וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעליות קלות

ואדים סבידרסקי

20.9.2011 / 11:32

נראה שהורדת דירוג האשראי של איטליה והמלצות ועדת הריכוזיות לא משפיעות על הבורסה - ת"א 25 מוסיף 1.6%, טבע מאבדת 0.6% על רקע הצלחת המתחרה והבנקים מתחזקים ב-0.7%

המסחר בבורסה תל אביב נפתח הבוקר ביציבות ונטייה לעליות שערים קלות אשר התגברו בשעה האחרונה. המסחר מתנהל על רקע הערכות לחדלות פירעון של יוון, הורדת דירוג האשראי לאיטליה והמאמצים הננקטים על מנת לחמוק מהתפשטות המשבר למדינות אחרות בגוש היורו. במקביל, גוברות הספקולציות סביב השאלה האם הכלכלה היוונית תקבל "גלגל הצלה" נוסף במטרה לשמור על יציבות המערכת הפיננסית העולמית.

מדד ת"א 25 עולה ב-1.6% ואילו מדד ת"א 100 מתחזק ב-1.3%. מדד הבנקים מתחזק ב-2.9% ומדד מניות הנדל"ן עולה ב-1.5%.

באירופה מחמיר המשבר הכלכלי: סוכנות דירוג האשראי S&P הורידה הלילה את דירוג האשראי של איטליה בדרגה אחת ל-A מינוס והזהירה מפני האטה בצמיחה וחוסר הוודאות הפוליטית במדינה. בעקבות הורדת הדירוג של איטליה, נסחרות הבורסות באסיה בירידות שערים.

יוון: "אנחנו קרובים להסכם"

יוון קרובה להסכם עם המלווים הבינלאומיים שלה לגבי המשך קבלת כספי חילוץ, כך אמר אמש גורם במשרד האוצר של יוון לאחר שיחת הוועידה בין שר האוצר של יוון, אוונגלוס וניזלוס, לבין נציגי האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינ"ל (IMF) והבנק המרכזי של אירופה. עדיין נותרה עבודה מסוימת, אבל אנחנו קרובים להסכם", אמר הגורם במשרד האוצר של יוון, אשר ביקש לשמור על עילום שם. "עדיין נדרשת הערכה כמותית של חלק מהצעדים הנדרשים עבור השנים 2011 ו-2012", הוסיף.

בורסות וול סטריט פתחו אמש את שבוע המסחר במגמה שלילית לאחר שסימני שאלה לגבי חבילת הסיוע האירופית לממשלת יוון הגבירו את החשש מפני חדלות פירעון של ממשלת יוון והחרפה נוספת במשבר החוב באירופה. עם זאת, דיווחים על כך שיוון קרובה להסכם עם המלווים גרמו להתמתנות הירידות לקראת סגירת המסחר. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.9%, מדד S&P 500 נסוג ב-1% ומדד נאסד"ק איבד 0.4%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות חדות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נפלה ב-0.14% לרמה של 1.94%.

בזירת המקרו האמריקאית יתפרסם היום נתון המעיד על מספר התחלות בנייה חדשות בארה"ב במהלך חודש אוגוסט. קונסנזוס הכלכלנים צופה כי החלו להיבנות כ-592 אלף בתים ברחבי ארה"ב בחודש האחרון של הקיץ בהשוואה ל-604 אלף התחלות חדשות בחודש יולי.

חברות הדלק עתרו לבג"צ נגד הפחתת מרווח השיווק

חברת טבע נחלה אכזבה נוספת השנה כאשר רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) אישרה את בקשתה של חברת Amphastar מקליפורניה לשווק גירסה גנרית של התרופה Lovenox שמיועדת למניעת קרישת דם, ופותחה על ידי חברת סנופי אוונטיס. מניית החברה איבדה אמש כ-2.2% במהלך המסחר בוול סטריט.

המניות של חברות הדלק גרנית הכרמל, פז נפט, דור אלון וקבוצת דלק נסחרות על רקע דחיית עתירה לבית המשפט העליון שהגישו ארבע חברות הדלק הגדולות נגד ההחלטה להפחית את מרווח השיווק שהן גובות במחיר הבנזין ב-25%. עם זאת, בית המשפט הותיר פתח לשינוי החלטת משרדי הממשלה - במידה שהנתונים הכספיים המעודכנים של חברות הדלק לשנת 2010 יוכיחו כי ההפחתה היתה שגויה.

בעלי האג"ח המוסדיים של חברת פלאזה סנטרס, חברה בת של אלביט הדמיה בשליטת מוטי זיסר, נחושים למנוע מהחברה לחלק את הדיבידנד עליו הוכרז ביום רביעי האחרון, בסכום כולל של 30 מיליון יורו. בעלי האג"ח איימו אמש בדרישה לפירעון מיידי ובתביעות משפטיות כנגד דירקטורים בחברה, אולם החלטות קונקרטיות לגבי ההליכים שינקטו יתקבלו רק מחר עם פרסום כתב ההצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully