וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום מסחר חלש באחד העם: המסחר ננעל בעליות קלות

אורן פרוינד

18.9.2011 / 16:48

יום מסחר במחזור דליל של 1.1 מיליארד שקל בבורסה התל אביבית הסתיים בעליות קלות. מדד ת"א 25 עלה ב-0.7% ואילו מדד ת"א 100 עלה ב-0.9%

המסחר בבורסה של תל אביב נפתח הבוקר במגמה מעורבת, ונחתם בעליות שערים קלות ובמחזור מסחר דליל של 1.1 מיליארד שקל. על רקע המסחר היו הדיונים בכנסת בנוגע להמלצות ועדת הריכוזיות, והסנטימנט החיובי שהגיע מוול סטריט שסגרה יום חמישי רצוף של עליות.

מדד ת"א 25 , שנפתח בירידה של 0.5%, נחתם בעלייה של 0.7% לרמה של 1,064.11 נקודות. מדד ת"א 100 טיפס ב-0.9% לרמה של 964.47 נקודות, מדד הבנקים בלט בירידה של 2.2% ומדד הנדל"ן הוסיף 1.4% לערכו.

ביום שישי רשמו בורסות וול סטריט יום חמישי ברציפות של עליות, גם כאשר פתרון משבר החובות של אירופה עוד לא נראה באופק. שלמה מאיר, מנהל השקעות ראשי ומנכ"ל D.B.M, התייחס היום לעליות השערים במסחר וייחס אותן לסנטימנט החיובי מהעולם. "הבוקר אנו רואים תיקון בשווקים שקיבלו רוח גבית מאירופה ומארה"ב על רקע התכנית לסיוע ביוון", אמר.

בנוגע להכרזה על מדינה פלסטינית, ציין מאיר כי "ישנה נכונות יותר גדולה של גופים לקנות ניירות ערך בשוק, מאחר שהם מבינים שההצבעה של הפלסטינים עומדת להיכשל והחששות שהציפו את השווקים הולכים ונעלמים. הבורסה שלנו לקחה בחשבון את הגרוע מכל שיקרה כתוצאה מההכרזה וכיום אנו מקבלים תמונת מצב אחרת ומדד הפחד יורד", הסביר מאיר.

בזירה הגלובלית

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מנסה לקדם את תוכנית ההבראה לכלכלה הגדולה בעולם וקרא לקונגרס לאשר את תוכנית התמריצים שלו בסך 447 מיליארד דולר לעידוד התעסוקה, על רקע התנגדות הרפובליקאים לתוכנית. "די לפילוג ולעיכוב", אמר אובמה בנאומו השבועי ברדיו ובאינטרנט. "הסוגייה הכי חשובה לאנשים שאני פוגש היא כיצד נוכל לחזור למקום שבו ניצור משרות טובות למעמד הבינוני שמציעות שכר טוב וביטחון", אמר אובמה.

מנגד, סוכנות דירוג האשראי מודי'ס אמרה כי היא ממשיכה לבחון הורדת דירוג אפשרית לאיטליה, וכי היא תחליט בנושא בחודש הבא. הסוכנות הזהירה כבר בחודש יוני כי היא עלולה להוריד את הדירוג מהרמה הנוכחית, Aa2, בשל האתגרים הכלכליים העומדים בפניה של איטליה.

בזירה המקומית

בזירת המקרו המקומית, מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט הפתיע ביום חמישי ועלה מעל למצופה בשוק - מה שהופך לגורם לא מבוטל בהחלטת הריבית הקרובה לשיקולי בנק ישראל להמשיך במדיניות המוניטארית המרסנת, כלומר להמתין עם הורדת הריבית הצפויה במשק.

מדד המחירים עלה ב-0.5%, לאחר שבחודש הקודם ירד מדד יולי ב-0.3%, וזאת בניגוד לתחזיות האנליסטים שצפו עלייה של 0.3%. ב-12 החודשים האחרונים עלה המדד הכללי ב-3.4%. "המדד הגבוה מחזק את הערכתנו כי בנק ישראל יימנע מחזרה להפחתת ריבית, למרות שהפחתות כאלה מגולמות על ידי השוק ומתבצעות בבנקים מרכזיים רבים בעולם", אמר אמיר כהנוביץ', כלכלן ראשי בכלל פיננסים.

ועדת הריכוזיות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכנס היום (א') בצהריים דיון מיוחד ומכריע במסקנות ועדת הביניים של ועדת הריכוזיות. מקור בכיר בוועדה אמר אתמול כי יישום ההמלצות יביא לשינויים מבניים מהותיים במשק, שישפיעו על החיים של כל אזרח במדינה.

עדת הריכוזיות מציעה להנהיג כללי ממשל תאגידי חדש שבאמצעותם לא יוכלו טייקונים לשלוט בחברות בפרמידות באמצעות אחזקת 10%-20% מהמניות כפי שקיים כיום בחברות רבות.

הוועדה ממליצה לאפשר לאסיפת בעלי המניות בחברות פרמידה לכפות על הטייקון השולט בחברה קבלתה של "הצעת רכש כפויה" ולהסכים למכירת השליטה בהצעת רכש שמוגשת לחברה במידה שהיא טובה לחברה וגם אם היא פחות טובה לטייקון עצמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מניות בולטות במסחר

טבע תקים מפעל תרופות בעיר ירוסלב ברוסיה בהשקעה ראשונית של 50 מיליון דולר. הקמת המפעל תתבצע בכמה שלבים, כשהראשון יסתיים בשנת 2014. לדברי החברה, המפעל יסייע בהגדלת הצמיחה ברוסיה ובהתבססותה במדינות שכנות.

אלביט מערכות , יצרנית מערכות הנשק הישראלית בניהולו של יוסי אקרמן, נסחרה על רקע הודעתה כי נבחרה לספק לצה"ל משגרי מרגמות מתקדמים מסוג "קרדום" בהיקף של 40 מיליון דולר. מדובר על מערכות ירי לפצצות מרגמה בקוטר של 120 מ"מ מתוך נגמ"ש (נושא גייסות משוריין). המערכות, שייצרו על ידי סולתם, חברה בת של אלביט, כוללת מערכות בקרת אש, ניווט, כינון והינע אוטומטי ("מערכת קשת").

ניירות הערך של אפריקה ישראל נסחרו על רקע ההודעה כי המו"מ למכירת מגדל השעון בניו יורק הופסק ללא חתימת הסכם מחייב. קבוצת החברה ממשיכה לבחון הזדמנויות עסקיות למכירת זכויותיה בנכס זה.

בגזרת חיפושי הגז והנפט, זינקו היום במהלך המסחר מודיעין והכשרה אנרגיה , השותפות העיקריות ברישיונות חיפושי הגז והנפט הימיים מירה ושרה. זאת, על רקע ציפיית המשקיעים כי קידוח האקספלורציה במקום, שיקבע האם אכן קיימים גז או נפט ברישיונות, יתחיל עוד בינואר 2012.

מודיעין והכשרה אנרגיה ממתינות לאסדת הקידוח "הומר פרינגטון", שצריכה לסיים טרם הגעתה למירה ושרה מספר קידוחים אחרים. בסוף השבוע פורסם כי ההומר סיימה את שני הקידוחים במאגר נועה, של נובל אנרג'י וקבוצת דלק, הסמוך לאשקלון והתמקמה בקפריסין לביצוע קידוח בבלוק 12 - גם הוא של נובל אנרג'י. אם נובל לא תנצל את זכותה לקידוח אופציונאלי נוסף, תגיע ההומר מאוחר יותר לשרה ומירה.

מנגד, שותפות זרח יהש וחברת גוליבר, השותף הכללי בה, הודיעו ביום חמישי בערב כי לא ניתן להעריך את הפוטנציאל ב'גוליבר' ללא ביצוע סקר נוסף. המשקיעים שציפו לפרסום תוצאות הסקרים הסיסמיים מביעים הבוקר אכזבה מהודעה זו, והמנייה מגיבה בירידות של עד 14%.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully