וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: ביצועי מניות הבנקים יהיו מתחת לשוק

סיון איזסקו

21.9.2011 / 13:45

דן הרווארד, אנליסט הבנקים של דויטשה בנק פרסם התחזית לענף הבנקאות הישראלי בה חזה כי מכפילי ההון של הבנקים בישראל יישארו מתחת ל-1 למשך זמן רב. "איכות הנכסים של הבנקים יציבה"

מכפילי ההון של הבנקים בישראל יישארו מתחת ל-1 למשך זמן רב, וביצועי מניות הבנקים יהיו מתחת לשוק - כך כותב היום דן הרווארד, אנליסט הבנקים של דויטשה בנק, בתחזית שפירסם לענף הבנקאות הישראלי.

בעבודתו כותב הרווארד כי בהמשך לחולשה בשווקים, הבנקים הישראלים נסחרים במכפילי הון של 0.75, לעומת הממוצע ארוך הטווח של 1. בדויטשה בנק מציינים כי מניות הבנקים ספגו ירידות חדות, אך בהתחשב בדרישות הצפויות להגדלת הון הליבה לבנקים הגדולים - אין ציפייה כי הם (למעט מזרחי-טפחות) ישיגו בטווח הארוך את התשואה הנדרשת על ההון.

בדויטשה מציינים, כי ההערכות בדבר התשואה והמאזן הותאמו להנחה כי הון הליבה יעלה ל-9% בבנק הפועלים ובבנק לאומי , ול-8.5% במזרחי-טפחות ובדיסקונט עד לתום שנת 2013. בדויטשה סבורים, כי מניות הבנקים ייסחרו במכפילים נמוכים יותר, המשקפים תחזית להון ליבה גבוה/תשואה נמוכה על ההון, ועל כן מורידים את מחירי היעד. עוד נכתב בסקירה, כי הבנקים ייאלצו לקצץ את הדיבידנדים ל-10%-20% מהרווחים לשנים 2011-2013 על מנת להשיג רמות גבוהות יותר של הון ליבה, או שלא יחלקו דיבידנדים כלל.

הרווארד מציין בסקירתו כי איכות הנכסים של הבנקים נראית יציבה, אם כי היא נתונה לסיכונים הרגילים של תנודתיות באשראי, שעשויה להשפיע על הרווחיות לטווח הקצר. בדויטשה מציינים בעיקר את החשיפה בסך 3 מיליארד שקל של בנק לאומי לאג"ח של הבנקים בגוש היורו. בשעה שאיגרות אלו מדורגות גבוה בדרך כלל, פירוק של גוש היורו או חזרתו של משבר כלכלי, עלולים להוביל את לאומי להפסדים. בדויטשה מציינים עוד, כי "אנו לוקחים בחשבון שנישמע כמי שמכים באותו התוף שוב ושוב, אך מזכירים כי הסיכונים הנמוכים ביותר לנכסים נמצאים בבנק מזרחי - שתיק ההשקעות שלו פשוט, ויש לו חשיפה נמוכה יחסית להלוואות לחברות נדל"ן, עסקות ממונפות ולווים גדולים".

בסקירה מוריד הרווארד את מחירי היעד של הפועלים, דיסקונט, לאומי ומזרחי-טפחות. כך, מחיר היעד של בנק הפועלים יורד מ-19.5 שקל למניה ל-17 שקל עם המלצת "קנייה", מחיר היעד של מניית דיסקונט יורד מ-7 שקל למניה ל-6.4 שקל עם המלצת "החזק", מחיר היעד של מניית בנק לאומי יורד מ-16 שקל למניה ל-13 שקל עם המלצת "החזק", ואילו מחיר היעד של מניית מזרחי-טפחות יורד מ-50 שקל ל-43 שקל למניה עם המלצת "קנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully