וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים

נמרוד הלפרן

17.9.2011 / 0:01

S&P רשם עלייה שבועית של 5.4% והתחזק ב-0.6%; מוקדם יותר עברו המדדים לירידות בעקבות תוצאות פגישת שרי האוצר באירופה; יצרנית בלקברי RIM נפלה ב-19% עקב אזהרת רווח

בורסות וול סטריט רשמו יום חמישי ברציפות של עליות, גם כאשר פתרון משבר החובות של אירופה עוד לא נראה באופק. שרי האוצר של האיחוד האירופי נפגשים בפולין, אך עד כה לא נראה שהשיחות הניבו מסקנות חדשות שיאפשרו הסדרים חדשים באירופה. גרמניה עוד נחרצת בהתנגדותה לאג"ח משותפות לגוש היורו, פינלנד עוד דורשת ערבויות מיוון, והאירופאים הביעו התנגדות עזה לרעיון שהציע להם שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, להשיק תכנית תמריצים משותפת.

מוקדם יותר במהלך יום המסחר עברו המדדים לירידות לאחר ששרי האוצר של גוש היורו הודיעו כי החלטה לגבי הענקת סבב הסיוע הבא בתוכנית החילוץ של יוון תתקבל רק בחודש הבא, אך נתונים מקרו כלכליים טובים מהצפוי בארה"ב החזירו את הבורסות לעליות. אזהרת רווח של יצרנית בלקברי RIM הכבידה על מניות הטכנולוגיה

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.7%, וחתם עלייה שבועית של 4.7%; מדד S&P500 עלה ב-0.6% - יום מסחר חיובי חמישי ברציפות, שהוביל לעלייה שבועית של 5.4%; מדד נאסד"ק הוסיף 0.6% ובסיכום שבועי עלה ב-6.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסחר בעליות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.01% לרמה של 2.08%.

כלכלנים מעניקים סיכוי של 33% לכך שכלכלת ארה"ב תשקע במיתון חוזר במהלך 12 החודשים הקרובים, ומטילים ספק באפשרות שצעדים כלשהם שבהם ינקוט הבנק הפדרלי בישיבת הריבית בשבוע שעבר יביאו לשינוי ההסתברות - כך עולה מסקר הכלכלנים החודשי של העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

ביטחון הצרכנים בארה"ב התאושש החודש משפל של כמעט שלוש שנים ועלה בשיעור חד מהצפוי, לפי נתונים שפורסמו היום. מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס עלה בספטמבר לרמה של 57.8 נקודות לעומת רמה של 55.7 נקודות באוגוסט - רמתו הנמוכה ביותר מאז חודש נובמבר 2008 - לפי נתונים ראשוניים שפורסמו היום. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 57 נקודות.

שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, ידון היום עם שרי האוצר באירופה באפשרות של מינוף קרן החילוץ האירופית, וייעולה במאבק במשבר החובות. גייתנר יקיים שיחות עם שרי אוצר באיחוד האירופי בעת פסגת שרי אוצר בפולין היום, ויציע כי קרן החילוץ האירופית (EFSF), שהוקמה במאי 2010 והיקפה כ-440 מיליארד דולר, תנוצל באופן דומה למערכת הלוואות החירום שיצרה ארה"ב ב-2008 (TALF) על מנת להפשיר את הקפאון בשוקי האשראי.

מניות ריסרץ' אין מושן (RIM), יצרנית בלקברי, צנחו ב-19% לאחר שדיווחה ביום חמישי לאחר סגירת המסחר על נפילה ברווחיה והכנסותיה ברבעון השני של השנה, עקב האטה במכירות הטלפונים החכמים והטאבלטים. החברה ציירה תמונה עגומה גם עבור הרבעון הנוכחי, וצופה כעת לרשום רווח בקצה התחתון של טווח התחזיות שלה לשנה כולה - לאחר שכבר הורידה תחזיות אלו מוקדם יותר השנה.

חברת גילת רשתות לוויין, הנסחרת בבורסת הנאסד"ק ובתל אביב, הודיעה אתמול כי SIGS, חברה בבעלותה המלאה (100%) של החברה הבת Spacenet, הפועלת בתחום הצבאי בארה"ב, זכתה בהסכמי מסגרת עם ממשלת ארה"ב לאספקת מוצרים ושירותי תקשורת לוויינית עבור גופים וארגונים ממשלתיים.

טבע תקים מפעל תרופות בעיר ירוסלב ברוסיה בהשקעה ראשונית של 50 מיליון דולר. הקמת המפעל תיארך בכמה שלבים, כשהראשון לגלולות ולכדורים יסתיים בשנת 2014. לדברי החברה, המפעל יסייע בהגדלת הצמיחה ברוסיה ובהתבססותה במדינות שכנות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully