וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות ועדת הריכוזיות: לא לחברות הפירמידה

צבי זרחיה ומוטי בסוק

18.9.2011 / 9:22

המלצות ועדת הריכוזיות שתוגשנה לבנימין נתניהו תצאנה נגד חברות הפירמידה. על פי ההמלצות יוכלו בעלי המניות לכפות על בעלי שליטה ב-10-20% למכור את שליטתם

בעלי שליטה בחברות פירמידה יחוייבו למכור את אחזקותיהם ולוותר על שליטתם בחברות הפרמידה - כך קובעת ועדת הריכוזיות בהמלצות שיוגשו בצהריים לראש הממשלה בנימין נתניהו- כך נודע ל-TheMarker.

ועדת הריכוזיות מציעה להנהיג כללי ממשל תאגידי חדש שבאמצעותם לא יוכלו טייקונים לשלוט בחברות בפרמידות באמצעות אחזקת 10%-20% מהמניות כפי שקיים כיום בחברות רבות.

הוועדה ממליצה לאפשר לאסיפת בעלי המניות בחברות פרמידה לכפות על הטייקון השולט בחברה קבלתה של "הצעת רכש כפויה" ולהסכים למכירת השליטה בהצעת רכש שמוגשת לחברה במידה שהיא טובה לחברה וגם אם היא פחות טובה לטייקון עצמו.

הצעה זו נועדה לשבור את חברות הפרמידה והיא מתווספת לשורה של המלצות של הוועדה כמו איסור על רכישת חברות פרמידה באמצעות מינוף או גיוסי הון מהציבור. הטייקונים גם יוגבלו במינוי אותם דירקטורים בחברותיהם הפיננסיות והריאליות.

בניגוד להערכות קודמות, ועדת הריכוזיות לא ממליצה לבטל את הפטור ממס על חלוקת דיבידנד בחברות פרמידה. ההצעה לבטל את הפטור ממס על חלוקת דיבידנד נדונה במשרדי האוצר, ראש הממשלה ובנק ישראל על מנת לבטל את הכדאיות בנושא מיסוי הדיבידנדים לטייקונים ולגרום להם להיפטר מחברות הפרמידה.

לעומת זאת, קביעת שכרם של 5 בעלי השכר הגבוה בחברות פרמידה יובא לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות.

ועדת הריכוזיות גם ממליציה לבצע הפרדת נכסים ריאליים מפיננסים בתוך 5-3 שנים. הוועדה קבעה משקלות לאחזקת הטייקונים בחברות פיננסיות וריאליות על מנת שהטייקונים לא יחזיקו בנתח שוק גבוה במשק ובעצם ימנעו תחרות.

זאת ועוד, ועדת הריכוזיות מציעה להגביל את הטייקונים ובעלי חברות פרמידה להתמודד במכרזים להפרטת שירותים חיוניים כמו: תשתיות, נמלים, כבישים, מנהרות, רכבת, מים, חשמל, גז ועוד.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכנס היום (א') בצהריים דיון מיוחד ומכריע במסקנות ועדת הביניים של ועדת הריכוזיות. מקור בכיר בוועדה אמר אתמול כי יישום ההמלצות יביא לשינויים מבניים מהותיים במשק, שישפיעו על החיים של כל אזרח במדינה.

בדיון ישתתפו גם שר האוצר יובל שטייניץ, נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, וכל חברי ועדת הריכוזיות. שטייניץ ופישר קיבלו לידיהם את מסקנות ועדת הריכוזיות כבר בשבוע שעבר. ראש הממשלה טרם קיבל אותן לידיו, בשל סדר יומו העמוס, אך מקור בוועדה ציין אתמול כי נתניהו מכיר בצורך לבצע את השינויים שהיא ממליצה, וברצון להתחיל בהליך השינויים כבר בזמן הקרוב. נתניהו קיים בסוף השבוע שיחות ארוכות עם שטייניץ ועם פישר בנושא מסקנות הוועדה, ובדרכים למימושן בהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully