וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פתיחה חיובית: וול סטריט נסגר בירידות

מיכל רמתי, ואדים סבידרסקי

28.9.2011 / 23:38

למרות החשש לפילוג בצמרת גוש היורו ונתונים מקרו-כלכליים מאכזים, המסחר נפתח בעליות שערים. לבסוף המסחר נסגר בירידות, לאחר 3 ימים של עליות. דאו ג'ונס ירד ב-1.6%, נאסד"ק ב-2.2%

המסחר בוול סטריט נפתח אתמול (רביעי) בעליות שערים, למרות נתונים מקרו-כלכליים מאכזבים וחשש לפילוג בצמרת גוש היורו. עם זאת, המדדים התנודדו במהלך היום עד שבסופו של דבר התמקדו בירידות, בעקבות דיווח כי הנציבות האירופית מתנגדת להגדלת התספורת על אחזקות הבנקים באג"ח של יוון, וכי מנהיגי גוש היורו אינם מצליחים ליישב המחלוקות ביניהם.

דאו ג'ונס ירד ב-1.6%, נאסד"ק ו-S&P 500 ירדו ב-2.2% וב-2.1% בהתאמה, וגדעו רצף של 3 ימי עליות. שלשום נסגר המסחר בבורסות וול סטריט במגמה חיובית זה יום המסחר השלישי ברציפות, על רקע התחזקות ההערכות כי מנהיגי אירופה ינקטו בצעדים שיביאו לפתרון משבר החוב ביבשת.

בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאי נרשמו עליות לאחר הנפקת אג"ח ממשלתיות. משרד האוצר האמריקאי הנפיק אג"ח ל-5 שנים בהיקף 35 מיליארד דולר בריבית 1.015%, ואג"ח לשנתיים בהיקף 35 מיליארד דולר בריבית 0.249%. בשתי ההנפקות היה הביקוש גדול פי 3 מהאג"ח המוצעות. התשואה על האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ל-10 שנים ירדה ב-0.01%, לרמה של 2.00%. התשואה נעה בכיוון הפוך למחירי האג"ח.

ההזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב ירדו ב-0.1% באוגוסט, בעקבות ירידה בביקוש למתכות, רכבים ממונעים ומוצרי התעשייה הביטחונית (לא כולל מטוסים), כך לפי משרד המסחר בארה"ב. כלכלנים צפו כי כמות ההזמנות תעלה ב-0.4%. היקף ההזמנות ירד ל-201.8 מיליארד דולר. בחודש יולי עלה היקף ההזמנות ב-4.1% וביוני ירד ב-1.1%.

אלביט זכתה בחוזה אספקה של ציוד עבור משרד הביטחון

יוון ממשיכה לספק ידיעות על ניסיונות להתמודד עם משבר החוב במדינה ומניעת התפשטותו בעולם. ראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדריאו, זכה אמש בתמיכת הפרלמנט להטלת מס רכוש על תושבי יוון כחלק ממאמצי המדינה להימנע מחדלות פירעון. עם זאת, המחלוקות באירופה גוברות. פקחי ה"טרויקה" - קרן המטבע הבינלאומית, הבנק המרכזי של אירופה והאיחוד האירופי - צפויים להגיע מחר לאתונה, והגעתם הציתה היום הפגנות ושביתות מחאה על צעדי הצנע. במקביל, הנציבות האירופית הביעה התנגדות לקריאות חלק מהממשלות על הגדלת ה"תספורת" לבעלי האג"ח של יוון על מנת לסייע לבלימת המשבר.

ירידות נרשמו היום במחירי הסחורות, על רקע הערכות מוגברות כי הביקוש להן יירד על רקע המיתון המאיים על הכלכלות המפותחות. החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק למסירה בנובמבר ננעלו בירידה של 3.8% למחיר 81.21 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט למסירה בדצמבר ננעלו בלונדון בירידה של 2.9% למחיר 102.6 דולר לחבית. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר ננעלו בירידה של 2.1% למחיר 1,618.1 דולר לאונקיה בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנחושת ירד ב-5.6%, ומחיר הכסף ירד ב-4.6%.

במגזר הטכנולוגיה נרשמות כמה עליות, בעקבות מספר דיווחים של חברות טכנולוגיה על שינויים בהיצע המוצרים שלהן. גורמים ברשת משערים כי אפל תכריז ב-4 באוקטובר על הפסקת הייצור של נגן המוסיקה אייפוד בגרסתו הקלאסית ובגרסת השאפל. השמועות מתווספות להשערות על השקת אייפון 5 ב-4 באוקטובר באירוע שמתכננת אפל.

במקביל, הודיעה ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט על שותפות לפיתוח טלפונים חכמים עם יצרנית האלקטרוניקה סמסונג. מניית אמזון עלתה ב-2.4% לאחר שזו חשפה את הטאבלט החדש שלה - קינדלר פייר - במחיר 199 דולר. אייפד של אפל משווק ב-499 דולר לגרסה הבסיסית ביותר. מניות רשת חנויות הספרים ברנס אנד נובל, לעומת זאת, ירדו בכ-7%.

אלביט מערכות הודיעה הבוקר כי זכתה בחוזה אספקה של ציוד תקשורת עבור משרד הביטחון הישראלי. היקף ההזמנה עומד על 280 מיליון דולר. במסגרת החוזה, תספק החברה מערכות תקשורת חדשות במהלך 5 השנים הבאות ובמקביל תשדרג את הציוד הקיים במהלך 12 השנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully