וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להגדיל הטבות המס - לחנך את הציבור לפנסיה"

שלי אפלברג

22.9.2011 / 12:39

מנכ"ל אמנון גור סוכנות לביטוח, אחד ממנהלי הסדרי הפנסיוני הגדולים במשק תקף את תכנית האוצר להקטין הטבות המס על הפנסיה. "הישראלים ימצאו דרך לקבל את הכסף במזומן במקום לחסוך"

"הבעיה ששכחנו שהישראלים טובים בלהמציא פטנטים כך שבסופו של יום הישראלים ימצאו דרך לקבל את הכסף במזומן במקום לחסוך את זה לפנסיה" - כך אומר אמנון גור, מנכ"ל אמנון גור סוכנות לביטוח, אחד ממנהלי הסדרי הפנסיוני הגדולים במשק, על הצעת האוצר להגדיל את החיסכון על חשבון שכר הנטו.

"ראינו את זה קורה שהעלו את תקרת הביטוח הלאומי, נוצרו הרבה חברות אשר נמנעו מתשלום ביטוח לאומי בשעה שהיחידים שנפגעו מכך הם השכירים שלא יכלו להתחמק", אמר גור. "ראינו את זה כאשר הורידו את התקרות של הפרשות פנסיוניות שמוכרות במס, כל השכירים במשק התיישרו לתקרות החדשות וחסכו פחות במקום שהמדינה תגבהה התקרות ותאפשר לאנשים לחסוך יותר בעידוד הפטור מהמס".

"קובעי המדיניות עסוקים בצמצום החשיבה ולדעתי ברגע שיצמצמו לאנשים את ההטבות על החיסכון הפנסיוני, הישראלים אשר אוהבים לקבל את הכסף במזומן יעדיפו לקבלו בתוך השכר מאשר לחסוך אותו לפנסיה".

גור הציע כי המדינה תייצר מעין מאגר חיים, שלפיו אדם יכול לעשות הפרשות לפנסיה עד גובה תקרה מסוימת ללא קשר לגיל, כך לדעתו פליטי היי-טק יוכלו להפריש לפנסיה בתקופה בה הם משתכרים יותר מאשר בתקופה בה הם לא עובדים.

"אותו עובד היי-טק שמשתכר בין גיל 37-27 משכורות ענק ימצא את עצמו מובטל בגיל 40 לכן צריך לשמור לו להפריש יותר לפנסיה מאשר לאורך כל חייו", ציין גור. לדבריו, המדינה צריכה לדאוג לחינוך פנסיוני: "אם אנשים יקבלו מענק - הם יתייחסו אליו ככזה". גור סבור כי בניגוד למהלך כעת, צריך להגדיל את הטבות המס על ההפרשות הפנסיונית ולחנך את הציבור יותר לפנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully