וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מאזהרת רווח: כלל פיננסים מורידה המלצה לטבע

יורם גביזון

20.9.2011 / 14:11

הערכה: השוק ממעיט בהשפעת העיכוב בהשקת גירסתה הגנרית של טבע לתרופה למניעת קרישת דם על תוצאותיה הכספיות. "ללא אירוע יוצא דופן אנחנו מתקשים לראות את טבע עומדת בתחזיות השוק"

יונתן קרייזמן, אנליסט בחברת כלל פיננסים ברוקראז', מעריך שהתוצאות הכספיות של טבע יהיו מאכזבות ביחס לציפיות השוק. קרייזמן מוריד את המלצתו למניית טבע מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" ומסיר את מחיר היעד למניית החברה שעמד על 55 דולר.

להערכתו, טבע מסוגלת בתנאים הנוכחיים לעמוד בטווח התחתון של תחזית הרווח השנתית - 4.9 דולרים למניה - אולם שלמרות שטכנית עמידה ברף התחתון לא תיחשב כאזהרת רווח, הרי שהיא תאכזב את השוק משום שממוצע תחזיות האנליסטים הוא לרווח של 5.05 דולרים למניה.

להערכתו, קונצנזוס השוק גבוה מדי וממעיט בהשפעת העיכוב בהשקת גירסתה הגנרית של טבע לתרופה לובנוקס למניעת קרישת דם על תוצאותיה הכספיות של החברה. להערכתו, טבע כללה את ההשקה בתחזית שנתנה למכירות של 18.5 מיליארד דולר ולרווח של 5.2-4.9 דולרים למניה ב-2011.

"איננו רואים במניה שנסחרת ב-37.7 דולר הזדמנות קנייה"

גורם נוסף שמתומחר בחסר על ידי השוק להערכת קרייזמן הוא לחצי המחירים באירופה ובעיקר בצרפת שגרמה לירידה ברווח התפעולי במחצית הראשונה של 2011 להערכתו, עתידה של טבע תלוי במספר התפתחויות מהותיות ארוכת טווח כמו קצב שחיקת מכירות הקופקסון, איכות צבר המוצרים בפיתוח של חברת ספלון שעומדת להירכש על ידי טבע. קרייזמן סבור כי בטווח הקצר הגורם המרכזי שמשפיע על מחיר המניה הוא החשש מפני פרסום אזהרת רווח, ובעיקר שהרווח ברבעון הרביעי של 2011 יהיה נמוך.

קרייזמן צופה רווח של 1.22 דולר למניה ברבעון השלישי של 2011 ומוריד את תחזית הרווח למניה ברבעון הרביעי מ-1.65 ל-1.54 דולר למניה. להערכתו, הסיכוי של טבע
לעמוד או לעבור את ממוצע תחזיות השוק הוא השקת הלובנוקס שיכולה לתרום 6 סנט למניה, לרווח הנקי או שיתוף פעולה עם חברת רנבקסי ההודית בהשקת הגירסה הגנרית לתרופה ליפיטור לטיפול בכולסטרול ששווה להערכתו תוספת רווח של 3 סנט למניה ברבעון הרביעי וכן שיפור דרסטי בגנריקה האירופית, אם כי תחזיתו לרווח של 4.91 דולרים למניה כבר מביאה בחשבון שיפור ניכר באירופה.

"ללא אירוע יוצא דופן אנחנו מתקשים לראות את טבע עומדת בתחזיות השוק ובהיעדר טריגרים חיוביים בזמן הנראה לעין, איננו רואים במניה שנסחרת במחיר של 37.7 דולר הזדמנות קנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully