וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המבצעים: מכירות תנובה צונחות

עדי דברת-מזריץ,

21.9.2011 / 8:59

בעקבות החרם שיזמו ארגוני הסטודנטים, יוזמי מחאת הקוטג' ותנועות נוספות נגד מוצרי תנובה הצטמצם נתח השוק מהחברה בשבועיים האחרונים ב-3.2%. שטראוס וטרה מרוויחות מהחרם

המבצעים לא הועילו לתנובה והיא חווה צניחה במכירות בעקבות חרם הצרכנים - כך עולה מנתונים רשמיים ראשונים על מכירות חברות החלב בעקבות החרם.

החרם על תנובה החל בתחילת שבוע שעבר ביוזמת אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב והצטרפו אליו אגודות סטודנטים נוספות, יוזמי מחאת הקוטג', מחאת העגלות ועוד. עד כה לא פורסמו נתונים רשמיים להישגיו למעט דיווחים שונים של רשתות השיווק.

מנתוני חברת נילסן, שהגיעו לידי TheMarker, עולה כי נתח השוק של תנובה בשוק החלב ירד מ-53.1% לפני שבועיים ל-51.4% בשבוע שעבר, השבוע הראשון של החרם - ירידה של 3.2%. מדובר בירידה הדרגתית במכירות תנובה - בשבוע שלפני החרם החזיקה תנובה בנתח שוק של 54.3%. המוצר שבו ספגה תנובה את הירידה החדה ביותר היה השוקו לשתייה, עם ירידה של 21.3% במכירות בשבוע החרם הראשון.

מכירות החלב הטרי של תנובה ירדו ב-14.4% בשבוע החרם מ-18.1 מיליון שקל בשבוע לפני החרם ל-16.8 מיליון שקל בשבוע שעבר. שבוע קודם לכן עמדו מכירות החלב של תנובה על 19.6 מיליון שקל. מכירות קוטג' תנובה ירדו ב-15.5% בשבוע הראשון לחרם (מ-7.6 מיליון שקל ל-7.1 מיליון שקל) ומכירות הגבינה הלבנה ירדו ב-14.1% (מ-6.4 מיליון שקל ל-5.9 מיליון שקל). תנובה ספגה גם ירידה של 11% במכירות גבינה צהובה גלבוע ושל 3.6% בגבינות לאפיה השף הלבן.

הירידה במכירות תנובה ניכרת בשטח למרות מבצעים עמוקים מאוד שעליהם הכריזה החברה - תנובה מציעה מוצר שני ב-50% הנחה על שלל מוצרים, בהם עמק במדף, יופלה פרי, יופלה דיאט ושוקו בשקית; שני גביעי קוטג או גבינות 250 גרם בעשרה שקלים, ואריזות מוגדלות ללא תוספת תשלום של חלב, גבינה לבנה וקוטג'.

המתחרות של תנובה נהנות מחרם הצרכנים: נתח השוק של שטראוס עמד בשבוע שעבר על 23.9% לעומת 23.1% בשבוע לפני החרם - עלייה של 3.4%. נתח השוק של השחקנית השלישית בגודלה בקטגוריה, טרה של החברה המרכזית למשקאות, גדל מ 8.7% בשבוע לפני החרם ל-9.2% בשבוע החרם - עלייה של 5.7%.

שטראוס, שיצאה במבצע של שני גביעי קוטג או גבינה לבנה בעשרה שקלים הראתה גידול של כ-40% במכירות הקוטג' בשבוע החרם לעומת שבוע קודם ושל כ-6% במכירות גבינת סקי. טרה, שיצאה עם אריזות מוגדלות ללא תוספת תשלום, עלתה ב-15.6% במכירות החלב הטרי, 11.7% במכירות הקוטג', 26.8% במשקאות חלב בטעמים ו-4.7% בגבינה לבנה טרה. כלל מכירות שוק החלב ירדו בשבוע החרם ב-5.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully