקעות האמריקאי מורגן סטנלי בסוף השנה, מסר הבנק היום. מנכ"ל הבנק, ג'יימס גורמן, ייקח על עצמו גם את תפקיד יו"ר מורגן סטנלי החל מתחילת שנת 2012

הבלוג "דיל בוק" דיווח כי ההחלטה על פרישת מאק התקבלה בהצבעה טלפונית שערך הבוקר דירקטוריון הבנק. מאק, לשעבר מנכ"ל מורגן סטנלי המשמש כיו"ר מאז תחילת שנת 2010, ימשיך לשמש כיועץ בכיר בבנק.

מאק הוא אחת הדמויות המוכרות ביותר בוול סטריט, ונחשב כמי שסייע מורגן סטנלי לשרוד את המשבר הפיננסי, אך גם כמי שחשף את הבנק לסיכונים. בתקופה שקדמה למשבר הגדיל מאק את חשיפת מורגן סטנלי לסיכונים, וכתוצאה מכך רשם הבנק הפסדים גדולים בשנים 2007 ו-2008. כדי להימנע מהתמוטטות נאלץ הבנק לקבל סיוע חירום בהיקף של מיליארדי דולרים מהממשל האמריקאי וכן השקעה גדולה מצד הבנק היפני מיצובישי UFJ.

חברת האינטרנט יאהו , שהמנכ"לית שלה קרול בארץ פוטרה בשבוע שעבר, קיבלה פניות ממספר גורמים לגבי אפשרות לרכישת החברה או חלקים ממנה, לדברי אנשים המקורבים למצב, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

מנהלים בחברת ההשקעה הפרטית סילבר לייק פנו לדירקטורים במועצת המנהלים של יאהו לגבי אפשרות לעסקה, אולם טרם נערכה פגישה בין הצדדים, אמר אדם המקורב למצב לג'ורנל. לא ברור מה מהות ההצעה של סילבר לייק.

כמה חברות השקעה פרטית שגילו עניין ברכישת יאהו, אמרו באופן פרטי כי לא יהיו מעוניינות לרכוש את החברה אלא אם כן זו תמכור את החזקותיה בחברות עליבאבא הסינית ויאהו יפן - צעד שיהפוך את יאהו לחברה קטנה וזולה יותר. שווי השוק של יאהו הוא כ-18 מיליארד דולר.

נטפליקס, חברת השכרת הסרטים באינטרנט, הורידה את תחזית מספר המנויים בארה"ב לסוף הרבעון השלישי ל-21.8 מיליון מנויים לצפייה בשירותי סטרימינג ו-14.2 מיליון מנויי DVD, לעומת תחזית קודמת של 22 מיליון ו-15 מיליון מנויים בהתאמה.

ישראליות בוול סטריט

חברת ההשקעה הפרטית האמריקאית GTCR הגישה הצעה לרכישת מלוא האחזקות של כלל תעשיות (58%) מקבוצת אי.די.בי בחברת פאנטדק, העוסקת בפיתוח תוכנה לתחומי הסליקה האלקטרונית בין בנקים ועסקים שונים. על פי ההצעה, הקרן תשלם 23.33 דולר למניית פאנדטק - מחיר הגבוה בכ-33% ממחיר הסגירה של מניית פאנדטק אמש בוול סטריט, אשר משקף לחברה שווי שוק של כ-365 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully