וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות חברות האחזקה נסחרות בירידות חדות

דרור רייך

19.9.2011 / 15:31

המסחר מתנהל בירידות שערים על רקע פרסום מסקנות ועדת הריכוזיות. את עיקר הירידות סופגות מניות הגז והנפט - ככל הנראה גם עקב איומיו של ארדואן. ת"א 25 מאבד 2%, דלק יורדת ב-4.6%

המסחר באחד העם מתנהל מהבוקר בירידות שערים, את עיקר הירידות סופגות מניות הגז והנפט, ככל הנראה עקב איומים של ארדואן, כמו כן מניות הבנקים, שחשופים בצורה כזו או אחרת למשבר החוב באירופה ממשיכות לצנוח עקב שמועות בשוק על כך שיוון תודיע כבר מחר על פשיטת רגל.

מדד ת"א 25 יורד ב-2%, ת"א 100 משיל 2.1% מערכו. מדד ת"א בנקים ממשיך לרדת ונופל ב-2.5% ומדד נדל"ן 15 מאבד 1.9%.

המניות הבולטות שמושפעות ממסקנות הוועדה: שיכון ובינוי ובנק הפועלים בבעלות שרי אריסון, כלל ביטוח, סלקום, שופרסל ונייר חדרה של נוחי דנקנר, הבינלאומי ופז של צדיק בינו, כיל , ובזן של עידן עופר וקבוצת דלק והפניקס של יצחק תשובה ממשיכות לרדת.

בשוק הסולידי נרשמת מגמה מעורבת, בשוק הקונצרניות נרשמות ירידות שערים, מדד התל בונד 20 יורד בכ-0.6%. באיגרות החוב הממשלתיות נרשמות עליות שערים קלות בגיזרת הגלילים עד 0.1% וירידה בשחרים של 0.1%.

המסחר מתנהל על רקע פרסומן של מסקנות ועדת הריכוזיות. ועדת הריכוזיות המליצה להפריד בין החזקה בפעילות ריאלית ופיננסית משמעותית, הפרדה בין כהונת דירקטורים בחברות ריאליות ובחברות פיננסיות והקשחת הממשל התאגידי וחיזוק בעלי מניות המיעוט בקבוצות עסקיות במבנה פירימידיאלי.

המדד המשולב למצב השוק עלה ב-0.3%

אמש פירסם בנק ישראל את המדד המשולב למצב המשק לחודש אוגוסט, אשר עלה ב-0.3%. במקביל, בבנק ישראל עידכנו רטרואקטיבית את שני המדדים הקודמים לחודשים יוני ויולי, לעלייה של 0.3% במקום 0.2%, כפי שפורסם בעבר, זאת בשל עדכונים כלפי מעלה שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בנתוני המגמה של מדד הייצור התעשייתי בחודשים יוני ויולי.

ביום שישי רשמו בורסות וול סטריט יום חמישי ברציפות של עליות, גם כאשר פתרון משבר החובות של אירופה עוד לא נראה באופק. נשיא ארה"ב ברק אובמה ממשיך במאמציו לשכנע את הקונגרס לאשר את תוכנית התמריצים שלו בסך 447 מיליארד דולר לעידוד התעסוקה.

בנוסף, אובמה צפוי להכריז היום ב-17:30, שעון ישראל, על תוכנית לקיצוץ 3 טריליון דולר מחובות הממשלה, 1.5 טריליון דולר יקוצצו דרך העלאות מס המכוונות בעיקר לעשירים במשך העשור הקרוב, דיווחה בלומברג.

מוד'יס ממשיכה לבחון הורדת דירוג לאיטליה

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס אמרה כי היא ממשיכה לבחון הורדת דירוג אפשרית לאיטליה, וכי היא תחליט בנושא בחודש הבא. הסוכנות הזהירה כבר בחודש יוני כי היא עלולה להוריד את הדירוג מהרמה הנוכחית, Aa2, בשל האתגרים הכלכליים העומדים בפניה של איטליה.

בורסות אסיה פתחו את השבוע בירידות שערים בהובלת מניות הבנקים בעקבות החששות לכלכלת יוון. את השבוע הקודם סגרו הבורסות דווקא בעליות על רקע תקוות המשקיעים כי מנהיגי אירופה יצליחו לבלום את משבר החובות.

מניות בולטות במסחר

בנק הפועלים בוחן בימים אלה הגשת תביעה נגד בנק ההשקעות גולדמן סאקס בגין הפסדים שנגרמו לו לאחר שרכש ממנו איגרות חוב מגובות נכסים (CDO) ב-2007 - כך נודע ל-TheMarker. בנק הפועלים אישר את הדברים.

בלאומי שוקי הון העלו אתמול את ההמלצה למניית שטראוס ל"תשואת יתר", אך הורידו את מחיר היעד בכ-6% ל-50.5 שקל. עם זאת, באופן חריג מסבירים האנליסטים כי ההמלצה הוענקה "בדוחק" לאור רמות התמחור הנוכחיות של המניה ומסבירים ש"הסיפור של שטראוס איננו בגדר הזדמנות קנייה יוצאת דופן".

מצבה הפיננסי הקשה של חברת החשמל מתחיל לחלחל גם אל בין שורותיה: הנהלת החברה הודיעה בשבוע שעבר כי תקצץ בסעיף השעות הנוספות שלו זכאים עובדיה הבכירים במשך ארבעת החודשים הקרובים (ספטמבר-דצמבר). מדובר בקיצוץ חד-פעמי של מכסת השעות הנוספות "הגלובליות", ממנה נהנים לפי הערכות כאלף מעובדי החברה.

הוועד המנהל של איגוד הבנקים הודיע אתמול כי בחר את יו"ר בנק לאומי, דוד ברודט, לתפקיד נשיא האיגוד החדש. ברודט יחליף בתפקיד את יו"ר בנק פועלים, יאיר סרוסי, שסיים קדנציה מלאה בת שנתיים. לתפקיד ממלא מקום קבוע של נשיא האיגוד, המורכב מנציגות של ראשי הבנקים, נבחרה להמשיך ולכהן מנכ"ל הבנק הבינלאומי, סמדר ברבר-צדיק.

במהלך סוף השבוע אירעה פריצה במחסנים הראשיים של חברת סאני שבבעלות אילן בן דב, יבואנית מכשירי הסלולר של סמסונג בישראל. במהלך הפריצה למחסן, הממוקם בסמוך לצומת סגולה בפתח תקוה, נגנבו מעל 1,000 מכשירים, רובם מדגמי גלקסי S II וגלקסי מיני. עלות המכשירים מוערכת במיליוני שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully