וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת

נמרוד הלפרן

29.9.2011 / 23:09

יום המסחר בבורסה האמריקאית נפתח דווקא במגמת עליה אך בהמשך התהפכה המגמה. מדד הדאו ג'ונס נסגר בעלייה של 1.3% ואילו הנאסד"ק נסוג ב-0.4%

בורסות וול סטריט, אשר פתחו את יום המסחר בעליות של כ-2% על רקע נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו בארה"ב ואישור הרחבת קרן החילוץ האירופית על ידי הפרלמנט של גרמניה, נסגרו בסופו של דבר במגמה מעורבת. ירידות נרשמו במגזר הטכנולוגיה, ואילו מניות הבלו צ'יפ הובילו את העליות.

מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 1.3%; מדד S&P 500 עלה ב-0.8%; מדד נאסד"ק נסוג ב-0.4% לאחר שבמהלך המסחר כבר נפל ביותר מ-2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.05% לרמה של 1.96%.

התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) של ארה"ב לרבעון השני של 2 הגבוה מקונצנזוס הכלכלנים, שצפה עלייה של 1.2%, לעומת עלייה של 0.4% ברבעון הראשון ו-1% ברבעון המקביל בשנה שעברה. נתון נוסף שצפוי להתפרסם בארה"ב הוא מספר המובטלים לשבוע האחרון, כאשר הצפי הוא לירידה של 0.7% במספר המובטלים שצפוי להסתכם ב-420 אלף.

החזית המקרו כלכלית בארה"ב סיפקה היום שורה של נתונים חיוביים אשר הצביעו על צמיחה חדה מהצפוי של כלכלת ארה"ב ברבעון השני, ירידה במספר תביעות האבטלה השבועי לשפל של כמעט שישה חודשים, ירידה מתונה מהצפוי במספר החוזים למכירת בתים באוגוסט ונפילת הריבית על המשכנתאות לרמתה הנמוכה מעולם.

התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון השני של השנה ב-1.3% במונחים שנתיים, לעומת נתון ראשוני של 1%, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לצמיחה מתונה יותר של 1.2%.

"צעדים נוספים במסגרת המדיניות המוניטרית המרחיבה"

מספר תביעות האבטלה הראשונות ירד בשבוע שעבר ב-37 אלף לרמה של 391 אלף - הרמה הנמוכה ביותר מאז השני באפריל, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. זו הפעם הראשונה שמספר תביעות האבטלה השבועי נפל מתחת ל-400 אלף מאז השישי באוגוסט. הממוצע הארבע-שבועי ירד ב-5,250 לרמה של 417 אלף - ירידה ראשונה זה שישה שבועות. מספר תביעות האבטלה המתמשכות ירד בשבוע שהסתים ב-17 בספטמבר ב-20 אלף לרמה של 3.73 מיליון.

מספר החוזים למכירת בתים בארה"ב ירד באוגוסט ב-1.2% לרמתו הנמוכה ביותר מאז אפריל, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב. תחזית הכלכלנים היתה לירידה חדה יותר של 1.8%.

הריבית על המשכנתאות ל-30 שנה בארה"ב, הנחשבת למשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, ירד בשבוע החולף לרמה של 4.01% - הרמה הנמוכה מאז החל להתפרסם נתון זה בשנת 1971 - לעומת רמה של 4.09% בשבוע הקודם, לפי נתונים שפירסמה היום ענקית המשכנתאות פרדי מאק.

ביטחון המנכ"לים של החברות המובילות בארה"ב נפל בשיעור חד ברבעון השלישי של השנה, ומספר המנכ"לים שהעריכו כי צפויים פיטורי עובדים בחברות שהם מנהלים יותר מהוכפל, לפי סקר המנכ"לים הרבעוני של קבוצת ביזנס ראונדטייבל (Business Roundtable).

24% מהמנכ"לים צופים כי החברות שלהם יפטרו עובדים בארה"ב במהלך שישה החודשים הקרובים, יותר מכפליים מ-11% שהעריכו כך ברבעון השני של השנה, לפי הסקר הרבעוני של ביזנס ראונדטייבל. מדד התחזית הכלכלית של ביזנס ראונדטייבל ירד זה הרבעון השני ברציפות, לרמה של 77.6 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מאז הרבעון הרביעי של שנת 2009.

נגיד הבנק הפדרלי בארה"ב בן ברננקי אמר אתמול כי אם האינפלציה או תחזיות האינפלציה יירדו באופן משמעותי, עשוי הבנק הפדרלי לנקוט צעדים נוספים במסגרת המדיניות המוניטרית המרחיבה.

בנאומו הפומבי הראשון מאז השקת "מבצע טוויסט", הביע ברננקי נכונות להתערב במדיניות הכלכלית אם הצמיחה הכלכלית תשאר נמוכה. "אנחנו עוקבים אחר הצמיחה מקרוב", אמר ברננקי בתגובה לשאלות הקהל בפורום שכינס הבנק הפדרלי של קליבלנד. "אם האינפלציה תיפול לשיעור נמוך מדי, נהיה חייבים להגיב כדי להמנע מדיפלציה".

משבר החובות ביוון ממשיך לשלוח את אותותיו על השווקים. הפרלמנט הגרמני אישר היום על תמיכה בהענקת כוח נוסף לקרן החילוץ של אירופה (EFSF). תוכנית ההרחבה של הקרן תאפשר לקרן לקנות אג"ח ממשלתיות של מדינות הנמצאות במשבר חוב ולהציע להן הלוואות חירום נוספות.

כל 17 המדינות החברות בגוש היורו חייבות לאשר את הרחבת קרן החילוץ מ-250 מיליארד יורו להיקף של 440 מיליארד יורו. עד כה הצביעו יוון, אירלנד, איטליה, ספרד, צרפת, בלגיה, לוקסמבורג וסלובניה אישרו את ההרחבה, כאשר בסלובקיה הממשלה מתקשה להשיג תמיכה. ההצבעה באוסטריה תיערך ביום שישי וסלובקיה תצביע רק ב-17 באוקטובר.

מניות מפעילות בתי הקזינו נפלו בוול סטריט על רקע חששות כי האטה בצמיחה הכלכלית בסין תפגע בעסקיהן במקאו - "לאס וגאס של סין" - שעיקר הכנסותיה מקורן בסין.

מניית ווין ריזורטס נפלה ביותר מ-7%; מניית MGM ריזורטס נסוגה ביותר מ-3%; מניית לאס וגאס סנדס (LVS) שבשליטת שלדון אדלסון ירדה ביותר-5% תוך מחיקת 1.7 מיליארד דולר משווי השוק של החברה.

סגן ראש ממשלת סין, לי קקיאנג, אמר כי המצב הכלכלי העולמי הוא מורכב ומאתגר, וכי סין שואפת ליציבות וצמיחה כלכלית מהירה יחסית, דיווחה אתמול תחנת הטלוויזיה הסינית CCT. ייצוב המחירים בסין ימשיך לעמוד בראש סדר העדיפויות של ממשלת סין, הוסיף.

AMD, יצרנית השבבים למחשבים אישיים השנייה בגודלה בעולם, נפלה בקרוב ל-14% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז שנת 2008 - לאחר שהורידה אמש את תחזית הרווח והמכירות לרבעון השלישי של השנה.

מניית שירות הווידיאו המקוון נטפליקס נפלה ב-11% על רקע דיווחים לפיהם ענקית התוכנה מיקרוסופט מתכוונת להשיק שירות טלוויזיה בתשלום באינטרנט.

נובל אנרג'י, השותפה האמריקאית והמפעילה של כל תגליות הגז הטבעי בישראל ורישיונות חיפוש נוספים, פירסמה בערב החג את תוכנית העבודה לשלוש אסדות הקידוח שהיא מעסיקה כיום באגן המזרחי של הים התיכון. נובל מתכננת לבצע מספר קידוחי אקספלורציה, שהינם קידוחים ראשוניים שבודקים אם קיימים גז או נפט במקום.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully