וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות חדות בוול סטריט: הרבעון הגרוע מאז 2008

נמרוד הלפרן

30.9.2011 / 23:59

יום המסחר נסגר בירידות חדות הגרועות ביותר מאז המשבר הכלכלי ב-2008. קודאק צללה ב-53%; שווי בנק סטנלי נחתך במחצית מתחילת השנה; דאו ג'ונס ירד ב-2.2% ונפל ב-12% בחודש ספטמבר

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות חדות בדרכן לנפילה הרבעונית החדה ביותר מאז שיאו של המשבר הפיננסי העולמי בשנת 2008, על רקע שורה של נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו היום ברחבי העולם ואשר הגבירו את החששות מפני מיתון גלובלי.

מדד close דאו ג`ונס נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני דאו ג'ונס ירד ב-2.2% ונפל ב-12% בחודש ספטמבר כולו. מדד close S&P 500 נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני S&P 500 נסוג ב-2.5% בדרך לנפילה של יותר מ-13% ברבעון השלישי של השנה - הירידה הרבעונית החדה ביותר מאז הרבעון הרביעי של שנת 2008, בשיאו של המשבר הפיננסי העולמי. בסיכום חודשי נפל המדד בספטמבר ב-7.2% - ירידה חודשית חמישית ברציפות; מדד close נאסד”ק נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני נאסד"ק איבד היום 2.6% בדרכו לנפילה הרבעונית החדה ביותר מאז הרבעון הרביעי של 2008.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות בראשונה זה שישה ימי מסחר, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.03% לרמה של 1.92% לאחר שלפני שבוע צנחה לרמה של 1.6714% - רמתה הנמוכה ביותר מאז החל הבנק הפדרלי לפרסם נתון זה בשנת 1953. התשואה על האג"ח ל-30 שנה ירדה ב-0.08% לרמה של 2.92% ומשלימה בכך נפילה של 1.42% מתחילת הרבעון השלישי של השנה - הירידה הרבעונית החדה ביותר מאז הרבעון הרביעי של שנת 2008.

בורסות אירופה נסגרו בירידות והשלימו את הנפילה הרבעונית החדה ביותר מאז שיאו של המשבר הפיננסי העולמי בשנת 2008, על רקע שורה של נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו היום ברחבי תבל ואשר הגבירו את החששות מפני מיתון גלובלי. מגזרי הבנקאות, הרכב ומוצרי היוקרה הובילו את הירידות היום.

בורסת close לונדון 100 FTSE נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני לונדון נסגרה בירידה של 1.3% והשלימה בכך ירידה של קרוב ל-14% ברבעון השלישי של השנה; close DAX נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני פרנקפורט איבדה 2.4% בדרך לנפילה רבעונית של יותר מ-25%; close פריז CAC נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני פאריס נסוגה ב-1.5% וצנחה בסיכום רבעוני ביותר מ-27%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-1.2% בדרכו לנפילה של יותר מ-16% ברבעון השלישי - הירידה הרבעונית החדה ביותר מאז שנת 2008. בסיכום חודשי ירד המדד בספטמבר בקרוב ל-5% - ירידה חודשית חמישית ברציפות. עם זאת, בסיכום שבועי עלה המדד בכ-4.5%.

החששות מפני האטה בצמיחה העולמית גברו היום לאחר שפעילות הייצור בסין התכווצה בספטמבר זה החודש השלישי ברציפות - הרצף הממושך ביותר מאז 2009. התפוקה התעשייתית ביפן צמחה באוגוסט בשיעור מתון מהצפוי, המכירות הקמעונאיות בגרמניה נפלו בשיעור החד ביותר זה למעלה מארבע שנים, והאינפלציה הגוש היורו הואצה בספטמבר לרמה הגבוהה ביותר זה קרוב לשלוש שנים.

בארה"ב סיפקה היום החזית המקרו כלכלית נתונים מעורבים אשר הצביעו על ירידה ראשונה בהכנסה האישית מאז אוקטובר 2009 לצד התאוששות בטחון הצרכנים משפל של כמעט שלוש שנים.

הצריכה הפרטית הריאלית נותרה ללא שינוי באוגוסט לאחר עלייה של 0.4% ביולי, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. הצריכה הפרטית הנומינלית צמחה ב-0.2% לאחר גידול של 0.7% בחודש הקודם. הנתונים תאמו את תחזיות הכלכלנים. ההכנסה האישית ירדה ב-0.1% - ירידה ראשונה מאז אוקטובר 2009. תחזית הכלכלנים היתה לגידול של 0.1% בהכנסה האישית.

מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס עלה החודש לרמה של 59.4 נקודות לעומת רמה של 55.7 נקודות באוגוסט - אשר היתה רמתו הנמוכה ביותר של המדד מאז חודש נובמבר 2008. המדד היה גבוה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו עלייה מתונה יותר לרמה של 57.8 נקודות.

האינפלציה בגוש היורו הואצה בחודש ספטמבר בקצב המהיר ביותר זה כמעט שלוש שנים, מה שמגביר את הלחץ על הבנק המרכזי של אירופה, בשעה שהוא נלחם במשבר החוב המחריף בגוש היורו.

מדד המחירים לצרכן של 17 המדינות המרכיבות את גוש היורו זינק בחודש ספטמבר ב-3%, לאחר שבאוגוסט נרשמה עלייה של 2.5%, דיווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של גוש היורו בלוקסמבורג. מדובר בעלייה השנתית החדה ביותר במדד מאז אוקטובר 2008. אנליסטים צפו כי האינפלציה תגיע ל-2.5% בספטמבר.

בורסות אסיה רשמו היום ירידות שערים, והשלימו את הירידה הרבעונית החדה ביותר מאז דצמבר 2008, בעקבות נתונים מקרו-כלכליים מדאיגים וחששות מפני האטה בכלכלה העולמית. טוקיו ננעלה ללא שינוי; הונג קונג נפלה ב-2.3%; שנחאי איבדה 0.3%; סידני ננעלה ללא שינוי.

מניות בולטות במסחר

close NY קודאק נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני איסטמן קודאק , יצרנית המצלמות המפסידה שנוסדה לפני 131 שנים, שוקלת מספר אפשרויות בהן פשיטת רגל בשל חששות שהועלו מצד מתמודדים אפשריים על רכישת הפטנטים של החברה, אמרו שלושה אנשים המקורבים למצב, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. מניית איסטמן קודאק נפלה ב-53%.

מספר חברות שגילו עניין ברכישת הפטנטים של קודאק, בהם גוגל, חתמו על הסכמי סודיות בטרם הורשו לבחון את נכסי החברה, הוסיפו המקורות. ביצוע העסקה סמוך לכניסת החברה לפשיטת רגל עלול לעורר אפשרות לתביעות מצד נושים בהמשך, אמר אחד המקורות.

פשיטת רגל של החברה עשויה לסייע לסלול את הדרך למכירת הפטנטים, אמרו המקורות. שווי הפטנטים מוערך בשלושה מיליארד דולר, לפי חברת MDB קפיטל.

מניית close NY מורגן סטנלי נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני מורגן סטנלי נפלה היום ביותר מ-10% בצל חשש מהפסדים שעלול לספוג הבנק עקב חשיפתו לאירופה. מתחילת השנה נחתך שווי השוק של הבנק ביותר ממחצית. חשיפת מורגן סטנלי לכלכלות הגדולות באירופה הסתכמה נכון לסוף שנת 2010 ב-96 מיליארד דולר, בהם 45 מיליארד דולר בחשיפה לצרפת.

ענקית האינטרנט close NY אמזון נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני אמזון במגעים לרכישת יצרנית הטלפונים החכמים פאלם ופלטפורמת WebOS שלה מ- close NY היולט פאקרד נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני HP , כך דיווח האתר VentureBeat על פי מקורות בחברה. לפי הדיווח, חברות נוספות מעוניינות ברכישת פאלם, שנקנתה בשנה שעברה על ידי HP ב-1.2 מיליארד דולר, אך אמזון היא הקרובה ביותר להשלמת עסקה.

close NY אינטל נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני אינטל הודיעה כי היא רוכשת את טלמפ הישראלית. הרכישה מוערכת ב-300-350 מיליון דולר. חברת הניווט הישראלית תהיה חלק מחטיבת השירותים ללקוחות פרטיים ותתמוך בזירה האפליקציות של אינטל - AppUp. מדובר בזירה שמאפשרת לצרכנים להוריד תוכנה עבור מכשירי מובייל ומכשירים אחרים. תנאי העסקה לא פורסמו.

חברת השבבים מיקרון דיווחה במפתיע על מעבר להפסד רבעוני של 135 מיליון דולר, או 14 סנט למניה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully