וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הפיננסים הובילו את וול סטריט לעליות חדות

נמרוד הלפרן

26.9.2011 / 23:51

המסחר בבורסות וול סטריט נסגר בעליות שערים חדות על רקע הערכות כי מנהיגי אירופה ינקטו בצעדים נוספים לבלימת ההחרפה במשבר החוב ביבשת. דאו ג'ונס קפץ ב-2.5%; נאסד"ק עלה ב-1.4%

בורסות וול סטריט, אשר רשמו בשבוע שעבר את הירידה השבועית החדה ביותר מאז אוקטובר 2008 תוך מחיקת טריליון דולר משווי המניות בארה"ב, פתחו את שבוע המסחר בעליות חדות על רקע הערכות כי מנהיגי אירופה ינקטו בצעדים נוספים לבלימת ההחרפה במשבר החוב ביבשת. מניות הפיננסים הובילו את העליות.

מדד דאו ג'ונס , אשר נפל בשבוע שעבר ב-6.4% - הירידה השבועית החדה ביותר מאז אוקטובר - קפץ היום ב-2.5%; מדד 500 S&P טיפס ב-2.3%; מדד נאסד"ק הוסיף 1.4%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.1% לרמה של 1.9%.

הערכות כי הבנק המרכזי של אירופה (ECB) עשוי להוריד את הריבית בגוש היורו ותקוות כי פגישות שקיימו בסוף השבוע מנהיגי גוש היורו עשויות להוביל לפתרון משבר החוב באירופה דחפו היום את בורסות אירופה לעליות, ותמכו גם במדדים בוול סטריט.

בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 0.4% לאחר שירידות במגזר הכרייה הכבידו על המדדים; פרנקפורט טיפסה ב-2%; פאריס הוסיפה 1%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי, אשר נפל בשבוע שעבר ביותר מ-6% - הנפילה השבועית החדה ביותר מאז תחילת אוגוסט - לרמתו הנמוכה ביותר מאז יולי 2009, התאושש היום ב-1.9% לאחר במהלך המסחר כבר ירד ב-1.4%.

אפל הורידה את היקף ההזמנות לאייפד

בשבוע שעבר התמקדו המשקיעים בהערכות לפיהן יוון לא תצליח לעמוד בתשלומים הצפויים לה ותיאלץ להכריז על פשיטת רגל. כל רכישה של אג"ח על ידי הבנק המרכזי באירופה תפחית את הריביות אותן צריכות הממשלות לשלם על מנת למחזר את החוב כך שההסתברות לפשיטת רגל של אחת מהן קטנה.

אתמול דיבר יו”ר הבנק הפדרלי בן ברננקי בכלכלת גוש היורו והביע תמיכה באירופה. "נפילה של יוון תהיה גרועה יותר מהנפילה של ליהמן ברדרס, זה יכה את הכלכלה העולמית. לכן, נתמוך בגוש היורו כדי שיצליח לפתור את בעיית החובות ולחזק את הונם של הבנקים", אמר ברננקי, בפסגת ה-G20 שנערכה בוושינגטון, ואשר בסופה הודיעה הקבוצה על כוונתה לפעול באופן מתואם לבלימת משבר החוב באירופה.
בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מכירות בתים חדשים בארה"ב ירדו באוגוסט לשפל של שישה חודשים ומחירי הבתים רשמו את הנפילה החדה ביותר זה שנתיים, לפי נתוני שפורסמו היום בארה"ב.

מכירות בתים חדשים ירדו בחודש שעבר ב-2.3% - ירידה חודשית רביעית ברציפות - לקצב מכירות שנתי של 295 אלף בתים, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה חדה יותר במכירות לקצב שנתי של 293 אלף בתים. נתוני חודש יולי תוקנו כלפי מעלה למכירות של 302 אלף בתים לעומת מכירות של 298 אלף בתים שעליהן דווח במקור.

המחיר החציוני של בתים חדשים נפל באוגוסט ב-7.7% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת - הירידה השנתית החדה ביותר מאז יולי 2009 - והסתכם ב-209,100 דולרים.
ברקשייר התאוויי, חברת ההחזקות שבראשה עומד המשקיע המיליארדר וורן באפט, הודיעה היום על תוכנית לקנייה חוזרת של כמות בלתי מוגבלת של מניותיה. ברקשייר הודיעה כי הקנייה החוזרת של מניותיה תתבצע בפרמיה של עד 10% על השווי המאזני של החברה בזמן הרכישה, והסבירה את המהלך בכך שהמניה נסחרת בחסר לאחר נפילה של 17% מתחילת השנה. "שווי העסקים שבבעלות ברקשייר גבוה באופן ניכר מפרמיה זו", נאמר בהודעת החברה. "אם ההערכה שלנו צודקת, הרכישות החוזרת יגדילו את השווי העצמי של מניות ברקשייר, ובעלי מניות שימשיכו להחזיק בהן ירוויחו מכך".

במסגרת הקנייה החוזרת עשויה ברקשייר לרכוש הן מניות מסוג A של החברה והן מניות מסוג B, והרכישות יופסקו במקרה שיביאו לצמצום כמות המזומנים בקופת החברה לפחות מ-20 מיליארד דולר. נכון לסוף הרבעון השני של השנה היו בקופת המזומנים של ברקשייר 47.9 מיליארד דולר.

כוונת ברקשייר לבצע קנייה חוזרת של מניות נחשבת למהלך נדיר ביותר עבור באפט, אשר מעדיף בדרך כלל לנצל את רווחי ברקשייר לרכישת חברות וני"ע. עם זאת, הגידול בכמות המזומנים בקופת החברה הקשה על איתור די יעדי רכישה כדי להשקיע את הרווחים, אמר באפט למשקיעים באסיפה השנתית של החברה בחודש אפריל.

אפל צמצמה את היקף ההזמנות מספקיות מחשבי הטאבלט אייפד, העריכו היום אנליסטים של בנק ג'י.פי מורגן צ'ייס. כמה מהספקיות אותתו בשבועיים האחרונים כי אפל, החברה הגדולה בעולם במונחי שווי שוק, הורידה את היקף ההזמנות לאייפד לרבעון הרביעי ב-25% - הורדה ראשונה מסוגה. עם זאת, האנליסט מרק מוסקוביץ' אינו מתכוון בינתיים להוריד את התחזית המכירות של מחשבי אייפד לרבעון השלישי והרביעי.

חברת ציוד הצילום איסטמן קודאק הודיעה בסוף השבוע כי לוותה 160 מיליון דולר כנגד קו האשראי שלה "למטרות תאגידיות כלליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully