וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: "המהלך הפלסטיני באו"ם לא בהכרח יפגע בכלכלה"

25.9.2011 / 9:47

בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס", התייחס נגיד בנק ישראל להשפעות בקשת ההכרה הפלסטינית באו"ם, והדגיש כי הידרדרות לפסים אלימים ביחסים עם הפלסטינים תהיה בעלת "השלכות כלכליות חמורות"

"הבקשה להכרה במדינה פלסטינית עצמאית באו"ם לא תגרום בהכרח לאי יציבות של הכלכלה הישראלית", כך אמר הבוקר (ראשון) נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס.

"מדובר בכלכלה קטנה ביחס לכלכלה שלנו, כמו כן מדובר בכלכלה קטנה מאוד ביחס לאזור המזרח התיכון; כלכלת ישראל גדולה פי 20 מכלכלת הפלסטינים", אמר פישר, השוהה בימים אלו בוושינגטון בועידת קרן המטבע הבינלאומי והבנק העולמי.

הוא ציין בראיון את נתוני הצמיחה של המשק הישראלי בשנה שעברה, שעמדו על 4.8%, ואת ההערכה לצמיחה של 3.6% בשנה הבאה. עם זאת, הנגיד הדגיש כי אם המהלך הפלסטיני באו"ם יובילו לאלימות ולהתפתחויות פוליטית יהיו לכך גם "השלכות כלכליות חמורות".

הכרזת מדינה פלסטינית - סיקור נרחב בוואלה!
אלפים יקבלו את אבו מאזן ברמאללה: היערכות בצה"ל
עיתוני העולם מחזקים את אבו מאזן ומבקרים את נתניהו
מתווה הקוורטט: "הסכם עם הפלסטינים תוך שנה"

"קשה להתעלם מעוצמת הפסימיות מסביב"

בראיון הזכיר פישר גם את משבר החובות מאירופה, ואת החשש מפני האטה בכלכלת ארצות הברית. לדבריו, לשני הנושאים תהיה "השפעה ברורה על ישראל".

פישר סירב להתייחס במפורש לריבית בנק ישראל לחודש אוקטובר שאמורה להתפרסם מחר, ולשאלה האם המשבר באירופה יגרום להורדת הריבית בארץ. "מצב הרוח נעשה גרוע יותר ויש הרבה פחות אופטימיות באוויר", אמר פישר בנושא זה, והוסיף כי "קשה להתעלם מעוצמת הפסימיות שאני שומע", אמר.

בהתייחסותו ל"אביב הערבי" ולהשפעה על הקשרים הכלכליים של ישראל עם מדינות ערב, אמר פישר - "עד כה, אנחנו רק שמונה חודשים לאחר המהפיכה, ועדיין לא היו בחירות או כינון ממשלה חדשה מסודרת ברוב המקומות. זה תלוי בשני הצדדים, אולם עד כה, זה היה יותר שלילי מחיובי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully