וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: דנקנר ותשובה יצטרכו לבחור בין אחזקה ריאלית לפיננסית

סיוון איזסקו, רם עוזרי

19.9.2011 / 16:47

ככל הנראה, קבוצת אי.די.בי תאלץ להיפרד מכלל ביטוח, וקבוצת דלק מהפניקס, על רקע המלצות ועדת הריכוזיות. ייתכן כי גם יורשיו של יולי עופר יאלצו לבחור בין אחזקותיהם

הוועדה להגברת התחרותיות במשק הציגה הבוקר היום את מסקנותיה. על פי ההמלצות, תאגיד ריאלי משמעותי שמחזור המכירות שלו גבוה מ-8 מיליארד שקל בשנה או המאזן שלו גדול מ-20 מיליארד שקל, לא יוכל להחזיק בגוף פיננסי משמעותי המנהל יותר מ-50 מיליארד שקל.

אם מסקנות אלו יאומצו במלואן, הרי שהשחקנים שעונים על הקריטריונים שהוצגו היום ויאלצו לממש את אחת מזרועות פעילותם, הם:

קבוצת אי.די.בי , שתיאלץ להפרד מהאחזקה בכלל ביטוח, לאור העובדה כי הקבוצה מנהלת נכסים בהיקף הגבוה מהרף שנקבע בוועדה והיקף הנכסים הריאלים שלה עולה על הרף אף הוא. מאותן הסיבות, קבוצת דלק תיאלץ להיפרד מחברת הביטוח הפניקסומבית ההשקעות אקסלנס.

צדיק בינו, המחזיק בפז ובבנק הבינלאומי, הוא הבנקאי היחיד שייאלץ להיפרד מאחזקות. בינו מחזיק בפז נפט, שמחזור המכירות השנתי שלה הוא 15 מיליארד שקל ובנוסף בבנק הבינלאומי המנהל כמה מאות מיליארדי שקלים.

מסתמן: שרי אריסון לא עונה על הקריטריונים

מי שככל הנראה לא עונה על הקריטריונים, ועל פניו יוכל להמשיך להחזיק הן בפעילות ריאלית והן פיננסית, הם: שרי אריסון, המחזיקה בבנק הפועלים (המנהל נכסים בהיקף העולה על 50 מיליארד שקל) ובשיכון ובינוי שהיקף המאזן החשבונאי שלה הוא 8.6 מיליארד שקל (נמוך מהרף) ומחזור ההכנסות שלה הוא כ-5 מיליארד שקל בשנה (נמוך מהרף שנקבע בוועדה).

גם יורשיו של יולי עופר יוכלו ככל הנראה להשאר עם האחזקה המקבילה בבנק מזרחי ובמליסרון לאור העבודה כי היקף המאזן של מליסרון הוא 15 מיליארד שקל (נמוך מהרף) ומחזור המכירות הוא של כ-800 מיליון שקל בשנה (נמוך מהרף שנקבע). עם זאת, חשוב לציין, כי במידה וליורשיו של יולי עופר נכסים בחברות הפרטיות שהיקפן עולה על 5 מיליארד שקל, נכסים אלו, יחד עם נכסיה של מליסרון, יסתכמו ביותר מ-20 מיליארד שקל. לפיכך, עלולים יורשיו של יולי עופר להיכלל בין בעלי ההון שיצטרכו לבחור בין הפיננסי לריאלי. משרד האוצר צפוי לדרוש לעיין במאזנים הפרטיים של היורשים על מנת להכריע בנושא.

מסתמן כי קרן אייפקס תוכל להמשיך להחזיק בבית ההשקעות פסגות ובמקביל בשליטה בתנובה. מקרן אייפקס נמסר כי "המלצות הוועדה לא כוללות בתוכן את תנובה משום שמחזור המכירות שלה קטן מ- 8 מיליארד שקל והמאזן שלה קטן מ- 20 מיליארד שקל. נשתף פעולה באופן מלא עם הוועדה ונעביר לה את נתוני פסגות ותנובה ברגע שנתבקש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully