וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית ברציפות: וול סטריט נסגר בעליות

נמרוד הלפרן

27.9.2011 / 23:49

אחרי שבשבוע שעבר רשמו בורסות וול סטריט את הירידה השבועית החדה מאז 2008, נסגרו זה היום השלישי המדדים בעליות. דאו ג'ונס עלה ב-1.3%, נאסד"ק ב-1.2%

בורסות וול סטריט, אשר רשמו בשבוע שעבר את הירידה השבועית החדה ביותר מאז שנת 2008 תוך מחיקת טריליון דולר משווי המניות בארה"ב, נסגרו במגמה חיובית זה יום המסחר השלישי ברציפות, על רקע התחזקות ההערכות כי מנהיגי אירופה ינקטו בצעדים שיביאו לפתרון משבר החוב ביבשת. מגזרי הסחורות, האנרגיה והפיננסים הובילו את העליות.

מדד דאו ג'ונס, אשר נפל בשבוע שעבר ב-6.4% - הירידה השבועית החדה ביותר מאז אוקטובר - עלה ב-1.3%; מדד S&P 500 טיפס ב-1.1%; מדד נאסד"ק הוסיף 1.2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים קפצה ב-0.11% לרמה של 2.02%.

"השוק מתחיל להרגיש שהמחוקקים באירופה סוף סוף מתחילים לצאת מהשיתוק שאחז בהם", אמר פיטר קרדילו, כלכלן השוק הראשי של חברת רוקוול גלובל קפיטל, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס. "מחירי הסחורות עולים מקיר לקיר. מתעוררת תקווה שניתן יהיה להימנע ממיתון עולמי", הוסיף.

בורסות אירופה רשמו היום את הזינוק היומי החד ביותר זה 16 חודשים ונסגרו במגמה חיובית זה יום המסחר השלישי ברציפות בהובלת מניות הפיננסים והרכב. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 4%; פרנקפורט קפצה ב-5.3%; פאריס זינקה ב-5.7%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי קפץ ב-4.4% - הזינוק היומי החד ביותר מאז ה-10 במאי 2010 אז חשף האיחוד האירופי תוכנית הלוואות בסך 750 מיליארד יורו (טריליון דולר) לבלימת משבר החוב. המדד השלים זינוק תלת-יומי של 6.8% לאחר שנפל ביום חמישי האחרון לשפל של שנתיים.

בכירי גוש היורו פועלים להרחבת סמכויותיה של קרן החילוץ האירופית - כך אמרו אתמול גורמים בבנק המרכזי של אירופה. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, קרא למנהיגי גוש היורו לפעול במהירות לטיפול בבעיות האיזור. "הם מנסים לנקוט פעולות אחראיות אך הפעולות האלה עדיין לא מהירות כפי שהן צריכות להיות", אמר אובמה בכנס בקליפורניה.
יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, התייחס אף הוא למשבר החובות בגוש היורו: "נפילה של יוון תהיה גרועה יותר מהנפילה של ליהמן ברדרס, זה יכה את הכלכלה העולמית. לכן, נתמוך בגוש היורו כדי שיצליח לפתור את בעיית החובות ולחזק את הונם של הבנקים", אמר ברננקי בפסגת ה-G20 שנערכה בוושינגטון, אשר בסופה הודיעה הקבוצה על כוונתה לפעול באופן מתואם לבלימת משבר החוב באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully