וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גר בדימונה או בנס ציונה? שלם 30% יותר בשופרסל

עדי דברת-מזריץ

18.9.2011 / 8:44

מבדיקת מחירים בשופרסל דיל בערי פריפריה כמו נס ציונה או דימונה עולה כי מחירי מוצרים רבים שם גבוהים בפער ניכר ממחירי מוצרים בשופרסל דיל ברמת גן. משלמים את מחיר חוסר התחרות

המחירים של מוצרי המזון משתנים בין סניפיה השונים של אותה הרשת, וכפי שפורסם ב-TheMarker תושבי הפריפריה משלמים יותר עבור אותם מוצרים באותה רשת מאשר תושבי המרכז. אלא שלא הגיאוגרפיה היא שמכריעה את פערי המחירים, אלא התחרות בעיר: מתברר כי גם כשמדובר בעיר שאינה בפריפריה, מחירי המוצרים גבוהים יותר מאשר בערי המרכז, אם התחרות בין רשתות השיווק בעיר דלה יותר.

כך, המחירים המוצעים של מוצרים נבחרים בסניף שופרסל דיל בנס ציונה גבוהים ביותר מ-30% מהמחירים בסניף שופרסל דיל שעל גבול רמת גן-בני ברק (הסמוך לקניון איילון), הנמצא בתחומה של בני ברק, אך משמש גם את תושבי רמת גן והסביבה. גם תושבי דימונה משלמים יותר: פער של כ-30% נמצא במחירי מוצרים שנבדקו בין שופרסל דיל בדימונה לשופרסל דיל הסמוך לקניון איילון. תושבי דימונה משלמים יותר מתושבי קריית חיים גם בסניפי המתחרה מגה בול, אך במקרה שלה נמצאו פערים נמוכים יותר של כ-10%.

הבדיקה נערכה בהמשך לכמה השוואות מחירים בין ערים שונות שערך TheMarker בשבוע שעבר. מההשוואות עלה כי תושבי שדרות נאלצים לשלם 30% יותר על קניות בשופרסל דיל לעומת שופרסל דיל בירושלים במוצרים שנבדקו. עוד עלה כי קוני מגה בול בקריית גת ומגה בול בעכו משלמים כ-15% יותר מאשר לקוחות מגה בול בקריות במוצרים שנבדקו.

בכל המקרים שנבדקו, המחירים הגבוהים הם תולדה של מספר רשתות נמוך יותר הפועלות באותן ערים, מה שמוביל לתחרות נמוכה יותר. המחירים של הספקים לרשתות השיווק הם אחידים - כך שמי שיוצר את הפערים בתמחור בין החנויות השונות הן רשתות השיווק עצמן.

הבדיקה האחרונה שנערכה בין סניפי שופרסל דיל העלתה כי לקוחות הסניף בגבול רמת גן-בני ברק משלמים 6.49 שקלים על שישיית נביעות. על אותו מוצר ישלמו לקוחות שופרסל דיל בדימונה 10.98 שקל ובנס ציונה 10.49 שקל. מיץ ענבים תירוש לחג עולה 13.99 שקל בבני ברק, לעומת 17.99 שקל בנס ציונה ובדימונה. בקבוק קוקה קולה ליטר וחצי שעולה 3.99 שקלים בשופרסל דיל בבני ברק עולה 5.99 שקל בנס ציונה ובדימונה.

גם עבור קפה משלמים תושבי נס ציונה ודימונה הרבה יותר מתושבי בני ברק-רמת גן. קפה נמס רד מאג, שעולה 15.99 שקל בשופרסל דיל בני ברק, עולה 23.99 שקל בסניף נס ציונה ובסניף דימונה. קפה טורקי עלית עולה 8.99 שקלים בדימונה ובנס ציונה, במקום 4.79 שקלים כמו בבני ברק. תושבי נס ציונה ודימונה משלמים הרבה יותר גם על מוצרי מזון בסיסיים, כמו פסטה (6.49 שקלים לעומת 3.99 שקלים) או מיונז (18.99 שקל לעומת 13.79 שקל).

שבויים של סניף אחד

בשני המקרים, בין אם מדובר בעיר בדרום כמו דימונה ובין אם מדובר בעיר בגוש דן כמו נס ציונה, התושבים משלמים את מחיר חוסר התחרות באזורם.

זירת התחרות בין רשתות השיווק ברמת גן ובבני ברק סוערת. בערים פועלים 23 סניפים של סופרמרקטים: שישה סניפים של שופרסל (בהם שופרסל דיל, שופרסל שלי, יש ואורגניק מרקט), 10 סניפים של רבוע כחול (שישה סניפים של מגה בעיר, שלושה של AM:PM וסניף עדן טבע מרקט), סניף גדול של רמי לוי שיווק השקמה, שלושה סניפים קטנים של מחסני השוק, סניף של הרשת המוזלת למגזר החרדי אושר עד שממוקם על גבול בני ברק-רמת גן, יינות ביתן וטיב טעם. חלק גדול מהסניפים האלה ממוקמים באותו אזור הסמוך לקניון איילון ולדיזיין סנטר בגבול רמת גן-בני ברק, שבו ממוקם סניף שופרסל דיל שנבדק.

תמונת המצב בנס ציונה שונה לגמרי. תושבי העיר הם שבויים של סניף אחד של שופרסל דיל ועוד חנות אחת של הפורמט היקר יותר של המתחרה, מגה בעיר, ובסך הכל שני סופרמרקטים. כדי לערוך קניות בסופרמרקטים זולים יותר או פשוט ברשתות אחרות - תושבי נס ציונה נאלצים לנסוע לרחובות.

גם בדימונה התמונה לא שונה מאוד, ותושבי העיר נאלצים להסתפק בסניף אחד של שופרסל דיל, סניף מגה בול וסניף מגה בעיר, וכן בסניף אחד של מחסני השוק - ובסך הכל ארבעה סופרמרקטים בלבד (לפי נתוני חברת הייעוץ צ'מנסקי בן-שחר).

בעוד שבמתחם בני ברק-רמת גן נאלצות הרשתות להילחם הרבה יותר על כל לקוח - מעצם העובדה שקיים סופרמרקט אחד על כל 6,300 אנשים - בדימונה קיים רק סופרמרקט אחד על כל 8,100 איש, ובנס ציונה סופרמרקט על כל 19.5 אלף איש.

תמיר בן-שחר, מחברת הייעוץ צ'מנסקי בן שחר, סבור כי הרשתות הגדולות, שופרסל ומגה, לא יוכלו להמשיך בהתנהלותן הנוכחית. "שופרסל ומגה ייצאו 'חבוטות' שיווקית מהמחאה. גם לפני המחאה הן התקשו להתמודד מול הרשתות הפרטיות", מסביר בן-שחר. "שופרסל ומגה יצרו אנטגוניזם אליהן. הן נתפשות כאליטיסטיות ומנוכרות ולצרכן יש תחושה שהן בגדו בו. עכשיו, כמו בזוגיות, הן יידרשו להחזיר את האמון והנאמנות - וזה יהיה קשה".

משופרסל נמסר בתגובה: "שופרסל דיל מציעה את סל הקניות הזול ביותר בכל עיר ועיר, כפי שפורסם בסקרים האחרונים בעיתונות ובטלוויזיה. לשופרסל צוות של יותר מ-1,000 בודקים הדואגים לכך שסל המוצרים יהיה הזול ביותר בכל עיר ועיר הן במרכז והן בפריפריה. יתרה מכך, 1,600 מוצרי החג אחידים במחירם המוזל בסניפי שופרסל דיל ושופרסל שלי".

ממגה נמסר בתגובה: "רשת מגה מציעה את סל הקניות הזול ביותר ביחס לרשתות המתחרות, בכל אזור, עיר ושכונה שבה היא פועלת ללא קשר לזהות ולמספר הרשתות הפועלות באותו אזור. מעבר למדיניות הוזלת המוצרים האחידה שבה אנו נוקטים בכלל הרשת, אנו מקיימים באופן תדיר מבצעים נוספים ברמה המקומית, דבר המביא להוזלה נוספת בכל סניף וסניף, לטובת לקוחותינו הנאמנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully