וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע הקציבה 6 שבועות לטיפול במשבר החוב

25.9.2011 / 12:20

בוועידת קרן המטבע הבינלאומית הוקצבו לאיחוד האירופי 6 שבועות להתכונן לחדלות פירעון של יוון. בכירים שנכחו בוועידה טענו כי יש להרחיב את מנגנון החילוץ האירופי ל-2 טריליון יורו - פי 5 מגודלו המקורי

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) נתנה לאיחוד האירופי שישה שבועות על מנת לטפל במשבר החוב ולהיערך לחדלות פירעון של יוון, דיווח "גרדיאן". במקביל, אמר היום נגיד הבנק המרכזי של יוון, יורגוס פרובופולוס, כי "יוון חייבת להאיץ את הרפורמות אשר הגופים הבינלאומיים מחייבים אותה לבצע - או שנמשיך באופן מיידי ביישום רפורמות מבניות ודינמיקות לריסון החוב או שנסתכן בהשלכות דרמטיות".

פרובופולוס, אשר חבר גם במועצת הבנק המרכזי של אירופה (ECB), התראיין לעיתון "סאנדיי ריל ניוז" ואמר כי "עלינו לשבור את מעגל הרשע הזה. עלינו להתמקד ברפורמות רדיקליות במגזר הציבורי כדי לבטל את הגורמים שמייצרים כל הזמן גירעונות וחובות". פרובופולוס הוסיף כי אם יוון לא תיישם את הרפורמות, השווקים ימשיכו להיות חסרי אמון.

ממשלות האיחוד האירופי ינסו בששת השבועות הקרובים לבנות "חומת אש פיננסית" על מנת להגן על מערכות הבנקאות שלהן מפני מה שנראה כעת כחדלות פירעון בלתי נמנעת של יוון. מקורות ב-G20 אמרו כי עד 50% צפויים להימחק מערכם הנקוב של חובות בסך 350 מיליארד יורו של יוון - אך לא לפני שאירופה עצמה תילחם על מנת למנוע את התפשטות המשבר.

"אסור לדחות טיפול בבעיות האזור"

בוועידת קרן המטבע שנערכה בוושינגטון בסוף השבוע הופעל לחץ רב על אירופה לטפל במשבר, אשר רבים תולים בו את האשמה לגרירתה של הכלכלה העולמית לסף מיתון חוזר. לפי ההערכות, קרן המטבע מוכנה להמשיך ולחלץ את יוון בטווח הקצר, בתנאי שאירופה תנצל את הזמן לטיפול בסוגיית החובות אחת ולתמיד. קרן המטבע מאמינה כי העיכוב של שנה וחצי מאז שיוון חולצה לראשונה החמיר את המשבר.

טימותי גייתנר, שר האוצר של ארה"ב, אמר כי "יש להוריד מסדר היום את האיום של חדלות פירעון, משיכות המוניות מהבנקים וסיכון קטסטרופלי, אחרת הוא יפגע בכל המאמצים האחרים, הן באירופה והן בעולם". לדברי גייתנר, "אסור לדחות החלטות לגבי טיפול בבעיות האזור עד שהמשבר יחריף עוד יותר".

בכירים שנכחו בוועידת קרן המטבע טענו כי יש להרחיב את קרן היציבות הפיננסית (EFSF), מנגנון החילוץ האירופי, ל-2 טריליון יורו, כמעט פי חמישה מגודלה הנוכחי, על מנת לשכנע את השווקים ביכולתה להכיל את השפעותיה של חדלות פירעון של יוון על היציבות בגוש היורו. ארה"ב ובריטניה טוענת כי אירופה צריכה להפעיל את מלוא הכוח על מנת למנוע אפקט דומינו כתוצאה מחדלות פירעון של יוון, למדינות כמו פורטוגל, איטליה וספרד.

אף שמדובר על הכנות לקראת חדלות פירעון של יוון, שרים אינם מוכנים להודות בפומבי כי האפשרות הזו נמצאת על השולחן. שר האוצר של בריטניה, ג'ורג' אוסבורן, אמר בוושינגטון כי "איש לא הגיש תוכנית לאפשרות הזו; ליוון יש תוכנית והיא צריכה ליישם אותה".

ביום שישי, הורידה סוכנות דירוג האשראי מודי'ס את דירוגם של שמונה בנקים ביוון. מודי'ס נימקה את ההחלטה בין היתר בקשייה של הכלכלה המקומית וירידה בהיקף הפיקדונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully