וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: התמתנות ירידות לקראת סגירת המסחר

נמרוד הלפרן

19.9.2011 / 23:20

על רקע מגעים אחרונים להסכם בין יוון למלווים, התמתנו ירידות השערים לקראת סיום יום המסחר. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.9%, מדד נאסד"ק איבד 0.4% ומדד S&P500 נסוג ב-1%

בורסות וול סטריט, אשר רשמו בשבוע שעבר את הזינוק השבועי השלישי הכי חד מאז שנת 2009, פתחו את שבוע המסחר במגמה שלילית לאחר שסימני שאלה לגבי חבילת הסיוע האירופית לממשלת יוון הגבירו את החשש מפני חדלות פירעון של ממשלת יוון והחרפה נוספת במשבר החוב באירופה. עם זאת, דיווחים על כך שיוון קרובה להסכם עם המלווים גרמו להתמתנות הירידות לקראת סגירת המסחר.

מדד דאו ג'ונס, אשר עלה בשבוע שעבר ב-4.7% - עלייה שבועית ראשונה זה שלושה שבועות - ירד היום ב-0.9%; מדד S&P500, אשר רשם בשבוע שעבר את העלייה השבועית השלישית הכי חדה מאז שנת 2009, נסוג ב-1% - ירידה ראשונה זה שישה ימים - לאחר שכבר נפל ב-2.3% במהלך יום המסחר; מדד נאסד"ק, איבד 0.4%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות חדות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נפלה ב-0.14% לרמה של 1.94%. התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות לשנתיים נפלה במהלך המסחר לרמה של 0.12% - רמתה הנמוכה מעולם.

מניות הפיננסים הובילו את הירידות בוול סטריט: מורגן סטנלי נפל בכמעט 8%; הבנק השווייצי קרדיט סוויס צנח ביותר מ-7%; בנק אוף אמריקה איבד יותר מ-3%.

נשיא ארה"ב ברק אובמה נואם בכנס של בוחרים היספנים, וושינגוטן, 14 בספטמבר 2011. רויטרס
נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הציג היום תוכנית לצמצום הגירעון בתקציב הממשל האמריקאי ב-3.6 טריליון דולר/רויטרס

נציגי האיחוד האירופי וקרן המטבע נועדו היום בשיחת טלפון עם שר האוצר של יוון, אוונגלוס וניזלוס, בניסיון להעריך אם ממשלת יוון תזכה לסיוע נוסף בחודש הבא כחלק מחבילת הסיוע השנייה למדינה, שאושרה ב-21 ביולי. הנציגים ביקרו ביוון בחודש שעבר והחליטו על הקפאת הסיוע עקב תוצאות לא מספקות מצד יוון בהירתמות לצמצום הגירעון. "אנחנו לא יכולים להמשיך בלי הטמעה של רפורמות תקציביות", אמר היום וניזלוס במסיבת עיתונאים. "אנחנו חייבים להגיע למטרות התקציביות שלנו עד סוף דצמבר", הוסיף.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הציג היום תוכנית לצמצום הגירעון בתקציב הממשל האמריקאי ב-3.6 טריליון דולר, אשר תאפשר לממשלה להתחיל לצמצם את חובותיה החל משנת 2017, נאמר בהודעה שפירסם היום הבית הלבן. יישום תוכנית הקיצוצים יביא לכך שעד שנת 2017 יגיע הממשל לאיזון בהוצאותיו השוטפות, כך שהללו לא יתרמו עוד להגדלת החוב.

לפי תוכנית אובמה, החוב הלאומי של ארה"ב יצומצם ל-73% מהתוצר המקומי הגולמי (GDP) בשנה הבאה. במידה שהממשל לא ינקוט בצעדים כלשהם לקיצוץ הואותיו, החוב צפוי להגיע ב-2012 ל-90.7% מהתמ"ג, מסר הבית הלבן.

"אנחנו חייבים לבצע קיצוצים כדי שנוכל לשלם עבור הדברים החשובים באמת", אמר אובמה בעקבות הצעת תוכניתו. "ארה"ב אינה יכולה להרשות לעצמה שיעור מס מיוחדים לעשירים", הוסיף אובמה, אשר ציין כי כל רפורמה במערכת המיסוי בארה"ב חייבת לכלול הגדלה את ההכנסות ממסים.

מוקדם יותר דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג כי 1.5 טריליון דולר יקוצצו דרך העלאות מס המכוונות בעיקר לעשירים במשך העשור הקרוב. התוכנית של אובמה צפויה לקצץ 320 מיליארד דולר מתוכניות הרווחה בתחום הבריאות, אך לא יועלה גיל הזכאות לסיוע רפואי מגיל 65 ל-67. לפי הדיווח, לא יקוצצו תקציבי הביטוח הלאומי בינתיים.

תוכנית אובמה מהווה את המלצתו לוועדת הקונגרס שאמורה לגבש את הצעדים הדרושים לצמצום הגירעון והחוב הלאומי עד ל-23 בנובמבר.

ביום רביעי צפוי נגיד הבנק הפרדלי להודיע על צעדים נוספים לעידוד כלכלת ארה"ב, כאשר על פי ההערכות, צפוי הבנק הפדרלי להודיע בתום ישיבה בת יומיים של ועדת השוק הפתוח על אסטרטגיה חדשה, המכונה Operation Twist (מבצע טוויסט). במסגרת התוכנית צפוי הבנק לרכוש אג"ח ארוכות טווח באמצעות הכנסות מאג"ח שמועד פרעונן חל או מכירת אג"ח קצרות טווח ממאזני הבנק.

במהלך השבוע הקרוב צפויים להתפרסם נתונים מקרו כלכליים שונים בארה"ב, בעיקר מכיוונו של ענף הבנייה. ביום שלישי יפורסמו נתוני היתרי הבנייה והתחלות הבנייה לחודש אוגוסט. לפי הערכות אנליסטים, צפוי שינוי קל בהיקף התחלות הבנייה לקצב שנתי של 590 אלף. בהיתרי הבנייה מעריכים אנליסטים כי נרשמה ירידה של 1.8% באוגוסט. למחרת יפורסמו נתוני מכירות בתים קיימים בארה"ב. אנליסטים צופים כי תירשם עליה של 1.7% במכירות הבתים לקצב שנתי של 4.75 מיליון בתים באוגוסט, לאחר שביולי נרשמה ירידה לשפל של שמונה חודשים.

בין החברות שיפרסמו את דו"חותיהן הרבעוניים בשבוע הקרוב נמצאות יצרנית בגדי הספורט נייקי, ענקית השילוח פדקס וחברות הטכנולוגיה אדובי ואורקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully