וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מפעלים בדרום קוראים להחרים את שופרסל ומגה

עדי דברת מזריץ

19.9.2011 / 16:21

ועדי עובדים של מפעלים בדרום פנו במכתב חריף לרשתות בו הם דורשים להשוות את המחירים השונים בין הסניפים בדרום ובמרכז בתוך 24 שעות. נציגי שופרסל יפגשו מחר עם יוזמי החרם

בעקבות סדרת הכתבות ב-TheMarker, הודיעו ועדי עובדים של עשרות מפעלים וחברות בדרום כי יחרימו את שופרסל ומגה אם לא ישוו את מחיריהן בסניפי הדרום למחירים בערים הגדולות - כך נודע ל-TheMarker.

יו"ר ועד עובדי תרכובות ברום, אבנר בן סניור, שהוא גם יו"ר פורום ועדי העובדים של רמת חובב, הכולל כ-20 מפעלים ו-4,000 עובדים, פנה במכתב חריף להנהלת שופרסל ומגה בבקשה כי יורידו את המחירים בישובי הפריפריה בתוך 24 שעות. "נשגב מבינתי כיצד רשת מכובדת וותיקה מעלה על דעתה להרוויח יותר על גבן של אוכלוסיות קשות יום בפריפריה למען אוכלוסיות אמידות במרכז הארץ. מה גם שעלויות התפעול במרכז יקרות יותר", נכתב במכתבים שנשלחו הבוקר לריצ'י הנטר, מנהל העסקים הראשי של שופרסל וזאב וורמברנד, מנכ"ל מגה.

במידה שלא יענו לדרישותיהם, מתכוון בן סניור להוציא ביום רביעי אוטובוסים לסניף רמי לוי שיווק השקמה בקרית מלאכי, בכדי שהעובדים יערכו בו את הקניות לחג. ההסעות יצאו נכון לעכשיו מבאר שבע, דימונה, ירוחם וישובי הסביבה.

מאימיים בביטול רכישת תוי הקנייה לחג

עוד נודע כי מלשכתו של הנטר בשופרסל כבר פנו לבן סניור וקבעו עמו פגישה למחר. "כבר מדובר בהסכמה לחרם של עשרות אלפי עובדים. מלבד ועדי העובדים של רמת חובב עליהם אני אחראי, כמו תרכובות ברום, מכתשים, קופולק, כימאגיס, וטבע בדרום, הצטרפו אלינו גם אוניברסיטת בן גוריון, קרית המחקר הגרעיני קמ"ג, סורוקה, פריקלאס, רותם ומפעלי ים המלח. אם שופרסל ומגה ימשיכו לזלזל בנו ולא ישווא את מחירי הסניפים בפריפריה לסניפים במיקומים מרכזיים נחרימם. כבר אירגנו אוטובוסים וחברת 'המוביל הדרומי צביקה' נרתמה למאבק ותתרום לנו אוטובוסים".

איום נוסף שמחזיקים ועדי העובדים מעל ראשן של הרשתות הינו בדמות רכישת ביטול רכישת תווי קניה לחגים. "במידה שיימשך הזלזול הפוגע של רשתות השיווק הגדולות בתושבי הנגב, בכוונתנו לפעול להפסקה מוחלטת של קניית תווי קנייה לעובדים חודש בחודשו, (רק בתרכובות ברום מחולקים למעלה מחצי מיליון שקל תווי קניה בחודש) ולביטול הקנייה של תווי הקנייה לחג ראש השנה (כמיליון שקל) ולחגים הבאים עלינו לטובה ", נכתב.

בן סניור אמר ל-ל-TheMarker: "את תלושי החג הקרוב כבר קנו ועדי העובדים אך יחרימו אותם בחגים הבאים: "רק הועדים של כיל (ברום , פריקלאס וים המלח) קונים לחג תלושים בסכום של מעל שני מיליון שקל ומעל 7 מיליון שקל בשנה. כבר קנינו תווים לחג הנוכחי אבל הודעתי לעובדים שלא יממשו אותם והרשתות צריכות לזכור שיש עוד הרבה חגים אחרי".

כפי שפורסם במספר בדיקות שערך TheMarker בשבוע האחרון, רשתות השיווק הגדולות - שופרסל ומגה - גובות מחירים גבוהים יותר על מוצרים באזורים לא תחרותיים מאשר באזורים רוויי תחרות. כך, נמצא כי במוצרים שנבדקו שופרסל דיל בשדרות היתה יקרה ב-30% מסניף הרשת בירושלים, שופרסל דיל בדימונה ונס ציונה יקרה במוצרים שנבדקו ב-30% מדיל ברמת גן ומגה בול בדימונה, עכו וקרית גת יקרה בכ 10%-15% ממגה בול בקריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully