וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה בעלייה על אף הורדת הדירוג של איטליה

דפנה מאור

20.9.2011 / 12:13

לאחר פתיחה שלילית, בורסות אירופה רושמות עליות שערים: איטליה עולה ב-0.9% למרות הורדת דירוג האשראי, לונדון מוסיפה 0.6%, פרנקפורט 1.2% ופריז עולה ב-0.6%

בורסות אירופה רושמות מגמה חיובית לאחר פתיחה שלילית. בורסת לונדון עולה ב-0.6%; פרנקפורט ב-1.2%; פאריס ב-0.6%; ואפילו בורסת איטליה עולה ב-0.9% למרות הורדת דירוג האשראי של איטליה. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות מזעריות. היורו נחלש ב-0.1% ל-1.3668 דולר; מחיר הנפט הגולמי מוסיף 0.8% ל-86.40 דולר לחבית; הזהב עולה ב-0.9% ל-1,794 דולר לאונקייה/

מניות הטכנולוגיה וחברות החשמל מובילות את העליות באירופה. שר האוצר של יוון, אוונגלוס וניזלוס קיים מגעים פוריים עם בכירים באיחוד האירופי על חילותץ יוון , הודיעה ממשלת יוון אמש. ראש הממשלה יורגוס פפנדראו יקיים היום שיחת ועידה נוספת בנוגע לפרטי ההסכם לחילותץ יוון ביולי.

סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס הורידה את דירוג האשראי שלה עבור איטליה ברמה אחת הלילה, והזהירה מפני האטה בצמיחה וחוסר הוודאות הפוליטית במדינה, במהלך שהפתיע את השווקים והוסיף ללחץ על גוש היורו בגין משבר החובות.

S&P הורידה את דירוג האשראי שלה לאיטליה מ-A פלוס ל-A מינוס, והותירה את תחזית הדירוג שלה שלילית - צעד שפירושו כי הורדות דירוג נוספות עשויות להגיע בחודשים הקרובים. היורו נחלש ב-0.5% מול הדולר, לרמה של 1.3609 דולר ליורו.

S&P הותידה תחזית הצמיחה של איטליה מחמירה, ויש סימנים מועטים לכך שממשלת המרכז-ימין של סילביו ברלוסקוני, הסובלת מפילוג, תוכל להגיב באפקטיביות. ממשלת ברלוסקוני העבירה בשבוע שעבר תכנית צנע בהיקף 29.8 מיליארד יורו בפרלמנט, והתחייבה לאזן את התקציב שלה עד 2013 על רקע חוב בהיקף 1.9 טריליון יורו, שבמסגרת משבר החובות באירופה מלחיץ משקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully