וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור המובטלים ביולי נותר בשפל - 5.4%

חיים ביאור

26.9.2011 / 15:27

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה דיווחה כי שירות הבלתי מועסקים לחודש יולי עמד על 5.4%, בדומה לחודש יוני. עם זאת, דו"ח של שירות התעסוקה הצביע על גידול קל של 0.1% במספר המובטלים

שיעור הבלתי מועסקים במשק הישראלי בחודש יולי 2011 עמד על 5.4% מכוח העבודה האזרחי, בדומה לשיעור שהיה ביוני 2011. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס).

מהנתונים עולה כי מאז מאי ויוני 2009, חודשים בהם נרשם שיא בשיעור הבלתי מועסקים שהגיע ל-7.9%, ניכרת מגמה קבועה של ירידה באבטלה. בינואר 2011 שיעור הבלתי מועסקים במשק היה 6.1%, ובינואר 2010 השיעור הגיע ל-7.1%.

42% מדורשי העבודה - בערי פיתוח ויישובים ערביים

בלתי מועסקים, לפי הלמ"ס, הם אנשים שלא עבדו אפילו שעה אחת בשבוע הקובע. הם חיפשו עבודה באופן פעיל בארבעת השבועות האחרונים שקדמו לו, על ידי כך שנרשמו בלשכות העבודה, פנו אישית או בכתב למעסיק ועוד, והיה באפשרותם להתחיל לעבוד בשבוע הקובע, אילו הוצעה להם עבודה מתאימה. נתוני המגמה של שיעור הבלתי מועסקים חושבו לאחר ניכוי השפעות עונתיות.

עם זאת, דו"ח של שירות התעסוקה לחודש אוגוסט מראה ששיעור האבטלה הפסיק לרדת. מהנתונים עולה שמספר דורשי העבודה שהתייצבו בלשכות העבודה באוגוסט היה 208,168 - גידול קל של 0.1% לעומת יולי (בניכוי גורמים עונתיים). לדברי מנכ"ל שירות התעסוקה, יוסי פרחי, עוד מוקדם לומר אם מדובר בשינוי מגמה.

בהתפלגות גיאוגרפית של דורשי העבודה, עולה ש-42% מדורשי העבודה, שהם 86 אלף איש, מתגוררים בערי פיתוח ובישובים הערביים - שיעור גבוה בהרבה משיעור תושבי הישובים הללו באוכלוסיה הכללית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully