וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט הגרמני אישר הרחבת קרן הסיוע האירופית

29.9.2011 / 13:54

תוכנית ההרחבה של הקרן תאפשר לקרן לקנות אג"ח ממשלתיות של מדינות הנמצאות במשבר חוב. כל 17 המדינות החברות בגוש היורו חייבות לאשר את הרחבת קרן החילוץ מ-250 מיליארד יורו להיקף של 440 מיליארד יורו

הפרלמנט הגרמני הצביע היום על תמיכה בהענקת כוח נוסף לקרן החילוץ של אירופה (EFSF). תוכנית ההרחבה של הקרן תאפשר לקרן לקנות אג"ח ממשלתיות של מדינות הנמצאות במשבר חוב ולהציע להן הלוואות חירום נוספות. עם זאת, לא ברורה רמת התמיכה לה זכתה מרקל בקואליציה. 523 חברי הבית התחתון הצביעו בעד ו-85 נגד. 3 נעדרו.

כל 17 המדינות החברות בגוש היורו חייבות לאשר את הרחבת קרן החילוץ מ-250 מיליארד יורו להיקף של 440 מיליארד יורו. עד כה הצביעו יוון, אירלנד, איטליה, ספרד, צרפת, בלגיה, לוקסמבורג וסלובניה אישרו את ההרחבה, כאשר בסלובקיה הממשלה מתקשה להשיג תמיכה. ההצבעה באוסטריה תיערך ביום שישי וסלובקיה תצביע רק ב-17 באוקטובר.

ההצעה היתה צפויה לעבור בפרלמנט שכן מפלגות הסוציאל דמוקרטים ומפלגת הירוקים, הנמצאות שתיהן באופוזיציה, הודיעו כי יתמכו בהרחבת הקרן. עם זאת, דווקא בקרב הקואליציה עמדה מרקל למבחן. התוכנית להרחבת הקרן הוצעה כבר ב-21 ביולי אך חלק מהקואליציה, כמו גם חלק מהציבור הגרמני, חושש כי ההתערבות הגרמנית גדולה מדי.

"הפרלמנט הגרמני מצביע מעט מדי ומאוחר מדי", אמר פרדריק אריקסון, ראש המרכז האירופי לכלכלה פוליטית בינלאומית בבריסל. "לא יכול להיות שמרקל מאמינה כי זו תהיה המשוכה האחרונה ואחריה השווקים יירגעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully