וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בת"א ננעל בעליות חדות, ת"א 25 הוסיף 2.1%

25.9.2011 / 16:55

לאחר ימי מסחר קשים בשבוע שעבר, המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים חדות, על רקע הודעת מדינות ה-G20 על כוונתם לפעול יחד לבלימת המשבר באירופה. ת"א 100 עלה ב-1.7%, הבנקים ב-1.1%

לאחר ימי המסחר הקשים בשבוע שעבר, המשקיעים באחד העם יכלו היום לנשום לרווחה. המסחר בבורסה ננעל בעליות שערים חדות, וזאת על רקע הודעת קבוצת מדינות G20 על כוונתן לפעול באופן מתואם לבלימת משבר החוב באירופה ועליות השערים שנרשמו בסוף השבוע בוול סטריט. בשל ראש השנה, שבוע המסחר יינעל ביום שלישי.

בסיכום יומי, מדד ת"א 25 עלה ב-2.1%, ומדד ת"א 100 הוסיף 1.7%. מדד הבנקים התחזק ב-1.1%, ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-1.5%. בין השאר בלט מדד מניות הנפט והגז, שזינק ב-3.1%. מי שבלטו לאורך הסחר היו מניית בזן שהוסיפה 5%; מניית שטראוס שקפצה ב-5.3%; ומניית אפריקה נכסים שהוסיפה 4.5%.

עליות נרשמו היום גם בשוק הסולידי: מדדי התל בונד זינקו בעד 0.7%. בשוק האג"ח הממשלתיות נרשמו עליות של עד 0.37%. אג"ח מסוג שחר (לא צמודה בריבית קבועה) לפדיון בינואר 2020 עלה ב-0.22% והתשואה עליה ירדה ל-4.54%.

התנודתיות החריפה צפויה להימשך

בעקבות הטלטלה בשווקים העולמיים העריכו כלכלני בנק לאומי בסוף השבוע כי בטווח הקצר התנודתיות החריפה בשוק המניות תימשך ומגמת המסחר תושפע בעיקר מההתפתחויות העולמיות, בעיקר באירופה ובארה"ב. לכך הוסיפו כלכלני לאומי את הסיכונים הייחודיים לשוק המקומי הנובעים לדבריהם, "מהרגישות לשינויים בסביבה הגיאופוליטית ואת ההשפעות האפשריות של החלטות ועדת הריכוזיות וועדת טרכטנברג".

ועדת טרכטנברג, שהוקמה לפני יותר מחודש ימים לאור גל מחאה החברתית, עתידה לפרסם מחר את המלצותיה בנוגע ליוקר המחיה. ההמלצות עשויות אף הן להשפיע על המסחר השבוע.

מנגד, כלכלני בנק הפועלים ציינו בסקירתם שירידות השערים האחרונות הביאו לכך ששורה ארוכה של מניות נסחרות כיום במחירים אטרקטיביים להשקעה בראיה ארוכת טווח. "המניות נסחרות בפערים דו ספרתיים מתחת לשוויין הכלכלי, ובמקרים מסוימים אפילו מתחת לשווי המזומנים", הסבירו בהפועלים. הם ציינו גם כי משקיע לטווח הארוך עשוי למצוא כעת בשוק הזדמנות השקעה ראויות.

בימים האחרונים סבלו גם השווקים בעולם מסנטימנט שלילי, וזאת עקב החשש מפני גלישת העולם למיתון חוזר. ביום שישי ננעלו בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית בראשונה השבוע על רקע הודעת קבוצת מדינות ה-G20 על כוונתן לפעול באופן מתואם לבלימת משבר החוב באירופה. עם זאת, בסיכום שבועי רשמו המדדים את הנפילה החדה ביותר מאז שנת 2008 על רקע התגברות החששות מהתרחבות משבר החוב באירופה ומיתון הכלכלי עולמי. מניות הפיננסים והטכנולוגיה הובילו היום את העליות.

הכלכלן נוריאל רוביני הכריז בסוף השבוע כי מיתון כלכלי בארה"ב ובאירופה הוא כעת בלתי נמנע, וכי ייתכן שיהיה אף גרוע יותר מהמיתון של שנת 2008. גם מוחמד אל-עריאן, מנכ"ל פימקו - קרן האג"ח הגדולה בעולם, אמר כי "העולם נמצא ערב משבר פיננסי נוסף, אשר במרכזו עומד משבר החוב של ממשלות".

אך לא רק בכירי הכלכלנים בעולם צופים תמונה קשה לשוק המניות, אלא גם יתרות השורט ("מכירה בחסר") בבורסה המקומית: היקף היתרות רשם השבוע גידול חד מכ-1.66 מיליארד שקל לכ-2.07 מיליארד שקל. הכלכלנים מעריכים כי הגידול ביתרות השורט מבשר את הימשכות התנודתיות החריפה. כלכלני לאומי טענו כי במידה ויחול תיקון חד בשוק המניות, הגידול ביתרות השורט עשוי להעצים אותו, וזאת בשל הצורך של המוכרים לבצע רכישות על מנת לסגור פוזיציות ("שורט סקוויז").

ועדת טרכטנבר, הועדה לשינוי כלכלי חברתי בהתכנסותה הראשונה מול הציבור, אוגוסט 2011. עומר מירון
ההמלצות עשויות להשפיע על המסחר. ועדת טרכטנברג/עומר מירון

חברת הנדל"ן, אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר, הודיעה היום כי החברה הבת שלה, אלביט USA קיבלה הלוואה מחברת Eastgate Property בסך 110 מיליון שקל כמימון ביניים ושיעבדה כנגד את מניות החברה הבת EDT. עסקת המימון נושאת ריבית שנתית בשיעור של 11.4% וצפויה להיפרע תוך שנה. אלביט העמידה כ-12% מהון מניות של EDT (מחצית מאחזקתה) כבטוחה להלוואה‬‬.

החברה הבת הקנדית של גזית גלוב (FCR) הודיעה ביום שישי על מספר עסקות בהיקף כולל של כ-223 מיליון דולר קנדי לרכישת נכסים וקרקעות צמודות וכן למכירת נכס. החברה דיווחה כי חתמה על הסכם מחייב לרכישת Hazelton Lanes, מרכז מסחרי בשטח כל כ-19 אלף מ"ר ו-517 חניות תת קרקעיות אשר ממוקם ב- Yorkville, אחת השכונות האמידות של טורונטו. הנכס נרכש תמורת כ- 110 מיליון דולר קנדי והשלמת העסקה צפויה במהלך אוקטובר השנה

חברת אספן גרופ , מדווחת היום כי חברה בת בבעלותה המלאה רכשה מתחם מסחרי בדורטמונד שבגרמניה בתמורה לכ-118 מיליון שקל (כ-23.5 מיליון יורו). המתחם הנרכש כולל שלושה מבנים שבנייתם הושלמה -2010, והוא משתרע על שטח בנוי של כ-11,600 מ"ר על גבי קרקע בהיקף של כ-17.5 דונם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אפריקה ישראל חיסלה את אחזקותיה באלון חיפושי גז

אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב חיסלה את אחזקותיה באלון חיפושי גז, השותפה הקטנה (4.1%) בתגלית הגז הטבעי תמר. אפריקה מכרה את כל אחזקותיה בחברה (6.9%) תמורת 25.5 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 27.27 שקל. את המניות מכרה אפריקה בחזרה לבעלת השליטה, חברת הדלק אלון שבשליטת דודי ויסמן, שרגא בירן והקיבוצים. בכך מסיימת אפריקה את רוב השקעתה ההיסטורית בחברות מקבוצת דור אלון , ונותרת רק עם אחזקות באלון USA.

ביום חמישי צנחו מניות כיל והחברה לישראל ב-8%, על רקע ירידה חדה שנרשמה במחירי הסחורות ברחבי העולם, ובעקבות הורדת המלצה למניית כיל של בנק ההשקעות מריל לינץ'. הבנק הוריד את תחזית הרווח למנית כיל ב-3% בשל הסיכון הגובר לירידה בביקושים לברום ולתרכובות ברום על רקע החולשה בתעשיית המוליכים למחצה בעולם. מריל לינץ' הכניס לראשונה לשיקוליו את האפשרות של מיסוי נוסף על ייצור אשלג במסגרת החלת עקרונות ועדת ששינסקי על הפקת האשלג מים המלח.

חברת נשר מקבוצת אי.די.בי, המהווה מונופול ששולט בכ-90% משוק המלט בישראל, שכרה באחרונה את הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר, דוד תדמור למאבק נגד ההמלצות המסתמנות של ועדת טרכטנברג. על פי המקורות, לתדמור יש ביקורת נוקבת על ההמלצות המסתמנות שיישומן עשוי להשפיע על חברת נשר, והוא פנה לטרכטנברג וביקש להופיע בפני הוועדה ולשטוח את טענותיו.

עוד חדשות מקבוצת אי.די.בי: קרן פרמירה הודיעה כי אין בכוונתה לרכוש את בית ההשקעות כלל פיננסים. לעומת זאת הקרן החליטה לרכוש את חברת נטפים בעסקה ששווייה מוערך ב-890-850 מיליון דולר. ביום רביעי השלימו הצדדים את הפרטים האחרונים בהסכם. לפי תנאי העסקה, לאחר העברת הבעלות תחזיק פרמירה ב-55% ממניות נטפים. קיבוץ מגל החליט להשאיר לעצמו החזקה של כ- 6% מהחברה, קיבוץ חצרים יישאר עם החזקה של 39% וקיבוץ יפתח ישאר ללא כל החזקה.

דירקטוריון בנק לאומי החליט ביום חמישי האחרון להגדיל את שיעור המענק מתוך הרווח הנקי של הבנק. דירקטוריון הבנק נימק זאת בגידול במצבת הנהלת הבנק מ-13 ל-14, בנוסף לכך שבחלק משנת 2011 אף היו בבנק 15 מנהלים. דירקטוריון הבנק החליט על הגדלת שיעור המענק למנהלים באופן יחסי לגידול במספר המנהלים. מדובר בגידול של 6% בשיעור המענק מתוך הרווח הנקי בשנת 2011, ובגידול של 9% בשיעור המענק מתוך הרווח הנקי בשנת 2012.

ועדת חייק קרובה לפרסום המלצותיה הסופיות בנוגע לשוק התקשורת: ההמלצה העיקרית של הוועדה היא להקים שוק סיטונאי של תשתיות תקשורת קוויות, אשר יאפשר לחברות ללא תשתית קווית לרכוש מבזק ומ-HOT תשתיות לבית הלקוח ולמכור אותם במחיר קמעונאי לצרכן. על פי ההמלצות, התעריף בו יימכרו תשתיות אלו בשוק סיטונאי יהיה תעריף מפוקח על ידי המשרד ויהיה אחיד עבור לקוח פרטי ולקוח עסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully