וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגרו שנה: המסחר באחד העם נסגר בעליות

אורן פרוינד

27.9.2011 / 16:59

יום המסחר המקוצר בבורסה התל אביבית נסגר בעליות שערים, זאת על רקע העליות בוול סטריט והמלצות ועדת טרכטנברג. ת"א 25 עלה ב-1.4% ואילו מדד הנדל"ן זינק ב-3.1%

יום המסחר האחרון בשבוע המסחר המקוצר בת"א נחתם בעליות שערים במדדים המובילים בהמשך לסנטימנט החיובי מוול סטריט. המסחר נפתח בתנודתיות גבוהה עם פקיעתן של האופציות על מדד ת"א 25 ברמה של 1,084.2 נקודות והמשיך בעליות מתונות יותר על רקע המלצות ועדת טרכטנברג והודעת בנק ישראל על הורדת הריבית במשק.

מדד ת"א 25 נחתם בעלייה של 1.4% ומדד ת"א 100 הוסיף 1.6% לערכו. מדד מניות הבנקים ננעל בעלייה של 1.4% ומדד הנדל"ן , שהוביל את העליות אתמול, בלט בעלייה של 3.1%.

את העליות הובילו מניות חיפושי הגז והנפט, ובעיקר דלק קידוחים, אבנר, ישראמקו ורציו השותפות במאגרי תמר ולווייתן (רק שתי הראשונות בשני המאגרים). זאת, כאשר היום ואתמול הוציאו הבנקים הזרים סיטי ויו.בי.אס הורדת מחירי יעד למגזר, אך עדיין הותירו את המלצתם על "קנייה" והציבו מחירי יעד הגבוהים בעשרות אחוזים מהמחירים בהן נסחרות המניות. "הם אמנם הורידו את מחירי היעד, אבל המלצות הקנייה פועלות בחוכמה, בעיקר בתמר", אמר גורם בשוק.

"השוק בעליות וזה קצת מוזר, כי מוסדיים רבים דווקא מוכרים היום מניות לקראת סוף השבוע הארוך", אמר היום גורם בשוק ההון. "הם מפחדים ממה שיקרה בימים הקרובים בעולם ומוכרים בעיקר את מניות הבנקים, אבל גם את מניות הגז". גורם בכיר אחר בשוק הסכים כי המוסדיים הישראלים מזרימים היום פקודות מכירה, אך הסביר כי מן הצד השני עומדים משקיעים זרים, שרוכשים את המניות שהישראלים מוכרים.

ועדת טרכטנברג

ועדת טרכטנברג שדנה ביוקר המחייה בישראל, פירסמה אתמול בערב את המלצותיה שהתמקדו בהגדלת נטל המס על העשירים במדינה. בין השאר, ממליצה הוועדה על קביעת מדרגת מס חדשה של 48% על הכנסות שמעל 40 אלף שקל, העלאת המס על רווחי הון ל-25%-30%, הגדלת מס החברות ל-26%, והטלת "מס ייסף" על הנהנים מהכנסות שנתיות הגבוהות ממיליון שקל.

עם זאת, הוועדה אינה ממליצה לפרוץ את מסגרת התקציב ומציעה לממן את המלצותיה באמצעות מסים ובאמצעות קיצוץ בתקציב הביטחון. הוועדה ממליצה להקצות תקציבים בסך כולל של 30 מיליארד שקל על פני החומש הקרוב למטרות חברתיות, כאשר חלק הארי יוקצה לחינוך. כבר בשנת התקציב 2012 יוקצו יותר מ-4 מיליארד שקל בבסיס התקציב למטרות אלו, והסכום השנתי ילך ויגדל על פני החומש.

זיו פניני, מנהל חדר עסקות במגדל שוקי הון, התייחס להשפעת ועדת טרכטנברג על השווקים, וציין כי המלצות הוועדה לא הפתיעו אף אחד. "יש היום מספר אירועים שמשפיעים על המסחר ומסקנות הוועדה לאו דווקא במרכז העניינים", ציין פניני. "מסקנות ועדת טרכטנברג פורסמו לפני מספר ימים וגולמו כבר בשוק - לא הן יעשו את המהפכה הגדולה".

נעם ברוורמן, מנכ"ל בית ההשקעות אילון, התייחס לסיום השנה והציפיות לעתיד: "אנו רואים את השוק עולה במהלך 2012 לרמה של 1,250 במדד ת"א 25, וצופים כי האינפלציה תגיע ל-2%. הדולר יתחזק לכיוןן ה-3.8 שקלים והריבית תישאר על 3%. בגוש היורו אנו צפויים לראות ירידה קטנה בריבית, ובסך הכל אנו די אופטימיים בהסתכלות קדימה ב-2012. סיכם ברוורמן.

הורדת הריבית במשק

בנק ישראל הוריד את הריבית במשק לחודש אוקטובר ב-0.25% לרמה של 3%, לאחר שהותיר אותה ללא שינוי 3 חודשים ברציפות. ההחלטה היתה בניגוד לתחזיות המוקדמות של הכלכלנים שצפו כי הריבית תיוותר ברמה של 3.25%.

ההחלטה להוריד את הריבית לחודש אוקטובר מתבססת בעיקר על התפנית השלילית במשק העולמי. כמו כן, מציינים בבנק כי בעקבות השפעת האינפלציה, נועדה ההחלטה לשמור היציבות הפיננסית.

אמיר כהנוביץ', כלכלן מקרו ראשי בכלל פיננסים, הסביר כי בהחלטת הריבית המשיך בנק ישראל להיקרע בעיקר בין לחצי סעיף הדיור במדד, שהמשיך לעלות בחודש אוגוסט בקצב מהיר, לבין סימני הבלימה של הכלכלה העולמי, והעדיף כמו ב-2008 ללכת עם העולם. "אם היינו אנחנו צריכים לקבל את החלטות הריבית הקרובות לא היינו ממהרים להוריד את הריבית בזמן שאנו רואים את הסיכון העתידי מפיצוץ מחירי הנדל"ן בישראל גבוה מאוד ולא זניח בכלל", ציין כהנוביץ.

הזירה העולמית

מכירות בתים חדשים בארה"ב ירדו באוגוסט לשפל של שישה חודשים ומחירי הבתים רשמו את הנפילה החדה ביותר זה שנתיים, לפי נתוני שפורסמו אתמול בארה"ב. מכירות בתים חדשים ירדו בחודש שעבר ב-2.3% - ירידה חודשית רביעית ברציפות - לקצב מכירות שנתי של 295 אלף בתים, מסר אתמול משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים הייתה לירידה חדה יותר במכירות לקצב שנתי של 293 אלף בתים. נתוני חודש יולי תוקנו כלפי מעלה למכירות של 302 אלף בתים לעומת מכירות של 298 אלף בתים שעליהן דווח במקור.

שני נתונים מקרו כלכליים צפויים להתפרסם היום בארה"ב, כאשר החשוב בהם הוא מדד אמון הצרכנים של ספטמבר. מדד זה בודק את דעת הצרכנים על מצב הכלכלה בארה"ב והצפי הוא לעלייה של 4.5%. המדד השני הוא מדד קייס שילר המודד את מחירי הבתים ב-20 אזורים מרכזיים בארה"ב. הנתון שיפורסם היום מתייחס לחודש יולי והצפי הוא לעלייה ממוצעת של 0.1% במחירי הבתים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מניות במרכז

מניות הגז והנפט מרכזות את עיקר תשומת הלב במסחר היום ורושמות עליות שערים במחזורי מסחר גבוהים. בנק ההשקעות יו.בי.אס הפחית את מחיר היעד של המניות המובילות בסקטור הגז הישראלי, אך השאיר המלצת "קנייה".

הבנק הפחית את מחיר היעד לאבנר ל-2.5 שקלים, ממחיר יעד קודם של 3 שקלים, אך שמר על המלצת "קנייה" לחברה. המחיר המשקף אפ-סייד של 63% ממחירה בשוק. דלק קידוחים - הפחתה של מחיר היעד ל-14 שקל, ממחיר יעד קודם של 17.1 שקל, שומר על המלצת "קנייה". מחיר המשקף אפ-סייד של 63% ממחירה בשוק. דלק אנרגיה - מחיר היעד הופחת ל-1,400 שקל, ממחיר יעד קודם של 1,690 שקל, שומר על המלצת "קנייה". מחיר המשקף אפ-סייד של 44% ממחירה בשוק. רציו - הפחתת מחיר היעד ל-0.46 שקלים, ממחיר של 0.61 שקלים, שומר על המלצת קנייה. מחיר המשקף אפ-סייד של 105% ממחירה בשוק.

עוד בסקטור הגז והנפט דווח הבוקר כי צינור הגז הסמוך לאל-עריש בסיני, המוביל גז לישראל ולירדן, פוצץ היום בפעם השישית מאז נפילת מובארק. עדי ראייה מסרו כי שלושה בני אדם חמושים קפצו מרכב מסחרי באזור אל-מיידן ופתחו באש לעבר הצינור. לא ברור מה הנזק שנגרם לחברה הגז EMG, שאחת השותפות בה היא אמפל של יוסי מימן.

בנק ההשקעות דויטשה בנק הודיע אתמול כי הוא משנה את המלצתו למניית החברה לישראל , בעלת השליטה בכיל , מ"החזק" ל"קנייה" עם מחיר יעד של 3,700 שקל למניה. דויטשה בנק הוריד את מחיר היעד ממחיר קודם של 4,400 שקל, אולם הירידות החדות בשוק, 43% מתחילת השנה, יצרו דיסקאונט (פער בין שווי שוק לשווי נכסי) של 51%, ולכן שונתה ההמלצה ל"קנייה".

למרות החשיפה המינימלית למשבר החובות באירופה, בנק UBS חתך הבוקר (ג') את מחיר היעד למניית בנק לאומי ב-20% מ-21 שקל ל-17 שקל. בנוסף לכך מקטינים בבנק ההשקעות את תחזית ההכנסות של לאומי ב-11%-15% לשנים 2011-2013. למרות הדברים, ההמלצה על מניית הבנק, תחת ניהולה של גליה מאור, נותרה בעיניה - "קנייה".

נירות הערך של דלק נדל"ן ירכזו עניין לאחר שמחזיקי האג"ח של החברה הגיעו אתמול להסכם עם בעל השליטה בחברה יצחק תשובה, לפיהן יידחה תשלום הקרן על סדרה כה' עד לינואר 2012 בתמורה לתוספת ריבית (כוללת) בסך של 13 מיליון שקל; ובנוסף, על ביצוע הצעת רכש לסדרות ד', ה' ו-כה' בסכום של 50 מיליון שקל ביולי 2012. שתי ההתחייבויות הללו יהיו בתוקף, רק במקרה והחברה לא תצליח להגיע לעד לינואר 2012 להסדר חוב כללי עם כלל מחזיקי איגרות החוב של החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully