וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יום תנודתי: המסחר באחד העם נחתם בעליות

שלי אפלברג

21.9.2011 / 17:12

הירידות באירופה, החוזים העתידיים בוול סטריט והחגיגות ברשות הפלסטינית השפיעו על החלטותיהם של המשקיעים במדדים בתל אביב ולבסוף המסחר נסגר בעליות. ת"א 25 עלה ב-1.7%

יום המסחר התנודתי בבורסה בתל אביב נחתם בעליות. ת"א 25 נסגר בעלייה של 1.7%. ת"א 100 הוסיף לערכו כ-1.1%. מדד הבנקים רשם זינוק של 2.7%, ומדד מניות הנדל"ן הוסיף לערכו 1.3%. מדד הנפט והגז נגר בירידה של 0.4% . מדד התל בונד נסגר בעליות של עד 0.6%. מדד התל בונד השיקלי רשם עלייה של 0.3%. מחזור המסחר הסתכם ב- 1.6 מילאירד שקל

הירידות באירופה, החוזים העתידיים בוול סטריט והחגיגות ברשות הפלסטינית לקראת ההכרזה באו"ם השפיעו על החלטותיהם של המשקיעים במדדים בתל אביב.

"המצב עוד לא ורוד", אמר היום דניאל רפופורט, מנהל דסק מסחר משקיעים זרים באקסלנס. רפופורט הסביר את העליות בשוק הישראלי כתיקון אפשרי לפער שנפתח מול אירופה וארה"ב, ולעובדה רוב פעילות הסחר של ישראל מתבצעת מול המזרח הרחוק - שם השווקים נסחרים בעלייה.

רפופורט ציין כי המחזורים עדיין נמוכים יחסית לתקופה זו, וקיים עדיין חשש מהיום שאחרי ההכרזה על מדינה פלסטינית: "כרגע השוק לא מגלם התפרצות שתשפיע באופן מהותי על הכלכלה הישראלית. את עיקר התגובה כנראה נראה במישור הפוליטי", אמר. עוד הוסיף כי השוק ימשיך להיות תנודתי ויזוז בחדות מעליות לירידות.

שלמה מאיר מנהל השקעות ראשי ב-DBM ציין כי: "הבורסה נמצאת במעקב צמוד אחרי החוזים העתידיים ומדד הדקס, ומעתיקה את הכיוון בו הם נסחרים. את העליות בסוף היום הסביר לאור העובדה כי השוק תיקן כלפי מעלה ההשפעה של המשבר ביוון וההכרזה הפלסטנית".

מניות במרכז המסחר

מניות הבנקים לאומי פועלים מזרחי ודיסקונט זינקו על אף ההודעה ששלח דן הרווארד, אנליסט הבנקים של דויטשה בנק, בתחזית שפירסם לענף הבנקאות הישראלי. לדבריו, "מכפילי ההון של הבנקים בישראל יישארו מתחת ל-1 למשך זמן רב, וביצועי מניות הבנקים יהיו מתחת לשוק".

מניות הגז והנפט הושפעו מכך שנובל אנרג'י התחילה בשני האחרון בביצוע קידוח בבלוק 12 בקפריסין, בו לדלק קידוחים ואבנר אופציה לרכישת 15% מהזכויות כל אחת, והן ממתינות לאישור הרגולטורים. בשל המתיחות בין קפריסין לטורקיה, איימה האחרונה בימים האחרונים כי תשלח אסדת קידוח משלה למקום, מלווה בספינת מלחמה

בעין הסערה היום היו צפויות להיסחר 17 מניות שעשויות להיגרע ממדד תל אביב 100 בירידות שערים אך נראה שהמשקיעים לא חושבים שמסקנות הועדה ירקמו אור וגידים. מניתוח ראשוני שערך TheMarker למסקנות הוועדת לפיזור הריכוזיות במשק, עלה כי 17 מתוך המניות הרשומות במדד 100 ייאלצו להיפרד ממדד זה וביניהן: חברה לישראל, בי קומיונקיישנס, אינטרנט זהב, סקיילקס, נורסטאר, קבוצת דלק, אפריקה, פיבי, אלוני חץ, יואל, נפטא , ארפורט סיטי, דסק"ש, כור, כלל תעשיות, אלרוב ישראל .

אסתר לבנון, מנכ"לית הבורסה, אמרה שלשום בראיון ל-TheMarker כי בעקבות חברות האחזקה הנסחרות יחד עם החברות אותן הן מחזיקות באותו המדד המדדים אינם מתומחרים נכון בתל אביב ושווים מנופח וצפוי לרדת.

טבע נסחרה על רקע ההחלטה לשפות את חברת בקסטר על פיצויים בגובה 144 מיליון דולר . בקסטר חויבה לשלם את הסכום לחולה שנדבק בצהבת נגיפית מסוג C לאחר שקיבל את הזריקה פרופופול להרדמה קצרת טווח שמיוצרת על ידי טבע.

HOT נסחרה על רקע אישור רכישת מירס תמורת 950 מיליון שקל מידי פטריק דרהי, בעל השליטה בשתי החברות.

פרטנר נסחרה על רקע הורדת הדירוג החדה של מחיר היעד למניה מ-68 שקל ל-54 שקל של דארן שאו, ראש מחלקת המחקר ביו.בי.אס ישראל וזיו טל, מאנליסט. עם זאת, מחיר היעד לטענת האנליסטים גבוה ב-46% ממחיר המנייה כעת והאנליסטים מדגישים כי נוכח הירידות החדות במניית החברה בשנה שחלפה, שער המניה מהווה נקודת כניסה אטרקטיבית להשקעה.

שטראוס נסחרה על רקע הידיעה על המגעים למכירת פעילות הקפה בחו"ל לתאגיד שרה לי.

אג"ח של פלאזה סנטרס נסחרה על רקע הרכישה העצמית של אג"ח בשווי 37 מיליון שקל.

אפריקה ישראל הצטרפת לחברות אשר מנצלות את ההזדמנות של הירידות החדות בשווקים בחודשים האחרונים והחליטה לבצע רכישה של 40 מיליון שקל ממניותיה. מתחילת השנה ירדה מניית החברה ב-56%.

ההערכות בשוק הן שקרן ההשקעות פרמירה, שהחליטה לא לקנות את כלל ביטוח , תרכוש את נטפים. שווי העסקה מוערך בכ- 890-850 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully