וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה מוכר אחזקותיו בחברת הנדסת התפלה

יורם גביזון

22.9.2011 / 15:36

קבוצת הדלק שכרה את שרותי בנקאות ההשקעות של UBS לצורך המכירה. החברה נמצאת עד כה בשליטה משותפת של דלק וכימיקלים לישראל

קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה (64%) העמידה למכירה את החזקתה (50%) בחברת הנדסת התפלה. על פי הערכות, דלק שכרה את שרותי בנקאות ההשקעות של UBS לצורך המכירה.

הנדסת התפלה נמצאית בבעלותן השווה של קבוצת דלק וחברת כימיקלים לישראל . קבוצת דלק רכשה את החזקתה בהנדסת התפלה בשנת 2000 תמורת 22 מיליון דולר, וניסתה להנפיקה אותה בבורסה של לונדון ב-2007 לפי שווי חברה של 750 מיליון דולר וב-2010 לפי שווי חברה של מיליארד דולר.

הניסיון להנפיק את החברה נכשל בשני המקרים, בפעם הראשונה בשל התדרדרות במצב השווקים ובפעם השנייה בשל מחלוקת בין בעלי השליטה בה על כדאיות ההנפקה ועל השווי המינימלי לפיו תונפק החברה שמנוהלת על ידי אבשלום פלבר.

קבוצת דלק, כחברת אחזקות, היתה מעוניינת להנפיק את הנדסת התפלה כדי לרשום רווחי הון ולחלק דיבידנד, ואילו כיל אינה מעונינת בהנפקה משום שלהערכתה ההנפקה הופכת את הציבור לשותף ברווחי החברה מבלי שישתתף בערבויות שנותנות כיל ודלק להלוואות שלוקחת החברה לצורך הקמת מתקני ההתפלה.

הנפקה היתה גם מחייבת את הנדסת התפלה לחשוף את נתוניה הכספיים ומקשה עליה לעקוף את החרם הערבי. הנפקה אינה רלבנטית בתנאי השוק הנוכחיים אולם נוכח מצבו של יצחק תשובה כבר אין די בהנפקה בשל הצורך של תשובה במזומנים.

דלק נדל"ן אמורה לשלם סכום של 1.2 מיליארד שקל ב-12 החודשים הקרובים. מכירת ההחזקה בהנדסת התפלה (IDE) היא הדרך הקלה ביותר מבחינתו של תשובה לממן השתתפות בפרעון התחיבויותיה של חברת נדל"ן משום שהנדסת התפלה מוחזקת ישירות על ידי קבוצת דלק ועל כן חלקו של תשובה בה הוא 18% בשרשור.

למרות שדלק שכרה את שרותי UBS, סביר להניח שאופציות המכירה מוגבלות במידה מסוימת משום שכיל מחזיקה ב-50% מהחברה ומשום שיש לה זכות סרוב על המניות הנמכרות.

בעיות אחרות שיקשו על מכירה לגורם שלישי היא העובדה שכחברה ישראלית, הנדסת התפלה מנועה מלהשתתף ב-70% ממכרזי ההתפלה בעולם. הנדסת התפלה סיימה את הרבעון השני של 2011 ברווח של 22 מיליון דולר במחזור של 97 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של 2 מיליון דולר במחזור של 36 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2010, ורווח של 32 מיליון דולר במחזור של 195 מיליון דולר ב-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully