וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: השבוע הגרוע מאז 2008, דאו ג'ונס נפל

נמרוד הלפרן

24.9.2011 / 0:00

מגזרי הפיננסים והטכנולוגיה הובילו היום את המדדים לסגירה חיובית ראשונה השבוע; נייקי עלתה ב-5% בעקבות דו"חות חיוביים

בורסות וול סטריט נסגרו אמש (שישי) במגמה חיובית בראשונה השבוע, על רקע הודעת קבוצת מדינות ה-G20 על כוונתן לפעול באופן מתואם לבלימת משבר החוב באירופה. עם זאת, בסיכום שבועי רשמו המדדים את הנפילה החדה ביותר מאז שנת 2008, על רקע התגברות החששות מהתרחבות משבר החוב באירופה ומיתון הכלכלי עולמי. מניות הפיננסים והטכנולוגיה הובילו היום את העליות.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.3%, אולם נפל בסיכום שבועי ב-6.4% - הנפילה השבועית החדה ביותר מאז שנת 2008; S&P 500 הוסיף 0.6%; נאסד"ק טיפס ב-1.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.09% לרמה של 1.81% לאחר שבתחילת יום המסחר ירדה לרמה של 1.67% - רמתה הנמוכה ביותר מאז החל הבנק הפדרלי לפרסם נתון זה בשנת 1953.

שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של קבוצת 20 הכלכלות הגדולות בעולם (G20) הוציאו אמש במפתיע הודעה משותפת בה אמרו כי יפעלו באופן מתואם לבלימת משבר החוב באירופה.

הדיבורים על אפשרות של חדלות פירעון של ממשלת יוון צברו תאוצה היום, לאחר ששני עיתונאים יוונים ציטטו את שר האוצר של יוון, אוונגלוס וניזלוס, אשר אמר כי חדלות פירעון של ממשלת יוון אשר תכלול תספורת של 50% לבעלי האג"ח היא אחד משלושה תסריטים שנשקלים על ידי הממשלה כפתרון למשבר החוב.

לפי הדיווחים בעיתונות ביוון, אמר וניזלוס בשיחה סגורה עם חברי פרלמנט ממפלגתו כי התסריט המרכזי של הממשלה הוא לדבוק ביישום תוכניות הצנע המדינה בתמורה לתוכנית חילוץ שנייה בסך 109 מיליארד יורו (146 מיליארד דולר), אשר תסייע ליוון להימנע מחדלות פירעון. שתי החלופות הנוספות הן ארגון מחדש מוסכם של חובות ממשלת יוון שיכלול תספורת של 50% לבעלי האג"ח הממשלתיות, או לחילופין חדלות פירעון שאינה כוללת הסכם לארגון מחדש של החובות.

"כל הדיונים, השמועות, הפרשנות והתסריטים אשר מסיחים את דעתנו מהמטרה המרכזית והמחויבות הפוליטית של יוון לדבוק בתוכנית החילוץ של האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינ"ל (IMF), אינם מסייעים לקידום המשימה האירופית המשותפת", אמר השר וניזלוס בתגובה לדיווחים.
בה בעת, חבר מועצת הבנק המרכזי של אירופה (ECB), קלאס קנוט, אמר לעיתון בראיון לעיתון בהולנד כי אין לפסול עוד אפשרות לחדלות פירעון של יוון, והפך בכך לבכיר הראשון בבנק המרכזי של אירופה שמדבר באופן גלוי על אפשרות כזאת.

"זהו אחד התסריטים האפשריים", אמר קנוט לעיתון בהולנד. "אנו מנסים למנוע זאת, אולם אני כעת פחות בטוח בבואי לפסול אפשרות של שמיטת חובות מאשר הייתי לפני מספר חודשים. אני תוהה האם היוונים מבינים עד כמה המצב חמור", הוסיף קנוט.

מגמה חיובית בוול סטריט מאי 2010. GettyImages
מגמה חיובית בוול סטריט מאי 2010/GettyImages

ענקית הספורט נייקי דיווחה אמש על עלייה של 15% ברווח הנקי ברבעון האחרון, הודות לגידול בביקוש למוצריה. נייקי, יצרנית הנעליים וציוד הספורט הגדולה בעולם, רשמה ברבעון הכספים שהסתיים ב-31 באוגוסט רווח של 645 מיליון דולר, או 1.36 דולר למניה, לעומת 1.17 דולר למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. התוצאות עלו על תחזיות האנליסטים בוול סטריט, שציפו לרווח של 1.21 דולר למניה.
ישראליות בוול סטריט

לאחר שהשלימה את הגשת כל דו"חותיה הכספיים בזמן המוקצב, קיבלה חברת הבילינג קומברס אישור מהרשות לני"ע האמריקאית לחזור להיסחר ממחר ברשימה הראשית של נאסד"ק. מניות החברה ייסחרו תחת אותו סימבול - CMVT. נשיא החברה, צ'רלס בורדיק, המבקר בימים אלו בישראל, אמר בטקס הרמת כוסית חגיגי לעובדיו: "העבר מאחורינו ועכשיו אנו מסתכלים רק קדימה".
בנק UBS השוויצי, הודיע הבוקר כי הוא מוריד בשיעור חד את מחיר היעד למניית פרטנר תקשורת מ-68 שקל ל-54 שקל. עם זאת, דארן שאו, ראש מחלקת המחקר ב- UBSישראל וזיו טל, אנליסט ב-UBS, מדגישים כי לנוכח ירידות חדות של 45% במניות החברה מתחילת השנה, מחיר היעד עדיין גבוה ב-46% ממחיר המניה בשוק. להערכתם, שער המניה מהווה נקודת כניסה אטרקטיבית להשקעה והם שומרים על המלצת 'קנייה' לחברה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

ישראליות בוול סטריט

בדומה לפרטנר, סלקום ספגה אתמול הורדת המלצה מבית ההשקעות פסגות: "העתיד לא מבשר טובות לחברת התקשורת", כתבו שם והורידו את ממחיר היעד ל-66 שקל עם המלצת "מכירה". בבית ההשקעות מציינים, כי למרות הירידות החדות שנרשמו במניות סלקום בתקופה האחרונה, מחיר המנייה עדיין לא משקף את ההרעה העתידית הצפויה לנוכח החרפת התחרות והשינויים העתידיים בענף.

גילת לווינים הודיעה אתמול כי חברת הבת Spacenet (בעלות של 100%), נבחרה פעם נוספת על ידי תאגיד קמעונאי בארה"ב לספק שירותי רשת לווייניים עבור אלפי חנויות הפרוסות ברחבי ארצות הברית. היקף החוזה שנחתם הינו 27 מיליון דולר והוא מאריך את חוזה השרות הקודם עד לשנת 2018.

חברת הבת של אלביט מערכות, אלביט מערכות אבטחה, זכתה בחוזה של חברת נמלי ישראל למיגון נמל חיפה. כחלק מהמכרז תספק ותתקין החברה מערכת הגנה היקפית שתגן על נמל חיפה מסוף הכימיקלים ונמל הקישון וכן על מעגן הדייג "שביט". היקפו הכספי של הפרויקט לא מהותי עבור אלביט מערכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully