וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגלה מרקל: "מדינות יכולות לפשוט רגל כמו בנקים"

26.9.2011 / 9:25

קנצלרית גרמניה אמרה כי מנהיגי גוש היורו צריכים להקים "חומת אש" מסביב ליוון, ולמנוע התרחבות המשבר למדינות אחרות באירופה. "התפשטות המשבר עלולה להוביל לפירוק גוש היורו"

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה כי מנהיגי גוש היורו חייבים להקים חומת אש מסביב ליוון, על מנת להימנע מהתפשטות המשבר למדינות אחרות באירופה. לדבריה התפשטות המשבר עלולה להוביל לפירוק גוש היורו.

הרחבת סמכויות קרן היציבות הפיננסית האירופית, מנגנון החילוץ של גוש היורו, כפי שהסכימו מנהיגי גוש היורו ביולי, היא חיונית על מנת למנוע את התפשטות הבעיות ביוון למדינות נוספות, סיפרה מרקל בראיון לערוץ הטלוויזיה ARD. הפיכת הקרן למנגנון קבוע באמצע 2013 הוא צעד שנחוץ "כדי שנוכל לתת למדינה להגיע לחדלות פירעון אם לא תוכל לפרוע את חובותיה", אמרה מרקל.

"עלינו להיות בעמדה שבה נוכל להגיב, עלינו להיות מסוגלים להציב מחסום". עם זאת, הוסיפה מרקל כי היא "לא שוללת מצב שבו נצטרך לשאול האם אפשר לתת למדינות לפשוט רגל כמו בנקים", הוסיפה.

"אין כאן פתרונות קלים"

מרקל, מנהיגת הכלכלה הגדולה באירופה, עומדת במוקד הקריאות מצד ארה"ב וממשלות נוספות לפעול במלוא הכוח על מנת לבלום את משבר החוב באירופה ולמנוע משבר עולמי. המצב הוא "חמור, ואין כאן פיתרונות קלים", אמרה מרקל בראיון, שבו רמזה כי היא מקבלת טיפול נגד לחץ דם גבוה.

בראיון דחתה מרקל את הרעיון לפיו יוון תעזוב את גוש היורו, ואמרה כי "אנחנו לא יכולים לאלץ אותה ואני לא מאמינה בפיתרון הזה בכל מקרה משום שהוא ישלח מסר לספקולנטים בשווקים שמתקפות על ממשלות בגוש היורו יכולות להצליח".

מרקל צפויה לארח מחר את ראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדריאו, לדיונים בברלין. היא אמרה כי יוון תקבל את השלב הבא בחבילת החילוץ לאחר שנציגי קרן המטבע, הבנק המרכזי של אירופה והנציבות האירופית יבחנו את התקדמותה של ממשלת יוון בצמצום הגירעון ועמידתה ביעדים. "אם הם ישובו ויחליטו שיוון לא יכולה לעמוד בתנאים, אנחנו נצטרך לבחון הכל מחדש", אמרה. "אך בינתיים הם לא עושים זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully