וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר תנובה ומנכ"ל החברה ייחקרו ברשות ההגבלים

אורה קורן

25.9.2011 / 15:30

השניים ייחקרו לאחר שהבוקר פשוט חוקרי רשות ההגבלים העסקיים על משרדי החברה, עקב סירובה של תנובה להעביר נתונים לרשות. בפשיטה הוחרמו מסמכים וחומרים אחרים

יו"ר תנובה, זהבית כהן, ומנכ"ל החברה, אריק שור, ייחקרו בשעות אחר הצהריים (ראשון) במשרדי רשות ההגבלים. חוקרי הרשות פשטו הבוקר על משרדי תנובה בצומת גלילות במטרה לאסוף נתונים עסקיים, שהחברה סירבה להעביר. סירוב להעברת מידע מהווה הפרה של חוק ההגבלים העסקיים.

רשות ההגבלים שיגרה בשבועות האחרונים בקשה לקבלת מידע מגופים המעורבים במשק החלב, בהם רפתנים, יצרנים ורשתות, במטרה למפות את מבנה השוק ולקבוע את רמת הריכוזיות בו. תנובה לא העבירה את הנתונים, ולפיכך ברשות ההגבלים החליטו לנקוט יוזמה ועל פי סעיף בחוק המאפשר החרמת מחשבים, מסמכים וחומרים אחרים, לאסוף אותם בעצמה ממשרדיה.

הסטודנטים הפגינו מול ביהמ"ש: "דרושים שקיפות מתנובה"

מרשות ההגבלים נמסר: "יש חשד להסתרת מסמכים. העברנו דרישה ברורה לקבל מסמכים והם העבירו לנו מידע חלקי - מדובר בעבירה פלילית. יש אינדיקציות שהם בחרו להסתיר מידע".

בכיר בתחום המשפט אמר כי "אין תקדים לפשיטת הרשות על משרדי חברה בגין אי מסירת מסמכים. אם הרשות פושטת על משרדי תנובה, כנראה שהיא מחפשת דברים ספציפיים שלא קיבלה. קרי, הסתירו ממנה מידע בכוונה. חברה לא מסרבת למסור מידע לרשות ההגבלים אלא פשוט מסתירה מסמכים מסויימים".

מתנובה נמסר בתגובה: "נשתף פעולה עם כל בקשה ושאלה".

(עדכון ראשון: 10:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully