וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרמירה תרכוש את נטפים תמורת 850 מליון דולר

שלי אפלברג

21.9.2011 / 11:25

לאחר שוויתרה על רכישת כלל ביטוח הודיעה הקרן האירופאית כי תרכוש את חברת נטפים. הקרן תחזיק ב-51% ממניות החברה וקיבוץ מגל ישאיר לעצמו 6% מהמניות

עסקת נטפים-פרמירה יוצאת לדרך וצפויה להיחתם היום. קרן ההשקעות של פרמירה, שהחליטה לא לקנות את כלל ביטוח, תרכוש את נטפים. שווי העסקה - 890-850 מיליון דולר.

אתמול השלימו פרמירה והשותפות בנטפים קרן מרקסטון קרן טנא והקיבוצים מגל ויפתח את הפרטים האחרונים בהסכם . לפי תנאי העסקה, לאחר העברת הבעלות, תחזיק פרמירה ב-51% ממניות נטפים. קיבוץ מגל החליט להשאיר לעצמו החזקה של כ- 6% מנטפים.

ביוני 2011 חתמו הצדדים על מזכר הבנות, ולפיו תבוצע המכירה לפי שווי מובטח של כ-850 מיליון דולר לפני חוב של כ-150 מיליון דולר שנטלה נטפים מהבנקים, בעיקר לצורך רכישת השליטה בחברת רבאחו ההולנדית. שווי זה שיקף מכפיל של 10 על רווח תפעולי תזרימי של כ-85 מיליון דולר שהציגה נטפים ב-2010. כמו כן, ייצג שווי זה שווי תפעולי (כולל החוב) של כמיליארד דולר. קרנות השקעה פרטיות איפקס, KKR וג'נרל אטלנטיק לא הסכימו לשלם בעבור נטפים לפי השווי הנ"ל.

התמורה בגין העסקה כוללת כמה מנגנונים, ובהם תשלום במזומן למניה, תשלום באמצעות שטר מובטח (הלוואת מוכר) שבמסגרתו הקונים יעבירו למוכרים סכום מסוים, ומנגנוני אפסייד (השבחת ערך) שייגזרו מהביצועים התפעוליים של נטפים ומשווי החברה - אם תונפק. ואולם בעקבות הטלטלה בשווקים, ביקשו באחרונה ראשי פרמירה לשנות את תנאי העסקה ולהפחית את השווי הכולל.

פרמירה, שהוקמה ב-1985 ופועלת ב-26 מדינות באירופה, בצפון-אמריקה ובאסיה, מנהלת כ-20 מיליארד יורו. מאז הקמתה ביצעה פרמירה כ-190 השקעות. עד כה ביצעה הקרן השקעה אחת בלבד בישראל, בחברת הטלקום NDS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully