וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת

נמרוד הלפרן

20.9.2011 / 23:47

על רקע דחיית הדיון בנושא הסיוע ליוון וציפיות לצעדים נוספים לסיוע לכלכלת ארה"ב על ידי הבנק הפדרלי נסגר המסחר במגמה מעורבת. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.1% ואילו הנאסד"ק ירד ב-0.9%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה מעורבת ומדד S&P 500 ירד יום שני ברציפות, על רקע דיווחים כי סוגיית הענקתו של סיוע נוסף ליוון מצד האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינ"ל תיבחן רק בחודש הבא. מדד דאו ג'ונס נסגר בעליות על רקע ציפיות כי הבנק הפדרלי בארה"ב יודיע ביום רביעי על צעדים נוספים לתמיכה הכלכלה הגדולה בעולם.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.1%, מדד S&P 500 נסוג ב-0.2% - ירידה יומית שנייה ברציפות; מדד נאסד"ק איבד 0.9%. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסגר בירידות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.01% לרמה של 1.95%, לאחר נפילה של 0.14% ביום שני.

ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) החלה היום בישיבתה בת היומיים, אשר בסופה תפורסם החלטת הריבית של הבנק הפדרלי. לפי ההערכות, בכירי הבנק ישקלו צעדים נוספים להמרצת הצמיחה הכלכלית בארה"ב, לאור שיעור האבטלה הגבוה אשר ממשיך להיות מעל לרמה של 9%.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: היקף התחלות הבניה ירד ב-5% באוגוסט לקצב שנתי של 571 אלף, לאחר שהנתון של חודש יולי תוקן כלפי מטה ל-601 אלף - דיווח משרד המסחר האמריקאי. במהלך חודש אוגוסט נרשמה ירידה בבניה בצפון מזרח ארה"ב, לאחר שהוריקן איירין פגעה באזור. בהתחלות הבניה של בתים חד משפחתיים נרשמה ירידה של 1.4% לקצב של 417 אלף באוגוסט, ואילו בבנייה של בתים רב משפחתיים נרשמה ירידה של 13.5% לקצב שנתי של 154 אלף.

מספר היתרי הבניה, הנחשב לאינדיקטור לבנייה עתידית, עלה באופן לא צפוי ב-3.2% לקצב שנתי של 620 אלף באוגוסט - הרמה הגבוהה ביותר השנה וסימן לכך שהשוק עשוי להתייצב.

באירופה מחמיר המשבר הכלכלי: סוכנות דירוג האשראי S&P הורידה הלילה את דירוג האשראי של איטליה בדרגה אחת ל-A מינוס, והזהירה מפני האטה בצמיחה וחוסר הוודאות הפוליטית במדינה. בעקבות הורדת הדירוג של איטליה נסחרות הבורסות באסיה בירידות שערים.

קרניבל, חברת שיט התענוגות הגדולה בעולם הנמצאת בבעלות משפחת אריסון, דיווחה היום על עלייה של 3% ברווח הנקי הרבעוני. החברה נימקה את התוצאות החיוביות במכירות כרטיסים חזקות במיוחד בעונת הקיץ החולפת ובעלויות נמוכות מהצפוי, בין השאר בשל ירידת מחירי הנפט.

מניית אפל ננעלה אתמול בעלייה של 2.8% בוול סטריט, למחיר שיא של 411.63 דולר, על אף הירידות בוול סטריט ובשאר בורסות העולם. העלייה הביאה את שווי השוק של אפל - החברה הגדולה בעולם במונחים אלה - לרמה של 381.6 מיליארד דולר

חברת מלאנוקס פירסמה אמש תשקיף מדף להנפקת 3 מיליון מניות לציבור.

טבע נסחרה על רקע הערכת האנליסט יונתן קרייזמן מכלל פיננסים כי התוצאות הכספיות של ענקית התרופות הגנריות צפויות להיות מאכזבות ביחס לציפיות השוק, ולאחר שהוריד את המלצתו למניה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק".

כמו כן, נמשכת השנה הלא פשוטה שעוברת על החברה. שופט בבית משפט בדלוור פסק שעל טבע לכבד פסק בוררות, שקבע כי עליה לשפות את חברת בקסטר בגין פיצויים בסכום של 144 מיליון דולר. בקסטר חויבה לשלם את הסכום להנרי חנין, חולה שנדבק בצהבת נגיפית מסוג C, לאחר שקיבל את הזריקה פרופופול להרדמה קצרת טווח שמיוצרת על ידי טבע במהלך קולונוסקופיה שעבר בבית חולים בנבאדה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully