וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן אגרקסקו: "למכור החברה לגדעון ביקל"

אורן פרוינד והילה רז

21.9.2011 / 16:50

רו"ח שלמה נס נאמן חברת אגרקסקו המליץ על הצעתו של גדעון ביקל לרכוש את החברה בסכום של 16 מיליון שקל. בקשתו של נס עברה את אישורם של נציגי העובדים, הבנקים וכונס הנכסים הרשמי

שבועיים לאחר שהכריזה על פירוקה של אגרקסקו, קיבלה לפני זמן קצר השופטת ורדה אלשיך את מסקנותיו של נאמן החברה, רו"ח שלמה נס, לגבי הצעת הרכש הכדאית ביותר לפעילות החברה. שלוש הצעות הוגשו לרכישת הפעילות של אגרקסקו, אולם ל-The Marker נודע כי נאמן החברה בחר להמליץ על הצעתו של גדעון ביקל, הבעלים של ביקל יצוא וסחר, העוסקת בדומה לאגרקסקו ביצוא של תוצרת חקלאית. אם תאשר השופטת את המלצתו של נס, אגרקסקו תימכר לביקל בסכום מצחיק של 16 מיליון שקל, לאחר שבשנת 2010 העריכה חברת רואי החשבון קסלמן את קסלמן את שווי החברה בכ-540 מיליון שקל.

עד לפני מספר ימים נראה כי הצעתו של עופר גלבוע, מבעלי חברת השילוח ק.א.ל תעופה, היא המובילה מבין ההצעות. ק.א.ל עוסקת ביצוא תוצרת חקלאית לחו"ל, וברשותה מטוסי מטען המשמשים לשינוע תוצרת חקלאית. ב-2010 החזיקה החברה בנתח שוק של 36% מענף הטסת המטענים.

עם התבהרות הנתונים, התברר כי הצעתו של גלבוע היא אכן הגבוהה ביותר, אולם משלבת בתוכה מספר תשלומים עתידיים, מה שלא מצא חן בעיני הבנקים הנושים של החברה והעלה את ההצעות האחרות שוב על הפרק.

ההצעה השנייה הוגשה על ידי גדעון ביקל, הבעלים של חברת היצוא "ביקל יצוא וסחר" שהציע לרכוש את החברה ברכיב של מזומן בתשלום אחד בלבד. "ההצעה שלנו שונה במרכיביה ובמאפייניה", ציין ביקל כשנשאל על אופי ההצעה. "אנחנו גוף שמבין טוב העבודה בתחום החקלאות ורשתות השיווק בעולם ואני מאמין שיש לי את היכולת להחזיר עטרה ליושנה".

ביקל אמנם הגיש הצעה בעלת מרכיבים שונים מהצעתו של גלבוע, אולם נתקל בהתנגדות חריפה מצד כמה גופים חקלאיים, ביניהם ארגון מגדלי הפרחים וארגון מגדלי הירקות, שחוששים שביקל ינצל את פעילות החברה לטובת החברה האישית שלו.

בתחילת השבוע פירסמה חברת אוריין, חברת לוגיסטיקה שממונה על שילוח התוצרת החקלאית של ביקל, כי הגישה הצעה לצד ג' (גדעון ביקל) לרכישת החזקותיה של אגרקסקו (85%) בחברה הולנדית בשם "פרש פרייט" אשר עוסקת בהובלה יבשתית וימית של תוצרת חקלאית. חן למדן, הבעלים של אוריין, התחייב לרכוש את "פרש פרייט" מידי ביקל בסכום של 6 מיליון שקל, כמעט מחצית מסכום הרכישה של כלל הפעילות של אגרקסקו.

בקשתו של נס עברה את אישורם של נציגי העובדים, הבנקים וכונס הנכסים הרשמי, כאשר בית המשפט הוא שיכריע בנוגע להצעה העדיפה בהתחשב בהמלצתו של נס. ביום חמישי שלח נס לעובדים ולמגדלים עדכון בנוגע למכירה, לפיו, "בימים הקרובים נבקש מבית המשפט לאשר את מכירת החברה, ואנו מאמינים כי בית המשפט ייתן אישור למהלך זה. כמובן שהמכירה תיעשה בשיתוף ועד העובדים, לצורך הירתמות ושיתוף פעולה מול הרוכש במסגרת אגרקסקו החדשה".

חובותיה של אגרקסקו נאמדים כיום ב-174 מיליון יורו. לפני כשבוע הוכרז על פירוקה לאחר כחודשיים שבהן התנהלה תחת צו שהקפיא את ההליכים המשפטיים נגדה. פירוק החברה הוביל למכירת נכסיה, שכוללים נכסי נדל"ן המוערכים בעשרה מיליון יורו, ויתרות מזומנים מפעולות שבוצעו בעבר, המוערכות ב-29.9 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully