וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייצוא מישראל לטורקיה זינק ב-40% מתחילת השנה

25.9.2011 / 14:03

הנתונים שארדואן יעדיף להסתיר: שיתוף הפעולה העסקי בין המדינות פורח למרות המשבר המדיני. שווי הייצוא מסתכם ב-1.3 מיליארדים דולרים, כאשר בשתי המדינות מתגיייסים כדי להוכיח שהקשרים הכלכליים לא נפגעו

היקפי המסחר בין טורקיה וישראל זינקו מתחילת 2011 בעשרות אחוזים, למרות הצהרותיו התקיפות של ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן על ניתוק יחסי המסחר בין שתי המדינות ועל רקע המשבר הדיפלומטי מאז פרשת המרמרה במאי 2010.

שרים ואנשי עסקים משתי המדינות התגייסו במשותף כדי להוכיח כי הקשרים הכלכליים בין המדינות לא נפגעו כתוצאה מהמשבר, שהחריף החודש לאחר שארדואן הוריד את רמת היחסים של טורקיה עם ישראל. "שתי המדינות זקוקות זו לזו", אמר מנשה כרמון, נשיא המועצה הישראלית-טורקית לשיתוף פעולה עסקי. "הקשרים העסקיים הינם לטווח ארוך ונמצאים בידיים של הסקטור הפרטי. אלה נמשכים ללא כל שינוי", אמר כרמון, המשמש גם כדירקטור בבנק פוזיטיף קרדיט שבבעלות בנק הפועלים.

יחסי ישראל טורקיה - כותרות אחרונות:
היקף המסחר עם טורקיה: 3.1 מיליארד דולרים
ארדואן: "היחסים עם ישראל לעולם לא ישובו למסלולם"
ארדואן באו"ם: "להעניש ישראל על יחסה לפלסטינים"
זה מה שנשאר: תמונת מצב על היחסים עם טורקיה
טורקיה השעתה את קשרי המסחר הביטחוני עם ישראל

"שתי המדינות זקוקות זו לזו"

יחסי המסחר הענפים בין המדינות עשויים לרכך את הפגיעה מההאטה הכלכלית העולמית. מתחילת השנה ייצאה ישראל לטורקיה כ-3% מסך היצוא שלה - שווי של 1.3 מיליארד דולר - זינוק מרשים של 40% מהתקופה המקבילה ב-2010. בז"ן, המספקת לטורקיה נפט מזוקק, אחראית לרבע מסך היצוא, על פי נתוני משרד האוצר הטורקי. מהצד השני של המתרס, כעשירית ממשלוחי המכוניות לישראל יובאו השנה מטורקיה, כאשר שוק הרכב הישראלי היה הגדול ביותר מחוץ לאירופה.

המיליארדר אחמט נזיף זורלו הוא ככל הנראה הטורקי בעל ההשקעות הגדולות ביותר בישראל, והוא טוען כי לא צריך לערבב בין פוליטיקה ועסקים. זורלו, הבעלים של יצרנית הטלוויזיות וסטל, אומר כי הוא לא מתכוון לוותר על ההשקעות שביצע בישראל בתחום ייצור החשמל, הנאמדות ב-1.3 מיליארד דולר. "לממשלה הטורקית יש סיבות מוצדקות למדיניות שלה, אך זה עניין נפרד שלא קשור להשקעות", אמר לעיתון דוניה היוצא באיסטנבול. "פשוט אין לנו את הפריבילגיה לקום וללכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully